Ga naar inhoud

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben benieuwd naar ervaringen met het bevestigen op de voorruit. Vormen de schuifjalozieen een probleem. Heeft iemand misschien een oplossing. 

Geplaatst: (aangepast)

Hebben een dashcam gemonteerd direct achter de binnenspiegel. Volgens mij komt de verduistering daar niet. Denk ik. Want wij hebben verduistering aan de buitenzijde van het raam. Bevalt ons beter qua temperatuur en met name qua condensvorming.

aangepast door Robbert
Geplaatst:
21 uren geleden, cecowi zei:

Ik ben benieuwd naar ervaringen met het bevestigen op de voorruit. Vormen de schuifjalozieen een probleem. Heeft iemand misschien een oplossing. 

Je plaats die aan de beugel van de binnenspiegel en die zit niet in de weg bij de verduistering.

Geplaatst:

Wel effe opletten in welke landen er gereden wordt met een gemonteerde dashcam, volgens de ANWB wordt het ten zeerste afgeraden in Duitsland en Zwitserland.

Het is verboden in Portugal, Oostenrijk en Luxemburg.

Geplaatst:
23 uren geleden, cecowi zei:

ik heb geen binnenspiegel, die had geen functie. Op dezelfde plek zit nu het tolbadge zendertje.

Dat zit daar dan fout. Het moet midden op de ruit aan de onderzijde zitten. Dat is namelijk het meest dichtbij de voorzijde en op gelijke hoogte als de binnenspiegel van een personenauto. Daarop zijn de tolpoortjes afgestemd die u passeert met uw als personenauto toegelaten camper.
En verder, dan zoek u toch een plek op het dashboard waar hij de verduistering niet stoort bij het sluiten daarvan.  rijdt toch niet met deze verduistering dicht?

Geplaatst:

De scanapparatuur van tolbadges staan op palen langs de rijbaan van de tolpoort, die kijken als het ware omlaag naar het voertuig.

Of de scanapparatuur hangt recht boven de rijbaan, tenminste, zo zie ik het overal in Frankrijk.

Ik vraag mij daarom af of de montagehoogte van de tolbadge op de voorruit echt essentieel is.

Bij vrachtauto’s bijvoorbeeld, zitten de tolbadges meestal onderaan de voorruit en dit is vanaf de grond al snel op 2 meter hoogte.

IMG_0079.jpeg

IMG_0078.webp

Geplaatst:

Het is niet zo zeer de hoogte maar de afstand tot de voorzijde van het voertuig. De ruit loopt van laag naar hoog schuin weg naar de achterkant, dus verder van de voorzijde af. De detectie voor de palen gebeurt dan pas later.

Geplaatst:

Typisch geval van lange neus. 🤣

Maar wat betreft een dashcam, bij ons zit ie verwerkt in de navigatie en moet toch van de voorruit af om de rollo’s te sluiten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid