Victor Geplaatst: 3 januari 2022 Share Geplaatst: 3 januari 2022 Beste leden, ik heb jullie advies/ervaring nodig.  Ik ben een beginnende camperaar. Vorig jaar heb ik mijn eerste Hymer Ducato B564 gekocht, bj. 1989 met een 2.5D. Liefde op het eerste gezicht. Gekocht met emotie i.p.v. gezond verstand en dat kan geld kosten . Ik heb hier aardig wat energie en euro's ingestoken om haar weer modern(er) en technisch veilig te maken. Na mijn eerste vakantietrip kreeg ik problemen met mijn versnellingsbak (het enige wat nog niet aangepakt was :-)). Ik dacht dat het versleten platen waren maar bij demontage van de bak door de garage bleek het een lekkende kering van de prise-as te zijn. Volgens mij heb ik 2 keuzes; ofwel alleen de lekkende kering laten vervangen of een revisie bak monteren. Ik heb al wat huiswerk gedaan m.b.t. de kosten van een revisiebak (ducatospecilist.nl, onderdelenlijn, debridgebvba.be). De kosten hiervoor variëren tussen de E1.000 - 1.450, excl. montage. Uiteraard is het goedkoper om alleen de lekkende kering te vervangen.  Wat is wijsheid? En hebben jullie nog adressen voor revisiebakken en/of andere tips?  Bvd voor jullie reacties. Groet, Victor Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 3 januari 2022 Share Geplaatst: 3 januari 2022 Ik weet niet wat alleen de keerring vervangen kost maar ik zou een gereviseerde bak laten monteren, je weet namelijk niet wat het volgende slijtagepunt in de bak is wat vervangen moet worden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 3 januari 2022 Share Geplaatst: 3 januari 2022 (aangepast) Hoeveel kilometer heeft de versnellingsbak al gemaakt. Als hij veel kilometers heeft gemaakt zou ik er een reviseerde bak onder hangen. 3 januari 2022 aangepast door trailerad Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
apekop Geplaatst: 5 januari 2022 Share Geplaatst: 5 januari 2022 het is natuurlijk ook belangrijk of u met de camper verder wilt en hoelang wanneer u er nog meerdere jaren plezier van wilt hebben is een revisie bak aan te raden koop wel een bak bij een firma die deze ook monteert en leg de garantie goed vast. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jan Soetens Geplaatst: 5 januari 2022 Share Geplaatst: 5 januari 2022 Bij een goede garage of vakman je bak laten repareren. Voor de keerring moet de bak toch opengemaakt worden en de assen met tandwielen eruit. De garage kan dan meteen de lagers van de assen en differentieel vervangen en indien nodig de synchromesringen. Voor tussen de 2 en 300 euro materiaal ben je een heel eind. Dit is 2 tot 3 uur werk en veel meer is bij een gereviseerde bak ook niet gedaan. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.