Ga naar inhoud

Laag tarief schorsing van toepassing voor jonge campers met een toegestane maximum massa groter dan 3.500 kg.

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

Per brief van 19-11-2024 van de RDW een schriftelijke gegrond verklaring op bestuursrechtelijk bezwaar ontvangen, met toekenning van een terugbetaling van €.58,95 (het verschil tussen het onterechte hoge tarief van €.88,05 en het juiste lage tarief van €.29,10).
Ook meldt de RDW in deze brief dat deze fout reeds in hun systemen aanwezig is vanaf 1-1-2014.

Uiteraard heb ik daarop een terugwerkende kracht claim bij hen neergelegd.
Deze is hedenmiddag telefonisch (hoorzitting) besproken met als resultaat dat alle schorsingen van campers jonger dan 15 jaar met een toegestane maximum massa groter dan 3.500 kg vanaf 1-1-2014 automatisch door RDW herzien en terugbetaald gaan worden. In verband met het vorm geven van deze technisch afwijkende operatie zal de terugbetaling pas in het kalenderjaar 2025 plaats kunnen vinden. De RDW verzoekt om dit af te wachten en geen nieuwe bezwaarschriften meer in te dienen.

Ik ben wel benieuwd of ze dan ook de wettelijke rente uitkeren. Inmiddels bijna 11 jaar in de fout is niet niks en kan een leuke restitutie opleveren. Dus ook een aardig bedrag aan rente?

aangepast door Magic Ed.
  • Like 1

hallo allen

schrijven kunnen we allemaal maar wat is waarheid dus laat je brief maar eens zien zodat we echt mee kunnen lezen dus we zijn zeer benieuwd

aangepast door mikeanber
  • Sad 2
Geplaatst:

Beste Kees,

Gefeliciteerd met jouw overwinning op deze hiaat in onze wet- en regelgeving.

Maar is er nu zo moeilijk aan om de brief te uploaden. Het verwijzen naar een stukje tekst van Zwiebel is niet voor iedereen hard bewijs, het met het laten zien van de brief voorkom je gelijk de hierboven ontstaande discussie.

6 uren geleden, CaradoT135 zei:

Beste Kees,

Gefeliciteerd met jouw overwinning op deze hiaat in onze wet- en regelgeving.

Maar is er nu zo moeilijk aan om de brief te uploaden. Het verwijzen naar een stukje tekst van Zwiebel is niet voor iedereen hard bewijs, het met het laten zien van de brief voorkom je gelijk de hierboven ontstaande discussie.

Welke Kees bedoel je?

En ja, het is moeilijk om deze brief te uploaden. Daar staan namen, kenmerken en gegevens in die onder de privacy wetgeving vallen. Daar wens ik mij niet de vingers aan te branden. Dus zal ik eerst de tijd en mogelijkheid tot zwart maken, scannen en uploaden moeten zoeken en vervolgens ter beoordeling moeten voorleggen aan mijn rechtsgeleerde hulp "mr.R.Zwiebel". Die brandt zich ook geen vingers aan onjuiste info op zijn website. Dus ook daar is geen twijfel mogelijk.

aangepast door Magic Ed.
Typefout verbeterd

En nog steeds blijft de NKC op haar website https://www.nkc.nl/artikel/camper-schorsen/  volhouden dat campers tot 15 jaar oud ALTIJD het hoge schorsingstarief moeten betalen indien zij als personenauto (M1) geregistreerd staan op kenteken. Dus ook als zij zwaarder zijn dan 3.500 kg. Dit is hun onjuiste tekst:

Kosten camper schorsen

Voor het schorsen van een camper worden kosten berekend: LET OP! dit zijn de kosten bij de RDW.

- Voor een camper die op kenteken als personenauto is geregistreerd en niet ouder is dan 15 jaar betaal je het normaaltarief (in 2024 € 88,05 – voor één jaar).

- Voor een camper ouder dan 15 jaar geldt het laagtarief (in 2024 € 29,10 – voor één jaar). Als de camper als bedrijfsauto op kenteken staat en een toegestane maximum massa heeft boven 3.500 kg is ook het laagtarief van toepassing.

