Ga naar inhoud

Adblue tanken zonder lekken


Fred Knaus
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik tank adblue meestal met een kant en klare 10 liter verpakking waaraan een tuit zit welke in de adblue opening past.

 

Echter de aansluiting van de tuit met de verpakking is meestal niet goed, waardoor een groot deel van de adblue op de camper terecht komt.

 

Ik denk eraan om een goede losse jerrycan te kopen waarbij de tuit wel goed is bevestigd. Dan kan ik uit het 10 liter vaatje eerst de adblue daarin gieten en dan in de camper.

 

Heeft iemand misschein een betere oplossing en als nee, welke jerrycan is geschikt gezien de smalle opening ?

 

Bvd

 

Fred

Link naar reactie
Share on other sites

Op 17-11-2021 om 14:13, Fred Knaus zei:

Hallo, ik tank adblue meestal met een kant en klare 10 liter verpakking waaraan een tuit zit welke in de adblue opening past.

 

Echter de aansluiting van de tuit met de verpakking is meestal niet goed, waardoor een groot deel van de adblue op de camper terecht komt.

 

Ik denk eraan om een goede losse jerrycan te kopen waarbij de tuit wel goed is bevestigd. Dan kan ik uit het 10 liter vaatje eerst de adblue daarin gieten en dan in de camper.

 

Heeft iemand misschein een betere oplossing en als nee, welke jerrycan is geschikt gezien de smalle opening ?

 

Bvd

 

Fred

Beste Fred, ik heb een trechter gekocht die goed past in de add blue tank , geen problemen met het vullen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...
Op 19-11-2021 om 14:45, supreme zei:

Nu stel ik de vraag waarom koopt men dit in een los en tankt men gewoon niet bij de pomp wat is het verschil .

Is geen verschil, alleen de prijs. In een tankje is tig keer duurder, dan gewoon los aan de pomp bij de vrachtwagendieselpomp (3x woordwaarde). Losse tank bij benzinepomp al snel rond de 10 euro. Bij Action, iets van 5 euro per 5 liter. Vorig jaar eind van de zomer bij de benzinepomp, 60 cent de liter (zal nu misschien wat duurder zijn). Voordeel is dan dat je zeker weet dat je Ad Blue tank helemaal vol is en je weer een eind kan rijden. Voordeel is ook dat je niet snel zal morsen !

Plus als die plastic tankjes is dan ook weer slecht voor het milieu. (Beetje compenseren met die dieseluitstoot die wij allemaal maken).

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...