Elka Geplaatst: 4 november 2021 Geplaatst: 4 november 2021 Hoe sluit ik een druppellader op de motor accu van een Ducato Dethleffs 2007 aan ? Zo u weet is de accu onder de vloer geplaatst. Gr.Loek Quote
CaradoT135 Geplaatst: 4 november 2021 Geplaatst: 4 november 2021 Luik verwijderen en aansluiten. Waarom wil je de accu laden dat doet normaal gesproken het elektroblok in een camper? Quote
Elka Geplaatst: 5 november 2021 Auteur Geplaatst: 5 november 2021 Dus als ik het goed begrijp wordt de start accu mede opgeladen als de camper aan de zgn. 220 volt staat? Quote
CaradoT135 Geplaatst: 5 november 2021 Geplaatst: 5 november 2021 (aangepast) Je hebt niet aangegeven om welke Ducato Dethleffs het gaat, maar dit staat in de handleiding van Dethleffs. Quote 9.4.1 Laden met 230-V-voorziening Bij aangesloten 230-V-voorziening worden de woonruimteaccu en de startaccu met de in de camper ingebouwde laadmodule in het elektroblok bijgeladen. De startaccu wordt daarbij met een druppel- lading van 2 A geladen. De laadstroom wordt aan de laadtoestand van de accu aangepast. Daardoor is overladen niet mogelijk. 5 november 2021 aangepast door CaradoT135 Quote
supreme Geplaatst: 6 november 2021 Geplaatst: 6 november 2021 Stel dat het niet via de EBL gaat , kun je een stekker aansluiting maken in de motor ruimte . Ik heb dat zelf gedaan bij mijn camper en ook bij mijn luxeauto . Hoe doe je dat monteer een E 14 stopcontact ( chassis model ) in de ruimte ( dat is een 3 pens uitvoering ) sluit de buitenste penen aan op de accu B+ en B- met evt een zekering van 5 Ah , monteer een een E 14 stekker aan de accu druppelaar draden en doe dit zo dat de plus en de min op de zelfde pen en bus zitten , zo heb je geen gedonder met krokodillen klemmen . Du s gewoon motorkap open stekker er in en lader aan 230 volt net . Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.