Ga naar inhoud

De nadelen van opwaarderen boven 3500 kg

Achterhoeker
 Share

Recommended Posts

@Wim Corduwener
Voor circa 4.000 euro kun je zwaardere spiraalveren op aan de voorzijde en semi luchtveren aan de achterzijde met RDW-goedkeuring voor een verhoging van de as-lasten en het totaalgewicht laten uitvoeren.

PS. Van 3500 kg naar 3850 kg zijn niet slechts +300 kg maar wel +350 kg dus minder dan 1.00 euro per kg.

aangepast door Dr.Dream
Link naar reactie

Je hebt gelijk ik maakte een tikfoutje:

Voor het document met een nieuw typeplaatje via Dethleffs betaal ik €289,00. Die jongens weten ook wel waar ze het geld vandaan moeten trekken.

Voor het aanpassen van de Toegestane Maximum Massa (TMM) van 3.500 kg naar 3.850 kg betaal ik de  RWD €61,25 en dan kom ik op een totaal bedrag van €350,25. En betaal ik voor 350 kg extra (en dan reken ik even achter de komma) €1,00071429 per kilo.

Dat is overigens zonder bijkomende kosten voor technische aanpassingen..

2 uren geleden, Dr.Dream zei:

Voor circa 4.000 euro kun je zwaardere spiraalveren op aan de voorzijde en semi luchtveren aan de achterzijde met RDW-goedkeuring voor een verhoging van de as-lasten en het totaalgewicht laten uitvoeren.

Nu heb ik al luchtvering achter en dat scheelt misschien weer in kosten, maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben: voor €4.000 kom ik op een TMM tussen de 4.000 of 4.200 kilo?

aangepast door Wim Corduwener
Link naar reactie

Het bedrag voor de RWD van €61,25 is voor de zichtkeuring en de afgifte van de nieuwe kentekenkaart. Je vergeet de beoordelingskosten van het Techno Center van de RDW in Zoetermeer. Deze moeten eerst het document van Dethleffs van een akkoord voorzien. Daarna mag je pas naar de regionale RDW voor de zichtkeuring en het kentekenbewijs. De kosten van Zoetermeer zijn ongeveer €200,-

Op welke TTM je uiteindelijk kunt uitkomen is voertuigspecifiek. Daarover moet je communiceren met jan Verbruggen Bedrijfsauto's in Emmeloord.
Indien er reeds luchtvering onder zit dan zal het wel minder dan €4000 gaan kosten lijkt mij.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...