Robbert Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 mooi initiatief voor de camperaars in het oosten van het land; https://www.henkpen.nl/stalling/ Quote
Adriatik Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 (aangepast) Zeker een mooi initiatief. Aan dit soort voorzieningen hebben camperaars behoefte! De prijs vind ik wel onduidelijk. € 150,- p/m, is dat nu € 150 per maand, ongeacht de lengte (€ 1.800 per jaar is wel héél erg veel), of is het € 150 per meter? En in dat laatste geval, is dat dan per jaar (mag ik hopen). 15 december 2024 aangepast door Adriatik Quote
Robbert Geplaatst: 16 december 2024 Auteur Geplaatst: 16 december 2024 Op 15-12-2024 om 14:58, Adriatik zei: Zeker een mooi initiatief. Aan dit soort voorzieningen hebben camperaars behoefte! De prijs vind ik wel onduidelijk. € 150,- p/m, is dat nu € 150 per maand, ongeacht de lengte (€ 1.800 per jaar is wel héél erg veel), of is het € 150 per meter? En in dat laatste geval, is dat dan per jaar (mag ik hopen). Ik gok op 150 euro per maand. En ja, dat is aanzienlijk duurder dan 'reguliere' stalling. Maar wat je daarvoor krijgt is alles behalve regulier. En ik denk dat er zeker markt is voor dit soort luxe ontzorgen. Quote
van der Honing Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 Dat import loont blijkt wel uit het feit dat bijna alle dealers in Nederland gebruikte geïmporteerde campers aanbieden en steeds meer particulieren er een handeltje/hobbie van maken. Het valt wel op dat er niet alleen naar Duitsland wordt gekeken maar ook België en vooral Frankrijk steeds meer in trek zijn. Het is de kunst de krenten uit de pap te halen. 1 Quote
Roelof Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 (aangepast) De handel koopt in voor handelsprijzen. Die liggen een stuk lager dan de consumentenprijs. Voor de gemiddelde consument is Duitsland niet aantrekkelijk meer. In België liggen de prijzen ook ongeveer op hetzelfde niveau als in Nederland. Maar uit eigen ervaring weet ik dat de staat van de gemiddelde camper daar slechter is dan in Nederland. Toen wij opzoek waren naar een andere camper hebben wij er daar ook een aantal bekeken. Volgens de advertenties allemaal in prima conditie. Maar de Belgen verstaan daar wel wat anders onder dan wij hier in Nederland. En wat Frankrijk betreft, het verschilt nogal per merk. Maar het grootste obstakel om daar te kopen is de gebrekkige kennis van de gemiddelde Nederlander van de Franse taal. 20 december 2024 aangepast door Roelof 1 Quote
Magic Ed. Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 5 uren geleden, Roelof zei: De handel koopt in voor handelsprijzen. Die liggen een stuk lager dan de consumentenprijs. Voor de gemiddelde consument is Duitsland niet aantrekkelijk meer. In België liggen de prijzen ook ongeveer op hetzelfde niveau als in Nederland. Maar uit eigen ervaring weet ik dat de staat van de gemiddelde camper daar slechter is dan in Nederland. Toen wij opzoek waren naar een andere camper hebben wij er daar ook een aantal bekeken. Volgens de advertenties allemaal in prima conditie. Maar de Belgen verstaan daar wel wat anders onder dan wij hier in Nederland. En wat Frankrijk betreft, het verschilt nogal per merk. Maar het grootste obstakel om daar te kopen is de gebrekkige kennis van de gemiddelde Nederlander van de Franse taal. Ha, ha. Wat een aannames. De helderziendheid en de vooroordelen strale ervan af. Een handelaar krijgt in Duitsland geen andere prijs dan een particulier. Nee omgekeerd, ze zien liever een particulier. Dan krijgen ze meer geld binnen, want die betaalt inclusief BTW (MWSt.) terwijl de handelaar exclusief BTW moet kopen. De Duitse verkoper moet dan op zijn BTW teruggave van de inkoop eeuwig wachten totdat het Finanzamt de intercommunitaire aankoop goedgekeurd heeft en de bijbehorende periodieke BTW-aangifte verwerkt is. Dat jij geen woord Frans kunt uitbrengen is niet maatgevend voor de gemiddelde Nederlander. Die heeft op school prima Frans geleerd en gaat ook gemiddeld vaker naar La France op vakantie. Dus slaap lekker verder en bemoei je niet met de gemiddelde burger. Quote
Robbert Geplaatst: 21 december 2024 Auteur Geplaatst: 21 december 2024 waar topic over begon; de premium stalling die thans wordt gerealiseerd bij Henk Pen campers en caravans. Vervolgens ontstond onduidelijkheid over de prijs, was die 'm' nou bedoelt als per meter of per maand. Inmiddels is de site aangepast en duidelijkheid geschapen, de genoemde prijs is per maand. Wat mij betreft een faire prijs gezien al het gebodene. Maar uiteraard mogen de meningen daarover verschillen en is ook een dergelijke stalling vrijblijvend. En tot slot vriendelijk verzoek aan alle betrokkenen bij het zinloos over en weer beschuldigen, betweter spelen en andere onvolwassen gedrag. Stop daarmee. Voor niemand ook maar iets te winnen, jullie verpesten het alleen voor anderen. 4 Quote
