ErikH Geplaatst: 14 december 2024 Geplaatst: 14 december 2024 Daar ik een gehoorprobleem heb ( hoge tonen weg) is mijn partner zeer moeilijk te verstaan als we rijden door het vele lawaai dat een camper maakt in de achtergrond. Ik heb al een duur hoorapparaat gebruikt in combinatie met een microfoon die mijn partner draagt op de borst. Dit geeft onvoldoende verbetering. Wat ik zoek is een draadloze open air Headset met microfoon vlak bij de mond van mijn partner die via Bluetooth verbinding maakt met mijn de nog te kopen hoorapparaat. Heb verschillende hoorapparaat verkopers gecontacteerd maar er is geen interesse om dit probleem op te lossen. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ? Quote
GeMa Geplaatst: 14 december 2024 Geplaatst: 14 december 2024 Even checken bij een motorsportzaak. Hebben losse sets en voor inbouw in helmen. Quote
ErikH Geplaatst: 14 december 2024 Auteur Geplaatst: 14 december 2024 Bedankt voor uw reactie. Ik ben dus al lang op zoek naar de geschikte oplossing. Deze portafoons ken ik en zullen wel werken. Je zit dan hele tijd met een zwaar ding op je hoofd en je bent afgesloten van de rest van de wereld. Ik heb toch een hoorapparaat nodig en zou de Bluetooth van dit apparaat willen gebruiken met een afzonderlijke microfoon dicht bij de mond van mijn partner Quote
Don Esteban Geplaatst: 14 december 2024 Geplaatst: 14 december 2024 Erik, ik zit met hetzelfde probleem alleen denk ik dat jouw gehoor er nog slechter toe is dan het mijne. Een microfoon is bij ons nog niet nodig. Maar ik laat het linker gehoorapparaat tijdens het rijden gewoon uit en zet rechts op hoog volume. Het dempt links de bijgeluiden die passerende auto's veroorzaken en ik hoor mijn vrouw toch altijd alleen maar aan de rechterkant praten. Voor de rest vind ik dat de leverancier van jouw gehoorapparaat er alles aan gelegen moet zijn om je zo goed als mogelijk te helpen. Quote
VMP Geplaatst: 24 december 2024 Geplaatst: 24 december 2024 Indien er op je hoorapparaat een T-stand is, kan je die gebruiken, samen met een ringleiding. Dan sluit je een microfoon aan op de ringleiding, en dan hoor jij enkel nog het geluid dat door de microfoon wordt opgevangen.Gebruik dan best een gerichte microfoon. Op het kastje van de ringleiding kan je ook audiobronnen zoals TV aansluiten. Dan hoeven de buren niet mee te luisteren als je naar TV kijkt. Zo'n ringleiding heb ik vaak gebruikt in een internaatswerking voor dove en slechthorende jongeren. Weet wel dat iedereen met een hoortoestel op T-stand tot buiten je camper kan horen wat er in de microfoon gezegd wordt. Groeten, Peter Quote
Don Esteban Geplaatst: 24 december 2024 Geplaatst: 24 december 2024 (aangepast) Quote >>Wat ik zoek is een draadloze open air Headset met microfoon vlak bij de mond van mijn partner die via Bluetooth verbinding maakt met mijn de nog te kopen hoorapparaat. << @Erik, is de keuze al gevallen met wie je in zee gaat voor de aankoop? Mijn gehoorapparaat zal een T-stand hebben waar Peter het over heeft. Ik heb een TV audiostreamer van Resound aangesloten op de hoofdtelefoonuitgang van de TV. Hij zendt een signaal uit wat hoorbaar wordt als ik het knopje op het linker gehoorapparaat 3 seconden vasthoud. Ik neem aan dat dit de T-stand is @Peter? Om de audio van mijn smartphone te horen, (muziek, telefoongesprek, waarschuwingsignalen enz.) moet ik alleen zorgen dat de bluetooth aanslaat. Ik neem aan dat een headset met microfoontje ook zo werkt, nietwaar? Ik hoor mijn telefoongesprekken haarscherp en dat microfoontje zal hetzelfde werken. Ik heb gegoogeld op headset met bluetooth en je ziet ze in allerlei vormen, maten en prijzen. Ik denk dat het overbodig is te melden dat je deze mogelijkheden niet in de goedkopere hoortoestellen zal vinden. 24 december 2024 aangepast door Don Esteban Quote
VMP Geplaatst: 25 december 2024 Geplaatst: 25 december 2024 De T-stand was bij oudere hoorapparaten als T gemarkeerd, en dan kon het toestel het magnetisch veld van de spoel in het telefoontoestel capteren. Maar inderdaad, er bestond toen neggen bluetooth. In mijn motorhelmen heb ik speakers en microfoon van het merk Sharktooth. Als de toestelletjes opgeladen zijn, kan je ze met elkaar connecteren. Dat werkt uitstekend, maar ze zitten wel in de voering van mijn helm. Je zou de helm kunnen vervangen door een zweetbandje zoals ze vroeger bij tennis werden gebruikt. En de spelertjes in de zweetband stikken. Indien je toch voor de ringleiding gaat, is het voordeel dat je je eigen hoorapparaten kan gebruiken. Daarvan zijn de oorstukjes beter aangepast, en vooral je hoortoestel versterkt vooral de frequenties waarop je hoorverlies hebt, en dat doet zo'n motorsetje niet. Persoonlijk zou ik kiezen voor de sharktooth, waarbij jij je rechterhoorapparaat niet gebruikt, vaarwel het spelertje in je hoofdband. In je linkeroor kan je dan je gewoon hoorapparaat gebruiken. (of beter je hoorapparaat rechts en de sharktooth speaker links. Groeten, Peter Quote
VMP Geplaatst: 25 december 2024 Geplaatst: 25 december 2024 Indien je hoorapparaten bluetooth hebben zou je in een motorzaak zoiets als een Sharktooth proberen te verbinden via bluetooth naar jouw hoorapparaat. Dat lijkt me misschien het beste. Die sharktoothset was overigens niet echt prijzig. Groeten, Peter Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.