Robbert Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari Stel, indien je het zelf zou kunnen regelen, wat zou dan een wenselijke (goed voor de camper) luchtvochtigheid zijn in de stalling van je camper? Quote
Magic Ed. Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari 17 uren geleden, Robbert zei: Stel, indien je het zelf zou kunnen regelen, wat zou dan een wenselijke (goed voor de camper) luchtvochtigheid zijn in de stalling van je camper? Daar hoef je niets voor te regelen. Een camper heeft voldoende permanent open ventilatie plekken. Vooral geen vochtvreters neerzetten. Die halen het vocht alleen maar naar binnen. Quote
Robbert Geplaatst: 9 januari Auteur Geplaatst: 9 januari (aangepast) Eens, vochtvreters ben ik ook geen fan van. Achtergrond vraag; wij hebben geluk van eigen bedrijfsunit van 4,5 x 9 meter waar onze camper in staat. Omdat units niet top geventileerd zijn (wel 'paddestoel' op dak, maar weinig 'trek') heb ik een WOODS WDD80 luchtontvochtiger geplaatst (in de unit, uiteraard niet in de camper). Deze is aangesloten op riool en kan worden ingesteld op 60%, 50% of 40% luchtvochtigheid. Ik heb 'm op standje 60% staan, lijkt me voldoende. Dakluik van camper op fikse kier. Dus in camper ook zo rond de 60% luchtvochtigheid. 9 januari aangepast door Robbert aanvulling Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.