Ga naar inhoud

elektrische vloerverwarming

Go to solution Solved by Bornandraced,

Recommended Posts

Geplaatst:

In onze halfintegraal Adria Coral 600 wil ik deels 230 V elektrische vloerverwarming aanleggen.

De bedoeling is dat de kou er een beetje af is, het hoeft niet de hele camper te verwarmen.

Er over heen dacht ik kliklaminaat te leggen.

Moet er een isolatielaagje onder?

Heeft iemand hier ervaring mee?

ZIjn er aan te bevelen merken/firma's?

bij voorbaat dank voor het meedenken,

Henk B.

• Solution
Geplaatst:

Ik zou de vloer niet aanpassen maar onder een kleed een "karpet verwarming - vloerkleed verwarming - verwarmingsmat - bijv. 180 x 200 cm met controller - temperatuur instelbaar - timer functie - energiezuinig"  leggen. Indien niet nodig kun je dit in de zomer eenvoudig vewijderen en opslaan.  Laminaat met isolatie voegt meer gewicht toe, verkleint de stahoogte en moet verlijmd worden op de originele vloer.

Geplaatst:

Zo een tapijtverwarming lijkt mij wel echt iets aangenaams. Tijdens koudere periodes rustig een boek lezen of TV kijken, met lichtjes verwarmde voeten. Ik zoek eens uit of zoiets op 12 V bestaat. (Truckers gebruiken dat misschien ook?

Voorts krijg ik tegenwoordig op youtube nogal wat reclame voor een klein maar "efficiënt" verwarmingstoestelletje. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben nogal kritisch op dit soort spullen, geloof de reclame nauwelijks, maar misschien kent iemand deze kleine keramische verwarmingen. (die zijn wel op 220 V)

Groeten,

Peter

Geplaatst:

En natuurlijk en om nooit te vergeten: de truuk die ik/wij gebruikten bij de scouts om in de winter onze tent voor te verwarmen.(onze slaapzakken waren niet geweldig in de jaren 70)

In de afwasbak leg je een aluminium bakplaatje, enkele theelichtjes erop.En daarover een klassieke terracotta bloempot erover. (met wat speling onderaan voor de luchttoevoer)

Wij deden dat destijds niet met theelichtjes maar met kaarsresten die we in de lokale kerk "vonden".

Dat werkte in onze tent geweldig. Maar je moet er natuurlijk wel bij blijven....

Dat warmt je tent/camper in geen tijd op tot 20 graden en meer

Groeten en veel succes,

Peter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid