Ga naar inhoud

Tol badge Frankrijk/ Italië/ Spanje


Schodo
 Share

Recommended Posts

Wij waren naar de ANWB winkel gegaan voor de aanschaf van een tolbadge. Onze camper is 2.95 hoog en minder dan 3500kg.

in de winkel gaf met aan dat we dan geen gebruik kunnen maken van de tolbadge. Bij navraag bij het landelijke servicepunt van de ANWB gaf men aan dat dit volgens hun niet juist is, maar in de winkel blijven ze er bij dat ik met mijn (klasse 2) camper geen gebruik kan maken van de nieuwe tolbadge die ook in Italië en Spanje te gebruiken is.

Klopt dit? Grt Theo

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Theo. Vreemd verhaal want het landelijk servicepunt geeft aan dat het wel kan. Waarom nemen zij dan niet even contact op met uw ANWB winkel?.  En dat het kan kunnen wij beamen. Wij hebben die badge nu 3 jaar in gebruik met een DethleffsT6561. deze heeft een lengte van 6,70, breedte 2,20 en hoogte 2,65m. Bovendien hebben wij er nog een fietstrailer achter hangen. Nooit problemen gehad, het systeem werkt perfect.  Ik zou het eens bij een andere ANWB shop proberen, want blijkbaar zijn bij de van u niet competent genoeg. Succes en groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Jelle zei:

Bovendien hebben wij er nog een fietstrailer achter hangen.

Hallo Jelle, moet jij extra tol voor de aanhanger betalen. Wij gaan in oktober naar Portugal en wij hebben een dichte tandemasser achter de camper hangen. Wij hebben ook de tolbadge van de ANWB. Dat maakt voor de tol niet uit natuurlijk, het is alleen het gemak.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

De elektronische tolbadge zoals door de ANWB verkocht voor Frankrijk, Spanje en Portugal (Italië), geldt alleen voor de klassen 1, 2 en 5.
1. voertuigen niet hoger dan 2 meter en niet zwaarder van 3500 kg
2. voertuigen hoger dan 2 meter, maar NIET hoger dan 3 meter en niet zwaarder van 3500 kg
3. motorfietsen

Het maakt dus wel degelijk uit hoe hoog en zwaar je camper is!

Hoe er gemeten wordt blijkt niet helemaal duidelijk uit de algemene voorwaarden, waarschijnlijk is het hoogste punt van de carrosserie leidend, anders zouden antennes e.d. ook meetellen.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

GeMa , de ene keer zie  ik dat het gewicht niet mee speelt ( bv klasse 2 ) en nu wordt het weer opgenoemd , ik heb zelf de ervaring dat het gewicht niet relevant was /is 

 

Rij met een 285 hoge camper met een max van 3800 kg en ik heb altijd zowel in Frankrijk als in Spanje Klaase 2 betaald . 

 

Ps ik heb geen tolbadge .

aangepast door supreme
Link naar reactie
Share on other sites

14 uren geleden, supreme zei:

GeMa , de ene keer zie  ik dat het gewicht niet mee speelt ( bv klasse 2 ) en nu wordt het weer opgenoemd , ik heb zelf de ervaring dat het gewicht niet relevant was /is 

 

Rij met een 285 hoge camper met een max van 3800 kg en ik heb altijd zowel in Frankrijk als in Spanje Klaase 2 betaald . 

 

Ps ik heb geen tolbadge .

De algemene voorwaarden van Mango (voorheen Area) zijn duidelijk. Ook voor klasse 2 geldt max. 3500 kg. Dat jij er toch doorkomt met een hoger gewicht is omdat er niet gewogen wordt en ze bijna iedere camper over één kam scheren. Dus, geen garantie dat het kan, maar meestal lukt het wel. Met de nieuwe badge moet je een kenteken opgeven en kunnen/worden de technische gegevens gecontroleerd worden.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Wij zijn vanaf 5 oktober door Frankrijk, Portugal en Spanje aan het rijden ook over tolwegen en de tolbadge werkt perfect en super handig. In Portugal rijdt je met 60 km. per uur door de poortjes. In Spanje zijn bijna alle wegen tolvrij. Een keer in de buurt van Alicante hebben we tol moeten betalen, via de tolbadge. Als je deze kant op gaat neem een tolbadge, daar heb je echt heel veel plezier van. Ik heb de tolbadge in Oss gehaald en onze camper weegt 4250 kg met een dichte tandemasser er achter.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Als ik al deze berichten lees is het dus op reis gaan met de de spreuk ( we zien wel waar het schip strand ) ongelofelijk zulke onduidelijke regelgeving in ons verenigd Europa, kunnen ze niet gewoon eensgezind regelgeving maken i.p.v. onduidelijkheden te verkondigen  , wij hebben een camper van 8 mtr en 4250 KG hoogte 335 incl. apparatuur        ( schotel , dakluik e.d. ) welke pas kan ik hier voor aanschaffen ?????

Link naar reactie
Share on other sites

Een bankpas.

 

Quote

  Hoe kom ik te weten welke klasse mijn voertuig heeft en of dit aanbod geschikt is?   Dit aanbod is beschikbaar voor personen met een voertuig van klasse 1, 2 en 5. Zie hier de details van de voertuigklassen.

 Klasse 2: Tussenvoertuigen  Soorten voertuigen: Bestelwagens of campers, niet hoger dan 3 m, pick-up met woongedeelte, voertuig van klasse 1 dat een caravan of een aanhangwagen trekt.

 

aangepast door CaradoT135
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...