Laatst gewijzigd: 18 november 2024 | 12:03

Waarom past de NKC dit niet aan?

aangepast door Magic Ed.
Tikfoutje
36 minuten geleden, HymerBoy zei:

omdat het een ballentent is...  de RDW heeft het ook niet aangepast, daar betaal je nog steeds het hoge tarief.

Dan zullen ze nog wel veel werk krijgen aan alle bezwaarschriften die nu gaan komen.

Is dit alleen in de bovenstaande tekst? Of betaal je ook werkelijk nog het hoge tarief?

aangepast door Magic Ed.
Tekstueel
Geplaatst:

Magic Ed , ik deel van de brief gelezen , wat staat ons nu te doen , want ik bezit mijn 1 e camper  met ingang van 14 -06-2012 een camper hoger als 3500 Kg , en de 2e camper van af 15-11-2022  het zelfde  en deze is geschorst op 3 -10-2024 .

Ps dat onnozele gezeur heeft niemand wat , hou daar een mee op .

Geplaatst:
27 minuten geleden, supreme zei:

Magic Ed , ik deel van de brief gelezen , wat staat ons nu te doen , want ik bezit mijn 1 e camper  met ingang van 14 -06-2012 een camper hoger als 3500 Kg , en de 2e camper van af 15-11-2022  het zelfde  en deze is geschorst op 3 -10-2024 .

Ps dat onnozele gezeur heeft niemand wat , hou daar een mee op .

Dat onnozele gezuer komt nooit van mij. Ik kots van dit soort opmerkingen.
Op 3-10 geschorst is langer dan zes weken geleden en daarmee is de termijn verlopen om bestuursrechtelijk bezwaar te maken bij de RDW.
Wil je toch iets doen dan moet je een civiele procedure starten en daarvoor heb je een advocaat nodig, al dan niet via de rechtsbijstandsverzekering. Dan kun je terugvorderen vanaf 1-1-2014 op basis van de volledige brief hierboven.

ik kreeg nog dit antwoord van de RDW:  De vraag blijft dan wel of het tarief ook aangepast wordt, het blijven tenslotte ambtenaren 🙃

Beste R.R. ......                          

Bedankt voor uw bericht.

Het is bij ons onlangs bekend geworden dat de tekst in de Regeling tarieven Dienst Wegverkeer niet overeenkomt met de tarieven die worden gerekend als het gaat om kampeerwagens zwaarder dan 3.500 kg.

Daarom wordt de tekst in de Regeling aangepast per 01-01-2025. Vanaf dan klopt de tekst weer met het tarief dat wij rekenen. 

Contact
Heeft u nog vragen? Beantwoord dan deze e-mail of ga naar rdw.nl/contact. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
namens de directie van de RDW,

S. van Tol
Manager Aansprakelijkheids- en Persoonsregistratie

aangepast door HymerBoy
Geplaatst:

Zoals ik dit lees wordt de tekst aangepast en het tarief niet. Dus vanaf 1-1-2025 zal dan wel geen bezwaar meer mogelijk zijn en mogen we alleen schorsen tegen het hoge tarief. Maar civiel rechtelijk zullen ze vanaf 1-1-2014 tot 1-1-2025 het teveel betaalde moeten terugbetalen. Procedure voeren zoals hierboven in mijn vorige bericht.

Geplaatst:

Het wordt steeds meer een duistere actie van hen. Eerst zou ik moeten wachten met het ontvangen van de 58,95 euro toegekend op het 1e bezwaar totdat de bulk terugbetalingsprocedure in 2025 op de rails zou staan. Als reden gaf hun jurist aan dat ik anders dit bedrag dubbel zou gaan ontvangen.
Echter zojuist kwam er met de mededeling "Restitutie RDW" 58,95 euro binnen op mijn rekening.
Ik krijg nu het onderbuik gevoel dat ze helemaal een vrijwillige bulk terugbetaling vanaf 1-1-2014 gaan uitvoeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid