Ga naar inhoud

Vloerluik klemt


KnausSilverMEG
 Share

Recommended Posts

In mijn camper zitten een 2-tal vloerluiken die helaas niet meer te openen zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dit weer open kan krijgen zonder dat ik de vloer of het luik moet beschadigen. Ik kan er natuurlijk een schroevendraaier tussen steken, maar op dit moment probeer ik dat te voorkomen. Helaas is er ook geen mogelijkheid om via een andere weg onder het luik te komen om deze op de één of andere manier omhoog te duwen.

Ook kan ik maar beperkte kracht uitoefenen op de kunststof luikringen omdat ik er vanuit ga dat deze anders afbreken.

IMG_5911.jpg

IMG_5912.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

ik heb inmiddels een trekband aan de ring bevestigd en daarmee 1 luik met veel moeite losgekregen. De trekband heb ik over mijn schouder gelegd en dan de maximale kracht gebruikt. Het bleek dat er nog al wat zand tussen vast gekomen en dan is het net schuurpapier wat alles zeer goed vasthield.

Bij het 2e luik heb ik het trekoog losgetrokken, maar dat gaf uiteindelijk mooi ruimte om naar onderen door te boren. Meerdere gaten van 10 mm naast elkaar geeft een mooie sleuf waarin ik 2 L vormige stukken metaal kon steken die samen een T vormen. In deze stukken metaal heb ik 2 sleuven gemaakt en daar weer de trekband doorheen gestoken. De rest was eigenlijk kinderspel. Nu nog een nieuwe trekoog kopen, merk Southco.  

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo MikeAnber, bedankt voor je reactie, maar dan heb je waarschijnlijk mijn antwoord van 29-12 gemist.

Ik heb daar het volgende gepost: 

"ik heb inmiddels een trekband aan de ring bevestigd en daarmee 1 luik met veel moeite losgekregen. De trekband heb ik over mijn schouder gelegd en dan de maximale kracht gebruikt. Het bleek dat er nog al wat zand tussen gekomen en dan is het net schuurpapier wat alles zeer goed vasthield.

Bij het 2e luik heb ik het trekoog losgetrokken, maar dat gaf uiteindelijk mooi ruimte om naar onderen door te boren. Meerdere gaten van 10 mm naast elkaar geeft een mooie sleuf waarin ik 2 L vormige stukken metaal kon steken die samen een T vormen. In deze stukken metaal heb ik 2 sleuven gemaakt en daar weer de trekband doorheen gestoken. De rest was eigenlijk kinderspel."

 

Daarna heb ik voor de zekerheid de randen van de luiken goed afgeschuurd waardoor de problemen hopelijk tot het verleden behoren. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...