Ford Ranger Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 4 michelin agills banden 225/75/16 met goed profiel 2x8.2mm en 2x 7.5 mm load index 116Q vraagprijs 400 euro vraagprijs 400 euro Quote
Ford Ranger Geplaatst: 27 december 2024 Auteur Geplaatst: 27 december 2024 ik denk dat u dit alleen vraagt om te vragen maar geen interesse heeft in de banden Quote
HymerBoy Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 nou dan niet, ik had wel interesse maar afhankelijk van de leeftijd. Quote
Magic Ed. Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 1 uur geleden, Ford Ranger zei: ik denk dat u dit alleen vraagt om te vragen maar geen interesse heeft in de banden Speelt wel een heel belangrijke rol, zeker voor camperaars die een polis hebben met maximaal zes jaar oude banden. Anders geen dekking en geen pechhulp als ze klappen. 1 Quote
Adriatik Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 Zonder DOT-code heb ik geen belangstelling. Anders wellicht wel. Quote
Ford Ranger Geplaatst: 27 december 2024 Auteur Geplaatst: 27 december 2024 de dot code 3221 de fiat is geleverd aan Laika in 2021 en is op kenteken gezet in 2023 en er is 7000 km mee gereden . ik heb er andere banden onder gezet vandaar de verkoop 1 Quote
Magic Ed. Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 Op 27-12-2024 om 22:29, Ford Ranger zei: de dot code 3221 de fiat is geleverd aan Laika in 2021 en is op kenteken gezet in 2023 en er is 7000 km mee gereden . ik heb er andere banden onder gezet vandaar de verkoop Dan zijn de banden dus reeds ongeveer 3,5 jaar oud. Dus al meer dan 50% van de tijd voor de verzekering is verlopen. Quote
Ford Ranger Geplaatst: 29 december 2024 Auteur Geplaatst: 29 december 2024 ik weet niet bij welke verzekering dat is, maar niet bij de mijne(huidige) en de vorige Quote
CaradoT135 Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 Op 27-12-2024 om 19:45, Magic Ed. zei: Speelt wel een heel belangrijke rol, zeker voor camperaars die een polis hebben met maximaal zes jaar oude banden. Anders geen dekking en geen pechhulp als ze klappen. Ook daar heeft Zwiebel een interessant stukje over geschreven. Quote Laat ik voorop stellen dat er geen wettelijke afkeurnorm voor banden bestaat op grond van leeftijd. Banden worden afgekeurd indien ze te weinig profiel hebben of (haar)scheurtjes en/of breuken vertonen. Ingevolge de Kaderrichtlijn van 5 september 2007 (2007/46/EG) gelden de nationale voertuigeisen in het land van registratie van het voertuig ook in de andere EU-landen. En aangezien banden en de vereisten daarvoor tot de voertuigeisen behoren, is dit ook van toepassing op de banden. Waar camper eigenaars nog wel eens over klagen als ze de banden hebben vervangen is dat ze “oude” banden geleverd hebben gekregen. De gemonteerde banden hebben een jaar in opslag gelegen, afgelezen aan de fabricagedatum. Michelin hanteert de volgende stelregel, gebaseerd op uitgebreide studie : Een jaar opslag van een band komt, qua veroudering, overeen met 3 weken gebruik. Oftewel : tijdens de opslag veroudert een band 17 maal langzamer dan tijdens het gebruik. Een band die 2 jaar is opgeslagen voordat de band wordt gemonteerd is dus net zo veel verouderd als tijdens 6 weken gebruik ! De ANWB is van mening dat “een band maximaal 2 jaar na de productiedatum nog als nieuw beschouwd mag worden. De opslag in de bandenmagazijnen is zodanig zorgvuldig dat het verouderingsproces geen noemenswaardige invloed heeft. Ook de factuurdatum lijkt me geen uitgangspunt want ook dan wordt een band afgerekend op z’n leeftijd terwijl zo’n band conditioneel dan nog prima kan zijn. Wij zijn wél van mening dat een band na 10 jaar in kwaliteit minder wordt en is vervanging een aanbeveling. Bepaalde eigenschappen en prestaties worden dan gewoon minder maar niet per definitie onveilig.”. Na vijf jaar of meer in gebruik moeten jouw banden minstens een keer per jaar grondig worden gecontroleerd. Volg de aanbevelingen op van de autofabrikant aangaande het vervangen van de oorspronkelijke bandenuitrusting. Uit voorzorg raadt Michelin aan om banden die 10 jaar na hun fabricagedatum nog niet vervangen zijn, door nieuwe banden te vervangen. Zelfs al lijken ze nog bruikbaar en zijn ze nog niet versleten tot aan de slijtage-indicator. Quote
Ford Ranger Geplaatst: 29 december 2024 Auteur Geplaatst: 29 december 2024 Dus nog dik 6 jaar. Waar je ,je al niet druk om maakt. Ik niet. Quote
Magic Ed. Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 44 minuten geleden, CaradoT135 zei: Ook daar heeft Zwiebel een interessant stukje over geschreven. Ja die mening van Zwiebel legt het toch af tegen de polisvoorwaarden van jouw verzekering. Ik zou de gok niet nemen dat ik dit kan winnen als ik in de goot lig met een klapband die ouder is dan de polis toestaat. Jij wel ?? Quote
Dieseltje Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Banden via de online kanalen mogen tot 3 jaar oud als nieuw worden verkocht. Als die 6 jaar in je polis staat is het tijd voor een andere verzekering. De Michelin Camping zijn speciaal gemaakt voor een langere houdbaarheid. Laat de verzekering eerst eens aantonen dat het echt aan de leeftijd van de band ligt bij een ongeval. Quote
Adriatik Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Dat hoeft ze niet aan te tonen. Wanneer het in de polisvoorwaarden zit heb je geen poot om op te staan. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.