Ga naar inhoud

Propaangas Spanje

Go to solution Solved by CaradoT135,

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

Bij een LPG station een lege fles vullen gaan meestal niet , alleen willen ze het nog wel voor een heftruck doen . Bij mij in de buurt is ook een LPG station en deze vullen alleen nog maar voertuigen met een buitenvulling , voor heen stond d pomp gewoon aan maar momenteel niet meer je moet je eerst melden om te tanken en er wordt gecontroleerd wat er gedaan wordt .

Volgens mij heeft deze fles geen 80 % vul beveiliger , dan zal die van u gevuld moeten worden op gewicht , en dat kan niet bij een LPG station , dus je kan beter naar een erkent vulstation gaan zoals CaradoT 135  ook aan geeft . 

aangepast door supreme
  • Confused 1
  • Solution
Geplaatst:

Het mag volgens jouw bekende jurist niet.

https://www.zwiebelfam.nl/camper-gas-in-europa/#LPG

In het geheel is het tanken van LPG aan de pomp om te koken/koelen verboden in: Denemarken, Frankrijk 1), Griekenland, Italië 6),  Kroatië, Nederland 2), Polen, Rusland, Servië en Slovenië. (Omdat niet iedereen de voetnoten leest: In Italië is ook de automobilist strafbaar; hem kan een boete opgelegd worden van € 2000,- tot € 4000,-!)

• 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik tank al een aantal jaren probleemloos 2x per jaar LPG bij een tankstation op 300 meter van mijn huis. De eerste keer kwam na wat geklungel de tankstation-eigenaar naar buiten en hielp mij vriendelijk met het tanken. Ik heb een buitenaansluiting en beveiligde 80% flessen. In het buitenland is het bijna overal toegestaan maar Nederland -braafste jongetje van de klas- moet zo nodig weer moeilijk doen. Daar mag het alleen bij geautoriseerde vulstations. Schrijf alle verboden in Nederland op een rol closetpapier en je komt niet uit met één rol........🤪

aangepast door Don Esteban
  • Haha 1
Geplaatst:

Don , maar je kan toch je LPG flessen toch wel late vullen bij en vulstation waar ze ook andere flessen vullen .

Stel dat niemand in Nederland de LPG flessen aan de pomp kan of laten vullen toch een weg gegooide investering , en waarom is het dan nog gewoon te koop  , want ik heb twee originele flessen ( 11 Kg ) met de 80 % beveiliging , ingebouwd gekoppeld met een T stuk via filter den drukregelaar , met buiten vulling , kost c.a. 900 euro  ex montage .

Geplaatst:

Met buiten vulling buiten Nederland is dat gewoon overal toegestaan. In Nederland alleen voor de aandrijving. Maar campers op LPG zijn zeldzaam. Een ter zake kundige pompbediende zal daar dus meestal doorheen prikken. Maar met buitenvulling en een niet kijkende of niet wetende pompbediende kan het dus zo maar lukken ook in NL.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid