Ga naar inhoud

gasbrander blijft niet branden na loslaten knop in camperbus

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb al van alles geprobeerd om de gasbrander te laten branden maar zodra ik de knop loslaat gaat meteen uit. Het enige wat wil helpen is er met een zwaar voorwerp een paar flinke tikken op te geven, maar dit gaat natuurlijk op e3n moment stuk.

ik zoek daarom in de omgeving vanHaarlem een bedrijf/ monteur dit dit euvel wil oplossen. 

IMG_1113.jpeg

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet wat voor toestel het is , maar ik had in mijn vorige camper een Dometic en na 3 jaar begon bij mij ook dit probleem eerst met de kleine brander en daarna met de anderen . 

De nood oplossing was toen verwijder de draaiknop , neem een plastukje staat en tik 5 x met een hamer op het asje , meestal is het dan voor een tijde weer goed , maar het kan niet zo blijven .

Oorzaak ( Dometic ) achter op de gasregelkraan zit een eclectisch klepje die wordt aangestuurd met het pennetje bij de gaspit , ( deze moet schoon zijn ), door dat deze heet wordt door de vlam gaat er een heel klein stroompje lopen naar het klepje en zo houd hij de gasregelkraan open . 

Ik he mijn Dometic oven met Gastel uitgebouwd en de beveiliging klepjes vernieuwd en alles werkte weer prima , maar voor hoe lang weet ik niet want de camper is maand er na verbrand in de stalling , alleen de oven stond nog thuis .

Kosten klepjes 3 x c.a. 36 euro .

PS de vlambeveiliging heet ionisatiebeveiliging . Zie Wikipedia .

aangepast door supreme

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid