Ga naar inhoud

Het gewicht van chassisverlenging en trekhaak


Patita
 Share

Recommended Posts

Wij hebben camper die massa rijklaar 2940kg op kenteken dus met 90% gevulde brandstoftank bestuurder van 75kg en boordgereedschap.

Wij hebben de camper gewogen op een weegbrug, brandstoftank gevuld, de bestuurder 75 kg, servies bestek enz., luifel, reservewiel + krik.

Dan hebben wij een schotel, airco en een zonnepaneel.

En niet te vergeten een trekhaak.

Wij wogen 3360kg, daar schrok ik van.

Daar moet moet nog 1 bijrijder, 2 e-bikes samen 60 kg incl. accu's en laders, 20 liter schoonwater vuilwater tank leeg en kleding.

Dus wij gaan in het buitenland op vakantie met een aanhanger achter de camper.

Dit weegt, ook gewogen op de weegbrug camper 3500kg en de aanhanger 500kg (eigengewicht van aanhanger 250kg), ik heb BE, dus geen probleem.

 

Maar ik was aan het denken als wij de aanhanger nu niet hadden gebruikt was het gewicht 3750kg.

Als ik de trekhaak met de chassisverlenging demonteer (wat ik zelf goed kan want ik ben vrachtwagenmonteur) wat weegt mijn camper dan?

Dus mijn vraag is weet iemand wat een chassisverlenging met trekhaak weegt, ik zelf schat ongeveer 150kg maar dat weet ik pas zeker als hem gedemonteerd heb.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik weet het NOG niet, maar als ik van de hulpchassis balken van 2.50m per stuk het gewicht uitreken, dan kom ik al uit op 65 kg uit van beide balken.

Dan komt de trekbalk en wat schetsplaten er nog bij. 150 kg zal het zeker ook niet zijn maar een kleine 100kg zou toch mooi zijn. Ik laat het weten als het eronder uit ligt. Ik weet alleen niet of ik dat dit jaar nog doe of in het voorjaar.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 27-9-2021 om 14:41, Patita zei:

…want ik ben vrachtwagenmonteur

Als vrachtwagenmonteur heb je dan waarschijnlijk ook een groot rijbewijs. Mocht dat het geval zijn, dan is het misschien een optie om de mogelijkheid te bekijken of je het maximum toelaatbare gewicht van je kampeerauto kunt verhogen. Met een verhoging van pakweg 300 kilogram ben je waarschijnlijk al een eind geholpen. Dan hoef je niet allerlei onderdelen te demonteren en te klooien met een aanhangertje achter je kampeerauto.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...