ruud013 Geplaatst: 9 december 2024 Geplaatst: 9 december 2024 is het mogelijk om een ecoflowpower station aan te sluiten op zonnepanelen van zonneplan ? liggen 12 stuks panelen op mijn dak, alleen betaal ik elke maand toch nog rond de 85 euro aan stroom, ook omdat mijn zoon snachts op zijn pc zit en het in de winter minder op levert door de sterkte van de zon en heb ik dan ook nog de EcoFlow PowerStream micro-omvormer nodig zie fotos omvormer zonneplan die ik heb hangen mvg. ruud Quote
DJSmiley Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 Hoogstwaarschijnlijk niet. De meeste powerstations kunnen 50-100V aan op de PV (zonnepanelen) aansluiting. Bij net gekoppeld omvormers zitten er meestal meerdere panelen in serie die daardoor een veel hogere spanning geven (400-800V gemiddeld) 1-2 panelen kan vermoedelijk wel, maar de kans is groot dat er hier 12 panelen (van gemiddeld 40V) in serie zitten. De Micro omvormer doet exact hetzelfde als de Zonneplan omvormer: Terugleveren naar het net. Alleen zal die Zonneplan omvormer (wat gewoon een SAJ omvormer is) een stuk krachtiger (4kW) terwijl die Powerstream Micro slechts 800W doet Ik begrijp ook niet perse wat je doel is, want of je nu de powerstation oplaad (die sowieso al in no-time vol is doordat de capaciteit zo klein is) of teruglevert aan het net... Dat maakt weinig uit. Zolang je mag salderen is terugleveren aan het net zelfs de makkelijkste oplossing. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.