Ga naar inhoud

Advies bij aankoop


Joostdj
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen,

Ik ben Joost en wil samen met vrouw en kinderen (1 en 3) komende zomer paar maanden met een camper door Europa reizen.
Heb begrepen dat deze tijd van het jaar een goede tijd is om een camper te kopen. Vind het alleen wel erg lastig:)
Ons budget is ca. € 30.000 voor aankoop. We willen zaterdag bij deze deze een proefrit gaan maken. Zijn al even wezen kijken en alles ziet er netjes uit. Maar ik heb er weinig verstand van en geen idee waar ik allemaal op moet letten. Heb al besproken dat bij aflevering nieuwe distributieriem en waterpomp worden geinstalleerd. Camper zou komen met volledige campercheck en 6 maanden BOVAG garantie. Hebben jullie verder nog tips waar ik op moet letten? Of is iemand bekend met City Cars Vaassen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Share on other sites

Wie gaat die campercheck doen? Wanneer dat de verkoper is heb je daar niets aan. Dat is de slager die zijn eigen vlees keurt. Ik zou altijd als voorwaarde stellen dat de camper wordt gecheckt door een door jou te kiezen partij! In dat geval kan ik je Ron Smits in Ede aanbevelen (nee, geen aandelen of andere belangen, maar tevreden klant😉).

Link naar reactie
Share on other sites

Ik vind 30.000,- voor een bijna 17 jarige wel een beetje te veel. Ik zou bedingen dat alle eventuele gebreken die bij een onafhankelijke keuring boven water komen door de verkopende partij worden herstelt of laat herstellen. Er zijn verzekeringen die eisen dat de banden niet ouder mogen zijn dan 6 jaar ongeacht het profiel, daar ook naar kijken(DOT code).

Link naar reactie
Share on other sites

Voor de prijs hoef je echt niet naar het buitenland. Kopen in het buitenland spekt slechts de zakken van de ‘professional’! In Nederland kun je ook goedkoper terecht. 
Overigens is de vraagprijs (en het budget) van TS € 30.000. Ik ga er van uit dat er nog stevig is onderhandeld! Zo niet, dan valt er nog het een en ander te doen!

 

Link naar reactie
Share on other sites

Veel dealers verwijderen de kentekenplaten als ze een kampeerauto te koop zetten. Misschien ben ik wat argwanend, maar het lijkt erop dat de verkoper liever niet heeft dat je zelf op onderzoek uit gaat bij de RDW. Daar kun je namelijk ook bekijken wat het rijklaar gewicht is en dat ligt wat hoger dan het leeg gewicht. Ook niet onbelangrijk: wat ga je aan wegenbelasting betalen en fijnstoftoeslag. Houd er ook rekening mee onder welke milieuklasse deze kampeerauto valt. Oh ja, persoonlijk vind ik een reservewiel ook wel handig.

Laadvermogen baseert de verkoper op het ledig gewicht en dat lijkt me niet correct. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 11-11-2021 om 10:51, Joostdj zei:

Goedemorgen,

Ik ben Joost en wil samen met vrouw en kinderen (1 en 3) komende zomer paar maanden met een camper door Europa reizen.
Heb begrepen dat deze tijd van het jaar een goede tijd is om een camper te kopen. Vind het alleen wel erg lastig:)
Ons budget is ca. € 30.000 voor aankoop. We willen zaterdag bij deze deze een proefrit gaan maken. Zijn al even wezen kijken en alles ziet er netjes uit. Maar ik heb er weinig verstand van en geen idee waar ik allemaal op moet letten. Heb al besproken dat bij aflevering nieuwe distributieriem en waterpomp worden geinstalleerd. Camper zou komen met volledige campercheck en 6 maanden BOVAG garantie. Hebben jullie verder nog tips waar ik op moet letten? Of is iemand bekend met City Cars Vaassen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Mocht je dit nog niet gedaan hebben: begin eerst eens met deze site van NKC Camper kopen, waar moet je op letten? - NKC. Zij gaan ook in op het kopen van tweede hands en kopen in het buitenland. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...