LMC6400BOB Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 (aangepast) Onze Lmc Peugeot camper (Peugeot j5 uit 1990) geeft sinds kort het 'water in brandstof' meldlampje weer. We hebben het brandstof filter volgens het boekje vervangen en ontlucht. Echter het lampje blijft opkomen. Weet iemand of de sensor zich bij dit type op de filter of in de tank bevindt? En heeft iemand ervaring met het uitbouwen en reinigen van een dieseltank? Mocht er toch water in zitten zou dit onze volgende stap zijn.. alleen ben ik heel benieuwd naar ervaringen, waar moet je rekening mee houden en hoe haal je een tank eronder weg/ maak je hem goed schoon? Daarnaast start de camper bar slecht met deze koude vochtige dagen, nu kan het een en ander met elkaar samengaan, het minder goed starten en meldlampje. We hebben een nieuw setje gloeibougies besteld in de hoop daarmee weer wat uit te sluiten. Ervaringen en tips zijn zeer welkom! Dank alvast. 29 december 2024 aangepast door LMC6400BOB Quote
Magic Ed. Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Dat lampje geeft aan dat er water in het dieselfilter zit. Mogelijke oorzaak is condens tijdens lange stilstand met een niet volledig gevulde dieseltank. Alvorens ingrijpende zaken te gaan doen eerst dieselfilter reiningen en vernieuwen. Met een OBD2-module de foutmelding resetten en dan de tank tot de nok voldoen en 100 km rijden. Komt het lampje terug, dan na 100 km weer resetten en zou het weg moeten blijven nadat de tank weer tot de nok volgemaakt is. Komt het dan toch terug, dan de tank en de leidingen reinigen inclusief het nieuwe filter. Quote
supreme Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 LMC , slecht starten zal u wel bedoelen motor slaat moeilijk aan . Gezien de datum van het voertuig zal hij al wat km hebben gereden maar dit heeft u niet vermeld . Moeilijk aanslaan van de motor bij koud weer : Gaat de motor wel goed in de rondte met het starten Welke motor olie dikt heeft u in de motor Gloei bougies van het goede type , betreft gloeitijd U zou eens koud de eindcompressie eens laten meten . Wat men vroeger bij Mercedes voorschreef voor de landen met een lage buiten tempratuur ( vorst ) inlaatkleppen 0,05 ruimer zetten in de winter Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.