chrislaika Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Vorig jaar februari 2024 hebben wij een ongelukje gehad met een auto op verkeersplein . wij wilden de afslag 2 hebben maar op dat moment haalden ons een auto in van links en snee ons de weg af om de eerste afslag te pakken en raakte onze camper aan de LINKER ZIJNDE . nou snap ik dat wij voor de afslag 2 aan de linker kant moeten rijden maar we kwamen er gewoon niet tussen dus reed ik met de kliek mee . Maar de gene die ons aan ree moet aan de rechter kant blijven om de afslag 1 te nemen maar haalden ons in links en snee ons af naar recht! de politie is hier bij aanwezig geweest en heeft ons duidelijk bevestigt dat de auto schuld was maar dat moet de verzekering maar uitmaken zij hij ik kreeg wel een boete van 50 euro omdat we aan de verkeerde kant reden. Dus alles door gegeven aan NKC verzekering maar die gooide de schuld op ons we hadden duidelijk foto's en Dashcam waar alles duidelijk te zien was hoe het gebeurde. ik kon hoog en laag springen ze hadden het al afgehandeld met de tegen partij nou jij? we hadden geen rechtsbijstand dus kon mijn verhaal niet halen! dus zorg voor je rechts bij stand ZIE DE FILM EN GEEF MIJN JULLIE MENING heel graag! maar ik ga hier wel veder mee misschien gaan jullie me zien op tv bij meester visser ongeluk portugal niet schuldQvga klei bestand.mp4 Quote
GeMa Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari (aangepast) Veel verzekeraars proberen allereerst onder de aansprakelijkheid uit te komen, dat vooraf. De beelden bekijkend (oud politieman) zit u toch ook niet helemaal op de juiste plek van de weg, gaat u niet met de verkeersstroom mee, maar een andere richting op en blijft de schuldvraag zachtjes gezegd daardoor toch ergens in het midden. Komt bij dat u ook van de politie daar een boete heeft gekregen omdat u op de verkeerde plek reed. In dat soort gevallen nemen verzekeraars vaak ieder hun eigen schade (bij all-risk) of wijzen ze de claim af (bij verhaal schade). U blijft echter overtuigd van uw eigen gelijk, maar zegt geen rechtsbijstandsverzekering te hebben. U kunt echter wel een éénmalige RBV nemen, diverse firma's bieden die aan, om deze zaak juridisch te laten toetsen. Ben echter bang dat u niet zoveel kans maakt. Succes. 11 januari aangepast door GeMa 1 Quote
Magic Ed. Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Bij www.DAS.nl kun je eenmalig RB inkopen. Maar inderdaad weinig kans zo. Je had moeten stoppen en wachten totdat links vrij was om in te voegen. Quote
Robbert Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari (aangepast) Op basis van de beelden ga ik ervan uit dat gebeurtenis plaatsvond in het buitenland. Er is sprake van 2 banen op de rotonde en ook twee banen op de bewuste afslag. Logischerwijs kiezen bestuurders die de eerste afslag willen nemen de meest rechterbaan. Anders gezegd, bestuurders op de binnenste baan zullen er vanuit gaan dat bestuurders op de rechterbaan de eerste afslag zal nemen. De KIA bestuurder in het filmpje dacht dat blijkbaar ook. Echter u vervolgde de rotonde waarna de aanrijding plaatsvond. Uit de beelden blijkt niet of u (tijdig) richting heeft aangegeven. Hoe het juridisch exact zit in het betreffende buitenland weet ik niet. Maar ik acht de kans erg klein dat u uw juridische gelijk gaat halen. En waar gaat het om? toch alleen uw no-claim? Schade is gedekt, mogelijk hogere premie omdat u als schuldige wordt gezien. En over wat voor bedrag hebben we het dan bij die mogelijk hogere premie? Is dat alle moeite van juridische bijstand voor een buitenlandse kwestie wel waard? Ik zeg van niet. Voortaan beter opletten en voor nu verlies pakken. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. De kans dat u uw gelijk zult krijgen acht ik uitermate klein. 12 januari aangepast door Robbert Quote
Chris Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari hallo beste meedenkers ik weet dat ik aan de verkeerde kant zat met de camper ik had op de linker strook moeten zitten om de 2e afslag te nemen klopt! maar ik zat dus Rechts. MAAR de Auto! zat op de linker strook om de EERSTE afslag te willen nemen naar rechts! en heeft mijn ingehaald en gesneden links. als de automobilist de eerste afslag rechts wil moet hij toch achter me blijven?? om eerste afslag te hebben en ik had links moeten rijden voor de tweede afslag rechts dacht ik toch Quote
