Ga naar inhoud

Ervaringen & tips gevraagd mogelijk water in brandstoftank


Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

Onze Lmc Peugeot camper (Peugeot j5 uit 1990) geeft sinds kort het 'water in brandstof' meldlampje weer. We hebben het brandstof filter volgens het boekje vervangen en ontlucht. Echter het lampje blijft opkomen. 

 

Weet iemand of de sensor zich bij dit type op de filter of in de tank bevindt? 

 

En heeft iemand ervaring met het uitbouwen en reinigen van een dieseltank?

Mocht er toch water in zitten zou dit onze volgende stap zijn.. alleen ben ik heel benieuwd naar ervaringen, waar moet je rekening mee houden en hoe haal je een tank eronder weg/ maak je hem goed schoon?  

 

Daarnaast start de camper bar slecht met deze koude vochtige dagen, nu kan het een en ander met elkaar samengaan, het minder goed starten en meldlampje. 

We hebben een nieuw setje gloeibougies besteld in de hoop daarmee weer wat uit te sluiten. 

 

Ervaringen en tips zijn zeer welkom! Dank alvast. 

PXL_20241229_200116107.jpg

aangepast door LMC6400BOB
Geplaatst:

Dat lampje geeft aan dat er water in het dieselfilter zit. Mogelijke oorzaak is condens tijdens lange stilstand met een niet volledig gevulde dieseltank.
Alvorens ingrijpende zaken te gaan doen eerst dieselfilter reiningen en vernieuwen. Met een OBD2-module de foutmelding resetten en dan de tank tot de nok voldoen en 100 km rijden. Komt het lampje terug, dan na 100 km weer resetten en zou het weg moeten blijven nadat de tank weer tot de nok volgemaakt is. Komt het dan toch terug, dan de tank en de leidingen reinigen inclusief het nieuwe filter.
 

Geplaatst:

LMC , slecht starten zal u wel bedoelen motor slaat moeilijk aan . Gezien de datum van het voertuig zal hij al wat km hebben gereden maar dit heeft u niet vermeld .

 

Moeilijk aanslaan van de motor bij koud weer :

Gaat de motor wel goed in de rondte  met het starten 

Welke motor olie dikt heeft u in de motor 

Gloei bougies van het goede type , betreft gloeitijd 

U zou eens koud de eindcompressie eens laten meten .

Wat men vroeger bij Mercedes voorschreef voor de landen met een lage buiten tempratuur ( vorst ) inlaatkleppen 0,05 ruimer zetten in de winter  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid