Ga naar inhoud

Op steeds meer camper-locaties wordt het vrij camperen moeilijk gemaakt door reserveringen.


Ben Borgman
 Share

Recommended Posts

22 uren geleden, Lisanne zei:

Tja. helaas is het wel echt discriminatie. En bovendien verspreiden gevaccineerden nog steeds het virus hahahahaha

 

Lisanne,

 

keuzen hebben consequenties, daarvoor weglopen en dan anderen er proberen verantwoordelijk voor te maken is gewoon slap. Bovendien verspreid je onzin, want gevaccineerden verspreiden tot meer dan 70% minder virus, als ze uberhaubt na een volledige vaccinatie nog besmet worden. Dus als je wilt argumenteren, gebruik dan wel feiten en geen fabels.

 

Om in een camper te mogen rijden, heb je een rijbewijs nodig, kies je er voor om geen rijbewijs te halen, dan moet je ook niet zeuren dat je de weg niet op mag. En zo kan ik nog wel even doorgaan. In onze complexe maatschappij hebben we nou eenmaal regels nodig om chaos te voorkomen. We hebben bijvoorbeeld met z'n allen afgesproken rechts te gaan rijden, als jij nu opeens dat onzin vindt en links gaat rijden, moet je niet vreemd staan te kijken als je van de weg wordt gehaald.

aangepast door GeMa
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 30-6-2021 om 10:08, FJC48 zei:

Als ik vanuit Noord-Drenthe naar een cp in Limburg reis wil ik wel de zekerheid dat ik daar een plek heb, indien mogelijk reserveer ik, wordt er niet gereserveerd dan ga ik niet op de gok naar die pc.

Dan kun je beter een caravan kopen en op een camping gaan staan dan weet je zeker dat je plaats hebt ,camperen doe je om te pionieren 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

@Hymer694 Een beetje een wonderlijk advies: ook een kampeerauto heeft een CEE-aansluiting en volgens mij kun je daarmee prima op een camping staan. Dat jij per se moet “pionieren” hoeft niet te betekenen dat iedereen dat hoeft te doen. “Vrijheid”met een kampeerauto waar velen het over hebben, betekent ook de vrijheid om te kunnen kiezen. Gelukkig maar.

aangepast door Wim Corduwener
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

15 uren geleden, Hymer694 zei:

Dan kun je beter een caravan kopen en op een camping gaan staan dan weet je zeker dat je plaats hebt ,camperen doe je om te pionieren 

Wat een kletskoek. Door wie wordt bepaald hoe je moet camperen? Juist ja, door de eigenaar van de camper, en door niemand anders! Wanneer die drie weken met zijn camper met voortent op een camping wil staan, en z’n plek al maanden tevoren reserveert, moet hij dat zelf weten. Niet mijn manier van camperen, maar ieder z’n ding!

Link naar reactie
Share on other sites

@FJC48 heeft trouwens ook wel een punt waar ik in kan meegaan: “pionieren” is leuk maar als ik 500 km heb gereden dan wil ik zeker zijn van een plek. Daarom reserveren we van te voren altijd onze eerste overnachting en op een camping heb ik dan de meeste kans en vandaaruit kijken we dan weer verder. 

En ik weet zeker dat ik niet de enige ben; de laatste keer op een camping werd ¼ bezet door caravans en ¾ door kampeerauto’s. Op de eerste plaats ben ik een kampeerder en dat deed ik eerst met een tent, daarna met een caravan en nu met een kampeerauto. Laat iedereen het lekker op z’n eigen manier doen.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

55 minuten geleden, Adriatik zei:

Wat een kletskoek. Door wie wordt bepaald hoe je moet camperen? Juist ja, door de eigenaar van de camper, en door niemand anders! Wanneer die drie weken met zijn camper met voortent op een camping wil staan, en z’n plek al maanden tevoren reserveert, moet hij dat zelf weten. Niet mijn manier van camperen, maar ieder z’n ding!

Waardeloos gezeur altijd ,je gaat met de camper op stap ,en ziet wel ,maar dat gereserveer is is de nieuwe mode van waarschijnlijk oud campeerders die nu zo nodig ook een camper moeten hebben ,en dan op een plaats gaan staan waar ze ook blijven staan ,van mij mogen ze ,maar hou op met dat gezeur over reserveren ,daar heb je geen camper voor ,en blijf ik er bij verkop dat ding en neem weer een caravan ,want het is er zeker niet beter op geworden of gezelliger ,op de plaats de luiken dicht tv aan en je mag al blij zijn dat er een goedendag af kan ,dat is mijn mening en wat anderen denken moeten ze maar zelf weten ,maar als ervaren camperaar ,heb ik en velen met mij het camperen hard achter uit zien gaan 

  • Confused 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Share on other sites

