Ga naar inhoud

LPG klep(?) zit vast of ?


campaan
 Share

Recommended Posts

Heb inmiddels vele, vele malen geen LPG kunnen tanken in de gasfles met buiten vulopening (voor koken / verwarming).  Slechts paar centen. Telkens naar werkplaats en dan kan ik weer één keer tanken en dan  meestál weer hetzelfde probleem bij de volgende keer tanken,  Iemand een  idee,  waar dat in kan zitten. Gaat er een klep vastzitten of zo? Is zeer irritant / stressvol, als je half jaar of langer rond wil reizen. Heb ook een dieselverwarming, maar toch.

Link naar reactie
Share on other sites

Is die LPG fles of tank (wat is het?) niet gewoon vol? Wat bedoel je met "telkens naar werkplaats en dan kan ik weer één keer tanken"? Wat doet die werkplaats dan? Er zijn van die groene dampgasflessen in de handel geweest, waarvan de 80% vulstop niet deugt. Als je die hebt, andere LPG dampgasfles(sen) kopen.

Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, Busje zei:

Is die LPG fles of tank (wat is het?) niet gewoon vol? Wat bedoel je met "telkens naar werkplaats en dan kan ik weer één keer tanken"? Wat doet die werkplaats dan? Er zijn van die groene dampgasflessen in de handel geweest, waarvan de 80% vulstop niet deugt. Als je die hebt, andere LPG dampgasfles(sen) kopen.

Werkplaats heeft inmiddels binnenwerk van grijze alufles al gewisseld en meerdere malen compressordruk gezet op "buitenklep" bij de instroomopening voor tanken van gas. Ben er niet aldoor bijgeweest. Iets, maar wat, gaat gewoon in de tijd vastzitten, maar hoe kan je dat voorkomen? 

Zit duidelijke meter op fles, dus kan precies zien hoeveel er nog in zit. Als er weer aan gewerkt is, dan kan ik weer ruimschoots LPG aanvullen (voor weer maanden reizen).

Zoek nu naar de óórzaak en niet na telkens het (stressie) gevolg bestrijden.

Link naar reactie
Share on other sites

13 minuten geleden, supreme zei:

Heeft u vul aansluiting ook een terugslag klep ? .

Ik zou het niet weten, ik ben ook geen monteur.   LPG fles met buitenaansluiting is drie jaar geleden nieuw geinstalleerd in nieuwe camper. Maar dus compleet onbetrouwbaar en balen (stressvol) , als je door dit defect op vakantie zonder gas komt te zitten.

Link naar reactie
Share on other sites

Als het goed is kunt u dit zelf controleren , open de dekseltje , nee een staafje en steek deze in de vul opening , dan kan u voelen of er een klep in zit . Er zijn uitvoeringen met en zonder terugslagklep . 

Oor zaak met klep : stel nu dat u na het vullen een overdruk in u vulslang heeft tussen de terugslagklep in de voelaansluiting en de terugslag klep in de fles , dan zou bij het vullen bij de pomp tegendruk merken en slaat de pomp af. Misschien lekt de klep iets gas en dat de vulklep pot dicht is dan staat er druk in de slang .

Ik hoor van u 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 14-1-2021 om 12:45, supreme zei:

Als het goed is kunt u dit zelf controleren , open de dekseltje , nee een staafje en steek deze in de vul opening , dan kan u voelen of er een klep in zit . Er zijn uitvoeringen met en zonder terugslagklep . 

Oor zaak met klep : stel nu dat u na het vullen een overdruk in u vulslang heeft tussen de terugslagklep in de voelaansluiting en de terugslag klep in de fles , dan zou bij het vullen bij de pomp tegendruk merken en slaat de pomp af. Misschien lekt de klep iets gas en dat de vulklep pot dicht is dan staat er druk in de slang .

Ik hoor van u 

Hallo, klinkt allemaal eigenlijk best logisch. Ga binnenkort als camper weer eens buiten stallingsruimte komt op onderzoek uit. En wie weet kan ik zo zelf doktertje spelen en probleem simpel oplossen alvorens te gaan tanken.  THX.

Link naar reactie
Share on other sites

Voor wat het waard is😔.......Bij mijn vorige camper bleek het telkens weer onmogelijk om te tanken bij mijn vaste pompstation.....slang erop... knop indrukken en ( ook na behoorlijk lang wachten).......... niets. Bij een andere pomp ging het zonder problemen, wel even wachten na indrukken, maar dan ging het prima. Wellicht verschil in vuldruk van het station? Groet Rob

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...