Ga naar inhoud

4 standenschakelaar aanjager ventilatie hapert in alle standen

Go to solution Solved by HymerBoy,

Recommended Posts

Geplaatst:

Bij mijn Hymer B514SL uit 2008 hapert de 4 standenschakelaar voor de aanjager van de ventilatie. 
wat rommelen aan de knop of deze net naast een willekeurige stand zetten gaat de ventilatie soms werken maar meestal niet voor lang en al helemaal niet meer als ik de knop op een andere stand zet.

Begreep dat het wss aan de schakelaar ligt maar hoe krijg ik die eruit en is deze te vervangen of te repareren?

Geplaatst: (aangepast)

Is de basis ducato dan is het gewoon een ducato schakelaar, zal wellicht deel van dash eruit moeten om erbij te komen als je er niet zo 123 bij kan.. Deze schakelaars zijn op de sloop te krijgen of wellicht ook nog wel nieuw(aftermarket, gewoon even goed googelen, zag ze al voor 2 tientjes).  Kijk hier is:

https://camperforum.nl/viewtopic.php?t=8478498

https://www.youtube.com/watch?v=ippii8OlN8Y

aangepast door HymerBoy
Geplaatst:

Dank voor de reactie. Het inzicht van het filmpje en de vereenvoudiging van de uitleg moet me verder kunnen brengen. 
Ben al wel bezig geweest maar kreeg het blokje achter de kachelventilator niet los. Was bang om te forceren maar is wss vast gaan zitten.

Voorlopig  geen tijd maar ga er wel weer mee aan de slag.

Hoe kom ik erachter of een oorzaak ook het te zwaar lopen van de ventilator zou kunnen zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid