Ga naar inhoud

Angles Mort sticker


Dirk
 Share

Recommended Posts

Wij reizen nu een week door Frankrijk en het valt mij op dat alleen buitenlandse campers de "Angles Mort" stickers gebruiken, bij Franse campers uiteraard de grotere zie ik geheel geen stickers. Is er iets in de regelgeving veranderd ?, of is dit weer typisch "de Franse slag" ?

 

Link naar reactie
Share on other sites

FJC48,

Geen antwoord op mijn vraag en een beetje naïef, als ervaren camperaar weet ik onmiddellijk in te schatten of een camper officieel boven de 3,5T is. 

Het gaat mij er om of er iets in de regelgeving is veranderd, omdat de camper ondanks boven de 3,5T toch een personenauto is waarbij andere regels gelden bv snelheidslimiet dan voor vrachtauto's.

Verder is heel duidelijk hier in Frankrijk dat (zover ik kan zien) dat geen enkele camper boven de 3,5T een sticker heeft.

Link naar reactie
Share on other sites

Na alle voordelen van een zwaardere kampeerauto zijn er -voor een aantal- ook een paar nadelen. Volgens mij is de Franse wet vrij duidelijk: alle voertuigen zwaarder dan 3.500 kg moeten bestickerd worden. En dan maakt het niet uit of er personen of vracht wordt vervoerd.

1 uur terug, Dirk zei:

Het gaat mij er om of er iets in de regelgeving is veranderd, omdat de camper ondanks boven de 3,5T toch een personenauto is waarbij andere regels gelden bv snelheidslimiet dan voor vrachtauto's.

Een tour- of stadsbus is eigenlijk ook een personenauto. En daar kunnen we het natuurlijk lang en breed over hebben, maar ergens hebben ze in Frankrijk de grens gelegd bij 3,5 ton. Zwaarder dan 3,5 ton: stickers plakken.

Qua maximumsnelheid is de regelgeving in Nederland ook niet veranderd. En tóch heb ik het idee dat 50% denkt dat die regels wèl zijn veranderd. Zo zal het in Frankrijk ook wel zijn.

Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, Dirk zei:

FJC48,

Geen antwoord op mijn vraag en een beetje naïef, als ervaren camperaar weet ik onmiddellijk in te schatten of een camper officieel boven de 3,5T is. 

 

Ja je kunt dat naïef vinden maar voor hetzelfde geld denk ik dan waar maak je je druk om, als de Fransen niet willen plakken moeten zij dat zelf weten, ik heb er geen last van.

Als jij een campertje hebt van +3,5 ton dan plak je toch want jij houd je aan de wet.

Link naar reactie
Share on other sites

Hoi allemaal, ik heb in september 2021  met mijn >3500 camper drie weken langs de Loire getoerd en de stickerafbeelding thuis op ware grote uitgeprint en zo achter de ruit van de cabinedeuren met een plakbandje vast gezet en achterop een geplastificeerde afbeelding met duchtape vast gemaakt en overal politie tegen gekomen en geen enkele keer aangehouden, dus denk dat de fransen het allemaal wel goed vinden.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...