Maar wat ik nog steeds niet helemaal begrijp (zal echt aan mij liggen hoor) wat is nu het verschil tussen camperplaats en camping in Nederland ? Zijn nu 3 weken in Duitsland en hier is het duidelijk; Camperplaats is niet reserveren, vaak een max van 24 tot 72 uur en stroom betaal je naar verbruik (heel soms vast bedrag) en water ook naar verbruik. Geen douches/toiletten en geen voortenten en hondennetten of hekjes en op het bord wordt vaak verwezen naar de camping als je dat allemaal wel wilt

Link naar reactie
Share on other sites

Dat het in Duitsland duidelijker is zal ten dele zo zijn. Vorig jaar 10 dagen achter elkaar op een Duitse camperplaats gestaan. Dat was in mijn gehele camper carrière trouwens nooit eerder voorgekomen. Als we niet waren vertrokken had ik er nog kunnen staan dus die 72 uur klopt niet, stroom per dag betalen en reserveren was niet nodig er was plek genoeg, geen douche en WC.

Daarna weer wat rondgetrokken waar we na een paar kleine kampeerplaatsen in Saarburg op een grote CP kwamen. Hier wel douche en WC en stroom met euro's betalen. En hoezo niet reserveren?

Quote

Ihren Reservierungswunsch nehmen wir ab einem Aufenthalt von 7 Nächten gerne entgegen. Für kürzere Zeiträume können wir leider keine Reservierungen vormerken. Falls Sie reservieren wollen, können dies bei den Platzwarten während der vorgenannten Öffungszeiten tun. Die Telefonnummer lautet 0151 1580 2080. Die Reservierungsgebühr beträgt einmalig 5,00 € pro Platz.

Per e-mail erreichen Sie uns unter info@reisemobilpark-saarburg.de. Teilen Sie uns bitte unbedingt Ihr Kennzeichen und eine Mobilfunknummer mit, unter der wir Sie im Bedarfsfall telefonisch erreichen können.

Konkrete Platzwünsche nehmen wir nur unter dem Vorbehalt der Verfügbarkeit entgegen, garantieren können wir sie nicht.

Wir reservieren max. 20 % der vorhandenen Stellplätze (Reservierungskontingent), d.h. 80 % aller Plätze bleiben frei verfügbare Plätze für Gäste, die ohne Reservierung anreisen. Wenn das Resevierungskontigent erschöpft ist, können wir keine weiteren Reservierungen mehr entgegen nehmen.

 

Link naar reactie
Share on other sites

15 minuten geleden, CaradoT135 zei:

Dat het in Duitsland duidelijker is zal ten dele zo zijn. Vorig jaar 10 dagen achter elkaar op een Duitse camperplaats gestaan. Dat was in mijn gehele camper carrière trouwens nooit eerder voorgekomen. Als we niet waren vertrokken had ik er nog kunnen staan dus die 72 uur klopt niet, stroom per dag betalen en reserveren was niet nodig er was plek genoeg, geen douche en WC.

Daarna weer wat rondgetrokken waar we na een paar kleine kampeerplaatsen in Saarburg op een grote CP kwamen. Hier wel douche en WC en stroom met euro's betalen. En hoezo niet reserveren?

 

Geen enkele camperplaats waar wij nu de afgelopen 21 dagen hebben gestaan kon gereserveerd worden, prijs was rond 0 tot 15 euro. Reisemobilpark Saarburg scharen wij echt onder de campings. En ja als dit al op de site staat moet je wel 7 dagen gaan staan als je reserveert.  RESERVIERUNGSWÜNSCHE NOTIEREN WIR GERNE AB EINER AUFENTHALTSDAUER VON 7 ÜBERNACHTUNEN (RESERVIERUNGSGEBÜHR 5,00 €). BITTE GEBEN SIE HIERFÜR IHR KENNZEICHEN UND IHRE MOBILFUNKNUMMER AN. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Voor MIJ hoort reserveren niet bij een camper

Ik zoek altijd een paar cp's uit en vertrek dan die richting op.

Soms kom ik er wel, soms niet

Dan zie ik onderweg een leuke cp en stop ik daar.

Is een cp vol, dan door naar een andere.

Camper is voor mij vrijheid, nooit weten waar ik slaap.

 

Verder hoor ik van camperplaatsbeheerders: campers en reserveren??? Ze komen vaak niet eens opdagen.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Goeie ! Zag ik in het buitenland ook…..van de 55 plaatsen konden er 10 gereserveerd worden en…..er stond bij elke plaats een bord wánneer precies, zodat je er bijv wel op mocht staan maar tot 8 uur volg dag.

Maar heb in Nl nu al diverse keren gehoord van cp eigenaren dat er gereserveerd kon worden en mensen niet op kwamen dagen….ws ergens onderweg een ander leuk stekje tegengekomen….ja dat is nu eenmaal camperen…rondtrekken en niet weten op welk leuk plekje je terecht komt…..

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...