Ga naar inhoud

TIPS GEZOCHT: Welke 6-7 pers. camper moet ik kiezen?


Vinson
 Share

Recommended Posts

Op 25-9-2021 om 13:18, Vinson zei:

Zit net te denken:  wat nou als je er een aanhangwagen achter hangt tot 750kg? Dan kun je mooi extra meenemen zonder een C1 rijbewijs of het risico van overladen. 

Kan maar dan heb je wel rijbewijs BE nodig omdat de combi (max gewichten van trailer en camper opgeteld) boven de 3500kg uitkomt.

Link naar reactie
Share on other sites

Van de genoemde merken zou ik eventueel alleen de Dethleffs overwegen. EVM ken ik trouwens niet. De Italiaanse en Franse merken staan niet bepaald bekend om hun degekijkheid. En je zoekt iets van zo'n 20 jaar oud.

Maar je zou ook naar bijv. een Concorde of Frankia alkoof kunnen kijken. De Concorde en de Frankia (vanaf bouwjaar 2000) worden houtvrij gebouwd. Dat heeft zo zijn voordelen. Bij een oudere camper is de kans op lekkage aanzienlijk groter maar zijn de gevolgen bij een houtvrije opbouw veel kleiner.

De tip om in Duitsland te kopen kun je negeren. De prijzen, zeker van oudere campers liggen op het ogenblik in Duitsland aanzienlijk hoger dan in Nederland. 

Een aanhanger achter de camper is zeker het overwegen waard. Maar daarvoor moet je wel het BE/C1E-rijbewijs hebben, mits je onder de 750kg trekgewicht blijft. 

Motoren heb ik weinig verstand van. Maar met een 6-persoonscamper zul je sowieso gauw tegen de 3500kg aan zitten en dan zijn wat meer pk's/hoger koppel nooit weg.

Welk autogedeelte het beste is, is moeilijk te zeggen. Dat is ook helemaal afhankelijk hoe er mee omgegaan is. Bij een auto van zo'n 20 jaar oud is de roestgevoeligheid wel van belang. En ik denk dat de Ducato's wat dat betreft beter zijn dan de Vito's en Transits. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

9 uren geleden, trailerad zei:

Ik had ze ook alle vier op kunnen noemen dan weet je nog steeds niets.

Hehe dat snap ik. Ik probeer met mijn vraag inzicht te krijgen in hoe jij je afweging maakte tussen deze vier. Aangezien de Rimor voor mij een goede optie leek, ben ik benieuwd naar je motivatie om voor de andere twee te kiezen.  

Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, HymerBoy zei:

Kan maar dan heb je wel rijbewijs BE nodig omdat de combi (max gewichten van trailer en camper opgeteld) boven de 3500kg uitkomt.

Dankjewel @HymerBoy. Ik vond er online veel verschillende informatie over en het leek alsof je op B een aanhanger van < 750kg mocht rijden.
Hier is idd BE of C1 vereist bevestigd ook RDW.

aangepast door Vinson
Link naar reactie
Share on other sites

10 uren geleden, Roelof zei:

Van de genoemde merken zou ik eventueel alleen de Dethleffs overwegen. EVM ken ik trouwens niet. De Italiaanse en Franse merken staan niet bepaald bekend om hun degekijkheid. En je zoekt iets van zo'n 20 jaar oud.

Maar je zou ook naar bijv. een Concorde of Frankia alkoof kunnen kijken. De Concorde en de Frankia (vanaf bouwjaar 2000) worden houtvrij gebouwd. Dat heeft zo zijn voordelen. Bij een oudere camper is de kans op lekkage aanzienlijk groter maar zijn de gevolgen bij een houtvrije opbouw veel kleiner.

De tip om in Duitsland te kopen kun je negeren. De prijzen, zeker van oudere campers liggen op het ogenblik in Duitsland aanzienlijk hoger dan in Nederland. 

Een aanhanger achter de camper is zeker het overwegen waard. Maar daarvoor moet je wel het BE/C1E-rijbewijs hebben, mits je onder de 750kg trekgewicht blijft. 

Motoren heb ik weinig verstand van. Maar met een 6-persoonscamper zul je sowieso gauw tegen de 3500kg aan zitten en dan zijn wat meer pk's/hoger koppel nooit weg.

Welk autogedeelte het beste is, is moeilijk te zeggen. Dat is ook helemaal afhankelijk hoe er mee omgegaan is. Bij een auto van zo'n 20 jaar oud is de roestgevoeligheid wel van belang. En ik denk dat de Ducato's wat dat betreft beter zijn dan de Vito's en Transits. 

 

Dankjewel Roelof voor je uitgebreide antwoord. Ik ga me hier wat verder in verdiepen. 

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, Dr.Dream zei:

Dit is pertinent onjuist en daarbij komt nog dat het aanbod in Duitsland veel groter is, zeker voor dit soort grotere campers.

Inmiddels is mij duidelijk dat je een fervent voorstander bent van kampeerauto’s uit Duitsland. Maar meningen kunnen natuurlijk verschillen. Wat voor jou pertinent onjuist is, is voor een ander misschien wel een nachtmerrie.
Een dingetje is natuurlijk wèl dat je zo’n Duitse kampeerauto geïmporteerd moet worden. 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...