Robbert Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari 1 uur geleden, Chris zei: hallo beste meedenkers ik weet dat ik aan de verkeerde kant zat met de camper ik had op de linker strook moeten zitten om de 2e afslag te nemen klopt! maar ik zat dus Rechts. MAAR de Auto! zat op de linker strook om de EERSTE afslag te willen nemen naar rechts! en heeft mijn ingehaald en gesneden links. als de automobilist de eerste afslag rechts wil moet hij toch achter me blijven?? om eerste afslag te hebben en ik had links moeten rijden voor de tweede afslag rechts dacht ik toch 2 banen op de rotonde en 2 banen op de afslag. Dan lijkt mij rechterbaan rotonde is eerstvolgende afslag en linkerbaan rotonde is eerste afslag of doorrijden naar volgende afslag. Quote
Magic Ed. Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari 22 minuten geleden, Robbert zei: 2 banen op de rotonde en 2 banen op de afslag. Dan lijkt mij rechterbaan rotonde is eerstvolgende afslag en linkerbaan rotonde is eerste afslag of doorrijden naar volgende afslag. Dat wordt geregeld door de pijlen op de weg. Ik vermoed dat dit in Spanje was. Daar is het gebruikelijk dat ze de tweede baan gebruiken om langzamere voertuigen voorbij te rijden. Hij had in deze baan met de camper naar links moeten knipperen. Quote
Magic Ed. Geplaatst: 12 januari Geplaatst: 12 januari 2 uren geleden, Chris zei: hallo beste meedenkers ik weet dat ik aan de verkeerde kant zat met de camper ik had op de linker strook moeten zitten om de 2e afslag te nemen klopt! maar ik zat dus Rechts. MAAR de Auto! zat op de linker strook om de EERSTE afslag te willen nemen naar rechts! en heeft mijn ingehaald en gesneden links. als de automobilist de eerste afslag rechts wil moet hij toch achter me blijven?? om eerste afslag te hebben en ik had links moeten rijden voor de tweede afslag rechts dacht ik toch Om dit te voorkomen had jij naar links moeten knipperen. Quote
Magic Ed. Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari 4 minuten geleden, Chris zei: Om dit te voorkomen had jij naar links moeten knipperen. Dus je ziet nu in dat jij zelf de oorzaak bent van de aanrijding? Quote
Chris Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari Op 12-1-2025 om 13:23, Robbert zei: Op basis van de beelden ga ik ervan uit dat gebeurtenis plaatsvond in het buitenland. Er is sprake van 2 banen op de rotonde en ook twee banen op de bewuste afslag. Logischerwijs kiezen bestuurders die de eerste afslag willen nemen de meest rechterbaan. Anders gezegd, bestuurders op de binnenste baan zullen er vanuit gaan dat bestuurders op de rechterbaan de eerste afslag zal nemen. De KIA bestuurder in het filmpje dacht dat blijkbaar ook. Echter u vervolgde de rotonde waarna de aanrijding plaatsvond. Uit de beelden blijkt niet of u (tijdig) richting heeft aangegeven. Hoe het juridisch exact zit in het betreffende buitenland weet ik niet. Maar ik acht de kans erg klein dat u uw juridische gelijk gaat halen. En waar gaat het om? toch alleen uw no-claim? Schade is gedekt, mogelijk hogere premie omdat u als schuldige wordt gezien. En over wat voor bedrag hebben we het dan bij die mogelijk hogere premie? Is dat alle moeite van juridische bijstand voor een buitenlandse kwestie wel waard? Ik zeg van niet. Voortaan beter opletten en voor nu verlies pakken. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. De kans dat u uw gelijk zult krijgen acht ik uitermate klein. Beste .. het gaat mijn niet om gelijk hebben of niet ik ben er van in de war ook al zat ik fout mag hij me zomaar snijden van voor? als het puntje bij paaltje komt kom ik van zijn kant ook nog van rechts dit maakt mijn wat onzeker .... Quote
Chris Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari Beste .. het gaat mijn niet om gelijk hebben of niet ik ben er van in de war ook al zat ik fout mag hij me zomaar snijden van voor? als het puntje bij paaltje komt kom ik van zijn kant ook nog van rechts dit maakt mijn wat onzeker .... Quote
Chris Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari Op 12-1-2025 om 18:59, Magic Ed. zei: Om dit te voorkomen had jij naar links moeten knipperen. DAT HAD IK GEDAAN AL VOOR IK DE RONTONE OP KWAM! Quote
Chris Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari 14 minuten geleden, Magic Ed. zei: Dus je ziet nu in dat jij zelf de oorzaak bent van de aanrijding? Ja en nee Quote
Chris Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari 4 minuten geleden, Chris zei: Ja en nee mijn vraag was mag hij me zo snijden van voor Quote
van der Honing Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari Ik denk dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Op een rotonde is het vaak geven en nemen. Als ik het goed heb is de benadering van een rotonde ook niet in ieder land hetzelfde. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.