supreme Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 Robert , als dit per maand is is toch wel hoog ( 12 x 150 ) , bij mij in de buurt is een gloed nieuwe stalling gebouwd ( i.v.b brand ) deze heeft een prijs van 110 euro per meter , 2 jaar terug was dit in zijn oude stalling 90 euro de meter . die van mij is 8 meter dus ik wat toen 720 euro , je snapt wel wat er gebeurt is stond er net 3 weken . Ik sta nu in een andere staling en betaal nu nog 90 euro . Quote
Dieseltje Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 Het is maar hoe je het bekijkt. Een bedrijfs/opslag loods waar 4 gemiddelde campers in passen kost +/- 600 - 700 euro per maand ex btw. Dan heb je ook eigen stroom, water en afvoer. Quote
van der Honing Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 1 uur terug, Dieseltje zei: Het is maar hoe je het bekijkt. Een bedrijfs/opslag loods waar 4 gemiddelde campers in passen kost +/- 600 - 700 euro per maand ex btw. Dan heb je ook eigen stroom, water en afvoer. Hebben ze daar nog vrije plaatsen? Quote
Dieseltje Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 (aangepast) Het was een voorbeeld dat de m2 prijs van de genoemde stalling ten opzichte van een bedrijfshal aardig gelijk is. Of er plaats is? Geen idee. Vorig jaar stonden een aantal nieuwbouw loodsen in het zuiden van Nederland in de verhuur/verkoop. De huur prijzen voor die loodsen zijn/waren 600 - 700 euro ex btw per maand voor een ruimte van 15x6 = +/- 85m2 vloer oppervlak. 29 december 2024 aangepast door Dieseltje Quote
Robbert Geplaatst: 2 januari Auteur Geplaatst: 2 januari Op 28-12-2024 om 16:35, supreme zei: Robert , als dit per maand is is toch wel hoog ( 12 x 150 ) , bij mij in de buurt is een gloed nieuwe stalling gebouwd ( i.v.b brand ) deze heeft een prijs van 110 euro per meter , 2 jaar terug was dit in zijn oude stalling 90 euro de meter . die van mij is 8 meter dus ik wat toen 720 euro , je snapt wel wat er gebeurt is stond er net 3 weken . Ik sta nu in een andere staling en betaal nu nog 90 euro . als je alleen naar de prijs kijkt gaat m.i. het vergelijk mank. De extra's die je bij Henk Pen krijgt (label premium) krijg je niet bij jouw voorbeeld. Vervolgens is de simpele vraag, het je het prijsverschil ervoor over? Quote
Magic Ed. Geplaatst: 2 januari Geplaatst: 2 januari Welke dure extra's krijg je hier dan? Ik sta binnen in een afgesloten hal, met camera bewaking, een valse hond en een degelijk hekwerk. Permanent aan de stroom en halen en brengen zo vaak als ik dat wens voor 65,- euro per meter. Dan moet Henk Pen mijn camper wel met goud bekleden voor die prijs. Quote
Robbert Geplaatst: 4 januari Auteur Geplaatst: 4 januari Op 2-1-2025 om 16:43, Magic Ed. zei: Welke dure extra's krijg je hier dan? Ik sta binnen in een afgesloten hal, met camera bewaking, een valse hond en een degelijk hekwerk. Permanent aan de stroom en halen en brengen zo vaak als ik dat wens voor 65,- euro per meter. Dan moet Henk Pen mijn camper wel met goud bekleden voor die prijs. Ik denk dat als jouw afgesloten hal nog erg veel vrije plaatsen zou hebben dat er nog erg veel mensen daar gebruik van zouden willen maken. Maar als die plaatsen er niet zijn, dan moet je op zoek naar wat anders. En dan kunnen we blijven hangen in de typisch Nederlandse discussie over de prijs. Maar dat kan je ook zeggen over Itala wijnglazen, Miele inbouw koffiemachines, Aquacell waterontharders en nog veel meer. Het aanbod van Henk Pen is gewoon een aanbod. Zoals zoveel ondernemers iets aan te bieden hebben. Past het je, inclusief de prijs, dan kan je ervoor kiezen. Past het je niet, op basis van welke reden dan ook, dan maak je die keuze niet. En dan kan al dat geneuzel over de prijs achterwege blijven. En trouwens, als de prijs dan zo belangrijk zou zijn, hoe kan het dan toch zijn dat we inmiddels 200.000 campers in Nederland hebben rondrijden? Zijn niet bepaald voordelige recreatiemiddelen. Quote
Magic Ed. Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari 6 uren geleden, Robbert zei: Ik denk dat als jouw afgesloten hal nog erg veel vrije plaatsen zou hebben dat er nog erg veel mensen daar gebruik van zouden willen maken. Maar als die plaatsen er niet zijn, dan moet je op zoek naar wat anders. En dan kunnen we blijven hangen in de typisch Nederlandse discussie over de prijs. Maar dat kan je ook zeggen over Itala wijnglazen, Miele inbouw koffiemachines, Aquacell waterontharders en nog veel meer. Mijn stalling staat tot aan de nok vol en heeft een wachtlijst. Quote
Robbert Geplaatst: 5 januari Auteur Geplaatst: 5 januari (aangepast) Dat gaf ik al aan. voor 65 euro per meter zoals je schreef snap ik dat ie helemaal vol zit plus wachtlijst. En ik voorspel dat dat niet anders is als ze die prijs verhogen naar 85 euro per meter. Met 200.000 campers en schaarste qua stallingsruimte krijg je een oplopende prijsontwikkeling. 5 januari aangepast door Robbert Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.