Ga naar inhoud

Huishoud accu Knaus Vansation ti 650 meg. Bouwjaar 2023

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

Onze huishoud accu laad tijdens het rijden niet meer bij.

Als ik de 220 volt erop zet, werkt alles weer, maar zodra ik de stekker eruit haal is de spanning verdwenen.

Wat kan de oorzaak zijn.

Graag hoor ik hierover…

Bedankt..

met vriendelijke groeten,

Geer en Ria

Geplaatst: (aangepast)

De meest voorkomende oorzaak is accu overleden wegens te ver leeg trekken.
Maar kijk eerst even of alle zekeringen op het EBL in orde zijn en of de start accu wel laadt tijdens het rijden. Zo niet, dan is er iets mis met de dynamo, bijvoorbeeld de D+ signaal is onderbroken (kabel doorgeschuurd of gebeten, of zekering defect).
En als dit een Adria camper zou zijn dan zit er bij de B-stijl rechts onder een zwarte doos met een zekering voor de HH-accu. Daar is een terugroepactie van Adria voor geweest. Die corrodeert en valt uit. 

aangepast door Magic Ed.
Geplaatst:

Meten of de zekeringen goed zijn. Werkt de accu wel als je offgrid bent (kun je dan wel lampjes enz aan doen)?

t klinkt alsof de accu 'ontkoppeld' is. De acculader zal dan als voeding werken en de installatie van stroom voorzien (als je aan de paal staat).

Tijdens het rijden doet de laadbooster hetzelfde.

Mijn vermoeden is dat de zekering bij de huishoudaccu defect is. Dat zou namelijk exact jouw symptonen verklaren. Een compleet defecte accu kan ook, maar meestal gaat een accu niet helemaal stuk, alleen is ie in no-time leeg. Maar dan zou het niet direct moeten uitvallen (pas na enige tijd)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid