Ga naar inhoud

Fijnstoftoeslag

Jan
 Share

Recommended Posts

Pure geld kloperij ,kijk eens om u heen ,is steden ,stoplichten op elkaar afstellen hoeft schijnbaar niet ,Ik kom op plaatsen waar ritsen stoplichten staan en geloof het of niet ,telkens als je bij de volgende komt ROOD ,wat denkt u hoeveel uitstoot dit geeft en zeker bij zwaar beladen vracht verkeer en in de spits ,maar daar maken overheid en gemeentes zich niet druk om ,of zoals het tegenwoordig heel vaak voor komt wegomleidingen ze laten je kilometers rond rijden ,nutteloos ook dat kan anders ,maar daar maakt ook niemand van de overheden zich druk om ,maar wij moeten de wereld redden ,gewoon ORDINAIRE GELD KLOPERIJ ,om al die gelukzoeker te voorzien van GRATIS huis inrichting ,verzorging ,scholen ,en geld in de hand 

Link naar reactie

• 1 month later...

En zo als ik al vermoede horen we niets meer over onze exra kosten voor roetuitstoot ,onze regering kent zijn volk precies ,er word even gemopperd en dan berusten de mensen wel weer en gaan over tot de orde van de dag ,en betalen als makke schapen de extra (nep) kosten die den Haag weer over de balk kan gooien ,nu maar wachten wat deze rovers vervolgens voor ons in petto hebben ,want wij zij toch te lui om ons te verzetten ,ik heb ook eerder aangegeven hoe zit het met de plezier boten in Nederland ,daar hoor je nog steeds niets over dat deze ook moeten betalen ,terwijl deze rustig in Nederland rond tuffen met oude benzine en diesel motoren ,die totaal nergens wat aan hoeven te doen ,terwijl wij immers altijd in het buitenland vertoeven ,maar over de scheepvaart is het oor verdovend stil ,maar goed wij moeten dan maar leidzaam toe zien hoe onze hobby ,mede door ons zelf om zeep word geholpen ,omdat het schijnbaar toch niemand iets kan schelen ,en het ergste vind ik nog dat de NKC na dat ik toch veel stukjes geschreven heb ,totaal geen reactie geeft niet naar ons in totaal ook niet naar mij als schrijver ,dus voor mij is het wel duidelijk dat de NKC te groot is geworden en de heren/dames een dikke boterham verdienen en het wel goed vinden 

Link naar reactie

• 2 weeks later...
Op 27-11-2019 om 13:47, Minna zei:

Hoi allemaal,

Ik heb een mailtje, met de vraag of het alsnog monteren van een roetfilter enig verschil zal maken, naar de RDW gestuurd..

Gisteren ben ik keurig door de RDW teruggebeld om mijn vraag te beantwoorden.

Het antwoord van de RDW is NEE, het maakt geen verschil. De eigenaar van een camper met een alsnog gemonteerd roetfilter, moet  de opslag op de wegenbelasting m.b.t. fijnstofuitstoot => 0,005 g/km toch betalen. Nu voorkomen de zgn knappe koppen op zeker, dat de gemiddelde camperaar alsnog een roetfilter zal monteren, dus het stikstof probleem duurt onveranderd voort. Toch een geldkwestie voor de belastingdienst?

Mijn vertrouwen in de belastingdienst is i.i.g. toch verdwenen. Denk aan onterecht stopzetten kindertoeslag etc.

Ik heb een VW California uit 2006 en daarop zit een roetfilter. Ook een groene milieusticker voor Duitsland. Ik krijg nu een brief dat de auto niet voorzien zou zijn van een roetfilter en ik € 9,00 extra per maand "fijnstoftoeslag" moet gaan betalen. Dit voelt niet goed. Ik moet zelf maar bewijzen dat de uitstoot niet hoger is dan 5mg/km (0,005 g/km. Omgekeerde bewijslast dus. Daarbij vraag ik mij in redelijkheid af wat de overheid met de € 9,00 - die ik iedere maand moet betalen - gaat doen. Mij is dat nog niet bekend maar mogelijk kan iemand mij daar een antwoord op geven ?

Link naar reactie

• 2 months later...

In de kampeerauto van maart 2020 staat dat Certificaat van Overeenstemming (CvO) kan worden opgevraagd bij importeur of fabrikant. Nu weet ik niet wie de importeur is. Wel staat er een sticker op de camper van een verhuurbedrijf in Nederland. Zij willen voor € 390,- die CvO opvragen. 

Die kosten zijn zo hoog dat ik beter jaren de toeslag kan betalen. Krijgen meer mensen dit soort kosten? Hoe kom ik achter naam van de importeur? 

Link naar reactie

• 1 year later...
Op 24-12-2019 om 16:00, Hymer zei:

Gewoon de roetfilters er onder vandaan halen ,zal de camper wat zuiniger lopen en laat de regering barsten mt de heffing ,dan het milieu maar vervuilen ,ze willen niet anders 

Idd, ik denk dat best veel camperaars een roetfilter zouden willen installeren. Kosten ca €1.000,-- Daar kun je bijna 10 jaar die extra heffing van betalen. Dat doe ik dan maar. En geen roetfilter 🙂 Mochten wij ooit de staatsloterij winnen dan zal er wel een nieuwe camper komen, tot die tijd rijden wij door met onze Adriatic op een Ducato onderstel uit 2003/2004.

Link naar reactie

Mijn camper is ouder dan 15 jaar, dus meld ik hem steeds af. Tot nu toe daardoor slechts een paar euro fijnstof toeslag betaald.

Vraag me af wat er bij de APK gebeurd als je een roetfilter achteraf laat monteren. Deze zal dan ook een rol gaan spelen bij de APK denk ik. En als de uitstoot waarden dan niet OK zijn heb je ook een probleem. 

Overal geeft de overheid milieu subsidies voor. Zouden ze ook voor de diesels moeten doen. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...