Marie-AstridVermaas Geplaatst: 2 januari Geplaatst: 2 januari Tot voor kort leende ik mijn camper van tijd tot tijd uit aan vrienden en bekenden. Helaas heeft een van hen schade veroorzaakt en weigert deze te vergoeden, met als gevolg dat ik mijn no-claimkorting verloren ben. Mijn droom bij het aanschaffen van mijn camper was, om deze met anderen te delen en samen verantwoordelijkheid te nemen voor onderhoud en bijkomende kosten. Nu onderzoek ik de mogelijkheid om bv. een vereniging op te richten om gezamenlijk van het camperleven te kunnen genieten. Zijn er NKC leden die hiervoor open staan? Dan kom ik graag met je in contact. Laat een reactie onder deze post achter en je hoort van me. Met reislustige groet, Marie-Astrid Vermaas Quote
Magic Ed. Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari Verhuren en delen is huilen. Maar hetgeen jij zoekt is er al. Bij de NKC kun je een verzekering afsluiten alleen voor de verhuurperiode, elke keer weer opnieuw. Jouw eigen verzekering wordt dan niet aangesproken en bij het schade regelen zij het verder financieel. Quote
Robbert Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Er bestaan al meerdere deelplatforms waarop je je eigen camper kunt aanbieden voor de verhuur. Zo'n platform neemt, uiteraard tegen een vergoeding, diverse zaken uit handen. En voor zover ik kan beoordelen wordt er best veel gebruik van gemaakt (verhuur en huur van particuliere campers via bijvoorbeeld Goboony, Yescapa, Indie Campers of PaulCamper). Dus waarom Magic Ed nou meteen weer opent met de negatieve stelling dat verhuren en delen huilen betekent is mij onduidelijk. Het zelf oprichten van een stichting lijkt me erg omslachtig. 1 Quote
van der Honing Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Ik denk dat Marie-Astrid op zoek naar mensen met wie zij de aanschafprijs van de camper kan delen en daarnaast ook alle bijkomende kosten - eventueel per verdeel sleutel -. 1 Quote
Robbert Geplaatst: 5 januari Geplaatst: 5 januari 19 uren geleden, van der Honing zei: Ik denk dat Marie-Astrid op zoek naar mensen met wie zij de aanschafprijs van de camper kan delen en daarnaast ook alle bijkomende kosten - eventueel per verdeel sleutel -. Ik dat geval denk ik mee met Magic Ed, weliswaar in andere woorden, maar zo'n concept lijkt me best een groot risico op te leveren in onbalans tussen de voors en de tegens.... 2 Quote
Sjous Geplaatst: 5 januari Geplaatst: 5 januari Hola Marie, Mijn partner en ik hebben een nieuwe camper besteld, die we via gobony te huur aanbieden. Ook wij hebben overwogen om de camper te delen met vrienden. Onze conclusie was, dat dit ons zou belemmeren in onze vrijheid om te gaan en staan waar we willen. Ook willen we niet in een situatie komen zoals jij terecht bent gekomen. Na ampele overwegingen en enig research zijn we tot de conclusie gekomen, zelf eigendom en verhuren via een of meerdere platforms (direct kan ook). Voordeel vinden wij, dat wij bepalen wanneer de camper in de verhuur is (in ons geval het hoogseizoen). Verder hebben de verhuur platforms aanvullende verzekeringen voor verhuur, of je kunt dat ook regelen bij de eigen verzekering (weet niet of ze dat allemaal doen). Dus volledig in eigen regie en risico is verzekerd tijdens verhuur. We beseffen ons wel, dat verhuren "loslaten" betekend want er zullen altijd wel dingen met de camper gebeuren waar je niet blij van wordt. Ervaring hebben we nog niet, dat gaan we dit jaar ervaren, en dan zullen we echt wel beren tegenkomen, edoch die overwinnen we wel. Succes met jouw overwegingen. 2 Quote
Marie-AstridVermaas Geplaatst: 5 januari Auteur Geplaatst: 5 januari Goedemiddag Sjous, Robbert, Magic Ed, Bedankt voor jullie reacties en meedenken! Ik realiseer me, dat ik niet volledig of duidelijk genoeg ben in mijn post. Daarom even een paar dingen op een rijtje: Ik ben al eigenaar van een camper en wil dat het liefst ook blijven. Deelgenoten hoeven zich daarom niet in te kopen. Nu zie ik me echter genoodzaakt om het eigendom -althans in naam- over te dragen aan iemand anders, totdat de negatieve schadevrije jaren zijn vervallen (3 jaar). Een verzekering kan immers alleen door de eigenaar worden afgesloten. Omdat ik een groot voorstander van de deeleconomie ben, was mijn bedoeling van meet af aan om mijn camper met vrienden en bekenden te delen. Met hen heb ik de afspraak gemaakt, dat ze mij helpen bij het onderhoud en dat doen ze ook. Ondertussen heb ik zelfs een vereniging gevonden die een en ander faciliteert (www.deelauto.nl). Morgen ga ik informeren of ze ook leden accepteren die een camper willen delen. Verhuren heeft inderdaad haken en ogen, dat weet ik van kennissen die een aantal camperbusjes verhuren via Goboony. Maar het delen van kosten is natuurlijk wel aantrekkelijk. Nogmaals dank en een goed 2025! Groetjes, Marie-Astrid 1 Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.