marle Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Wij hebben een Weinsberg Cara Suite uit 2019 en ervaren een stroomprobleem dat we niet snappen. wij hebben onregelmatig last van algehele uitval van stroom. Het doet zich voor terwijl we aan de walstroom (16Amp) staan. Er gebeuren meerdere zaken. 1. Bij het aanzetten van de kraan valt het licht voor een korte tijd helemaal uit. Na enige seconden springt het weer aan en is er niets aan de hand. 2. Bij het aanzetten van de kraan valt de gehele stroom uit en moeten de apparaten (via de Truma) opnieuw ingesteld worden. Eea doet zich voor bij gebruik van de keukenkraan, maar ook bij gebruik van de badkamerkraan. ik heb geprobeerd een zwaardere zekering op de pomp te gebruiken, maar dat helpt niet. Het probleem liet zich(tijdelijk) oplossen door de motor te starten. Is er iemand die hier chocolade van kan bakken? Quote
supreme Geplaatst: 6 januari Geplaatst: 6 januari Members , Ik denk dat het verschil tussen de keukenkraan en de badkamerkraan niet uitmaakt want die zullen wel over de zelfde pomp gaan . Je zou denken dat er een moment als je de kraan open zet er een spanningsval optreed dat het systeem uit wordt geschakeld in het camper , en waarom doet hij dit alleen als hij aan het net staat ( 230 volt ) , Heeft hier niet de EBL mee te maken , want de EBL zorgt er voor dat de H accu wordt geladen als je aan het net staat . en van af de H accu wordt het 12 voltsysteem gevoed . Een zwaardere zekering is hier niet de oplossing , hij kan ook zo zwaar zijn dat de pomp misschien zover stroom vraagt dat de spanning te ver daalt door dat hij wat sluiting maakt of zwaar draait . De vraag is als de kraan open wort gezet draait de pomp dan normaal ( even niet aan het net ) en is het geluid ook normaal . Dan , als hij aan het net staat , wat ia dan na 5 minuten de accu spanning , en zitten de accu aansluitingen van de H accu goed aan gesloten . Ik neem aan dat je ook de display / systeem kan uitschakelen , en zo veer ik weet gaat dat ook over een zekering van zon 2 AMP , vernieuw die even , want die zou ook storing kunnen doorgeven of slecht contact ook al is hij niet doorgebrand . Quote
Solution Magic Ed. Geplaatst: 6 januari Solution Geplaatst: 6 januari Deze fout heb ik vaker gezien. De startstroom van de waterpomp is te hoog voor dat circuit. De verlichting valt dan even uit. De verdeling op het EBL moet worden veranderd. Op het pompcircuit mag verder niets aangesloten zijn. Quote
marle Geplaatst: 7 januari Auteur Geplaatst: 7 januari Dank voor jullie reacties. wij hebben voor het moment voldoende om mee verder te gaan en te onderzoeken! 1 Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.