Ga naar inhoud

Ervaringen met Citroen 2.0 Blue HDI?


J80
 Share

Recommended Posts

Ik vond op het camperforum wat topics over bovenstaande motor van 2018, toen deze motor net geïntroduceerd was. Sceptici vinden dat een 2 liter motor te weinig volume heeft voor een 6 meter lange buscamper. Anderen vinden dat downsizen niet zo'n probleem hoeft te zijn.

 

Zijn er bij jullie specifieke problemen bekend met bovenstaande motor, in het bijzonder de 163 pk versie?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Rij al 2,5 jaar met de Peugeot 2.0 blue HDI 163. (is dezelfde motor). 7 mtr Knaus.

Geen enkel probleem ondervonden en mijn Peugeotdealer bevestigd dat er geen problemen of terugroep van toepassing is.

Ben er zelf ook tevreden over.

Alleen bergaf minder 'remvermogen' als de Fiat 2.3 130 multijet vind ik. Maar dat terzijde...

Link naar reactie
Share on other sites

OK, dus zelfs in een 7 meter Knaus kan je met zo'n motor uit de voeten, klinkt goed. Heeft dat verminderde remvermogen er mee te maken dat het een relatief hoogtoerige motor is?

Ik las op het camperforum wel iets over problemen met de waterpomp en roestvorming in het blok. Als je zoekt, vindt je altijd wat uiteraard.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...