Ga naar inhoud

Nieuwe camperaar, Wat aanschaffen.


Gwennus
 Share

Recommended Posts

We zijn nieuwe camperaar, en krijgen binnenkort onze eerste camper. Hij is nog helemaal nieuw en leeg. Maar wat moeten we eigenlijk echt even kopen?

ik stel de vraag hier omdat ik geen verkoper wil die mij vanalles aan gaat praten😉

 

stoelen, tafeltje, hamer, ducktape, emmertje stoffer inventaris. Tja dat 

Lukt me nog wel om zelf te bedenken. Maar hebben jullie nog tips voor ons?

wat moeten we echt meenemen? En wat is een echte tip uit jullie ervaringen?

 

en  voor onderhoud, wat moeten we daar voor kopen. Echte camper shampoo, of kan het ook anders. En zo’n lange schoonmaak bezem? Aanrader?

op tv zie je mensen altijd poetsen op iedere stop. Is dat voor de glim of ook gewoon slim om te doen?


ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en wijsheden. Help deze camperaar maagd.

 

dank je wel, Gwen

Link naar reactie
Share on other sites

Ohw, maar dan ben je nog niet zindelijk! Je hebt nog niet op het potje gezeten. Je kakt overigens nergens zo lekker als op je eigen potje. Terug naar je vraag. Hier wat opvoed maatregelen 😄 Zoek wat gereedschap uit je verzameling. Neem niet te veel mee. Wat schroeven, ty-wraps, duckttape, WD40, siliconen spray, een stuk draad. Winter camperen heeft ook wat specifieke zaken, dat later

Citroenzuur voor schoonmaken waterleidingen. Even zoeken op internet, dat spul kost voor 1 kg een 10-12 euro thuis bezorgd. Je doet er jaren mee.

Spul voor in de wc, eigen middeltjes, dat blauwe spul, vaatwas blokjes. De laatste twee heb ik zelf ervaring mee

 

Handelingen reeks: eerst schoon water tappen, dan het toiletpot (zwart water) legen en tot slot je afvalwater (grijswater) legen, daarna handen wassen. Dit vanwege hygiëne oogpunt, je hebt immers schone handen als je eraan begint. En als je de toiletpot wil spoelen en er is geen spoelwater, kan je grijs water ervoor gebruiken. Toiletpot kan je ook inzetten voor het legen van de grijswater tank.

Enige wat je achterlaat, zijn de bandensporen in de grond. In het buitenland, maar ook hier zal je de vieste dingen tegen komen. Die lui verzieken het voor jou. Bedenk dat stoeltje voor de camper, camping gedrag is, luifel uit ook. Maar ga je bv 10m verderop zitten is dat weer geen camping gedrag.

Leer jezelf aan dat alle vergrendelingen erop zitten voordat je gaat rijden. Nog steeds vergeet ik dat wel eens. En je schrikt je te barsten

Als het gaat waaien, luifel in. Ga je fietsen en blijft er niemand achter, luifel in. Een windvlaag en je luifel ligt op dak

 

Over veel zijn de meningen verdeelt. Zo ook over het douchen in de camper. Voordeel: je hebt alles bij de hand. Nadeel, kan glad zijn met manoeuvreren

 

Campershampo? Was je camper zo vaak als je dat je auto deed/doet. Ik gebruik het spul van de aktion.

Ga niet onder de boom staan als het regent. Je wordt hor en dol van dat na kletteren. En altijd op het moment dat je net in slaap probeert te vallen

Link naar reactie
Share on other sites

Op 6-6-2021 om 00:00, Gwennus zei:

We zijn nieuwe camperaar, en krijgen binnenkort onze eerste camper. Hij is nog helemaal nieuw en leeg. Maar wat moeten we eigenlijk echt even kopen?

De inhoud is zeer afhankelijk van het formaat camper en hoeveel personen er mee gaan. In onze 6 meter camper past niet zo veel en hebben we na jaren verzamelen niet meer dan nodig is voor ons tweeën in de camper.

Zoals Arie hierboven al aangaf is een beetje gereedschap wel handig.

Wat ik bij mij heb is:

Reserve waterpompje, lampjes en zekeringen, boutjes, schroeven en moertjes.

Verlengkabel haspel en twee korte verloop kabels CEE male en female .

Waterslang ± 10 meter met allerlei Gardena kraanpasstukken.

2 stoelen, 2 klapstoeltjes met tafelblad, tafel, strandstoeltjes, parasol, picnickkleed, tenttapijt, haringen, stormband voor luifel, sjorbandjes, hoes voor de fietsen met signaalbord, waslijn en knijpers, rubberhamer.

2 gasflessen, BBQ Cadac, bestek, potten en pannen, waterpasje.

Toilet vloeistof/pads, handschoenen, ontsmettingsvloeistof, mondkapjes.

2x USB-c en 2 keer USB micro kabels

Veel kaartmateriaal met auto, fiets, looproutes.

Kisten voor (water)schoenen, boodschappen.

 

Dat was het in grote lijnen wat ik standaard in de camper heb.

Link naar reactie
Share on other sites

Ben het eens met de ‘vorige sprekers’. Een kleine aanpassing: ik heb twee tuinslangen bij me, één van 10 en één van 5 meter, die onderling koppelbaar zijn. Sta je naast de kraan dan heb je voldoende aan de korte slang. Als het water van ver moet komen dan kun je met 15 meter vaak toe.

Koppelstukken hoeven niet van Gardena te zijn, andere merken zijn ook prima.

Ik neem tegenwoordig een tweede toilet tank mee. Maar wanneer je alleen op campings staat is dat overbodig (hoewel … wanneer je iets verkeerds hebt gegeten …).

Wij zijn bijzonder blij met onze twee LPG-tanks met buitenaansluiting! Wij vinden het echt ideaal!

aangepast door Adriatik
Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-6-2021 om 00:17, Arie zei:

Citroenzuur voor schoonmaken waterleidingen. Even zoeken op internet, dat spul kost voor 1 kg een 10-12 euro thuis bezorgd. Je doet er jaren mee.

Spul voor in de wc, eigen middeltjes, dat blauwe spul, vaatwas blokjes. De laatste twee heb ik zelf ervaring me

 Oh ja, de leidingen moet je ook schoonmaken, doe je dat. Oor hij op winterstalling gaat?  En wat bedoel je me vaatwasblokjes, is dat een alternatief voor de blauwe fles in de toilet?

verder heel erg bedankt voor de tips. Zeker het vastzetten, afsluiten of indraaien. Dat is typisch iets wat ik ik vast ook wel eens ga vergeten.  
 

@CaradoT135 bedankt voor het lijstje. Zeker nog wat puntjes die ik zelf er nog niet op had staan

 

@Adriatik @trailerad  ah, ja natuurlijk koppelstukken en genoeg lengte. Natuurlijk, was al zo blue dat ik er nooit bij stil had gestaan dat je niet altijd water of electra vlak om de hoek hebt. En ook die koppelstukken ook zoiets, ja natuurlijk is dat ook wel eens anders.  Dus hele fijne tips! Dank

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

met vaatwasblokjes bedoel ik die blokjes die je voor de vaatwasser gebruikt. Heb een tijdje een half blokje bij het water gemikt. Pas na een dag of wat en een lading poep, ging de materie ruiken. Maar dat doet het 'blauwe' spul dan ook. Alleen in iets mindere mate. 's zomers is de geur ontwikkeling het grootst.

 

De leidingen schoonmaken is m.i. een kwestie van een mengsel van citroenzuur doorspoelen en een tijdje laten staan. Daarna aflaten en schoon spoelen. Als je de camper dan weg wil zetten, alles open zetten aan kraantjes en kranen (zekering uitnemen van de pomp). Je kan de afsluitdop van de schoon waterdop afdraaien en met je hand de wanden voelen of dat glibberig aanvoelt. Is dat zo, dan schoonmaken, stroef betekend schoon.

 

Mocht het zo zijn dat je thee of koffie een rare smaak heeft, niks aan de hand, dat is een overblijfsel van citroen zuur. Na de eerst volgende vulling is dat wel weg.

 

Arie

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...