Ga naar inhoud

Recommended Posts

Geplaatst:

Dag allemaal,

Op camper TV, de vlog van ene Eric en Wilma, merk ik dat er een soort beschermkappen voor de zijspiegels zijn. Ze zijn in het wit afgewerkt, waardoor ze misschien beter opvallen dan de zwarte versie. Ik heb een fiat dukato camper, en de spiegels steken ver uit. De rechter spiegel tot daar toe, maar de linker spiegel is al vaker een tegenliggende spiegel tegen gekomen. Momenteel is er enkel plastic-schade aan de linkerspiegel, maar er zit een barst in het plastic, en het regenwater kan naar binnen. (de spiegel zelf doet het prima, en is ondanks een kritische blik door de keuring gekomen.

Weet iemand of deze beschermkapjes effectief zijn met een close encounter van het "spiegelras"?

Of zijn die dingen vooral versiering?

Ik kijk uit naar jullie reacties,

Groeten, Peter

Geplaatst: (aangepast)

Denk het wel Peter. Ooit een camper gekocht waar deze kappen ook op zaten.

Ik haalde ze er een keer af om de vliegen resten goed te verwijderen. Bleek ook de linker spiegel aan de achterkant het plastic kapot te zijn met flinke barsten. De spiegel heeft altijd gewerkt, zowel electrisch verstelbaar als verwarming. Ik denk dus dat de kappen goede bescherming bieden. Zitten ook strak op de originele kap. Ik zou de barst goed aftapen en de kappen er op zetten. Lijkt me de voordeligste en een effectieve oplossing en een mooie optische uitstraling 

aangepast door van der Honing

Vloggers met een groter aantal leden worden vanzelf interessant voor de commercie. Gratis spulletjes maar wel ruim aandacht aan besteden in een vlog.

De leverancier bereikt zo heel voordelig de exacte doelgroep, de vlogger heeft gratis spullen en de kijker krijgt korting als hij besteld.
Prima formule die ook de Chinezen kennen, menig vlogger heeft al wat fatbikes, stepjes, navigatiesystemen en powerstations voor de camera gesleept.

aangepast door Camper-T
Geplaatst:

Bedankt voor de informatie. Daar kan ik al iets mee. En wie er mee winst maakt (de chinezen, Trump, Zelensky, conner Rouseau, mijn schoonmoeder...) zal mij worst wezen.

Ik woon in de buurt van Grimbergen (het bier....) , dus zal het zoeken misschien even tijd vragen. En online kopen doe ik niet zo graag, want als die dingen dan niet passen... Tsja, een beetje old school en lid van de BBC (born before computer)

Groeten,

Peter

• Like 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Camper-T zei:

Vloggers met een groter aantal leden worden vanzelf interessant voor de commercie. Gratis spulletjes maar wel ruim aandacht aan besteden in een vlog.

De leverancier bereikt zo heel voordelig de exacte doelgroep, de vlogger heeft gratis spullen en de kijker krijgt korting als hij besteld.
Prima formule die ook de Chinezen kennen, menig vlogger heeft al wat fatbikes, stepjes, navigatiesystemen en powerstations voor de camera gesleept.

Klopt. Ik ken het fenomeen.

Geplaatst:
18 uren geleden, VMP zei:

De rechter spiegel tot daar toe, maar de linker spiegel is al vaker een tegenliggende spiegel tegen gekomen. 

Dan is jouw plaats op de weg niet juist.

>>Dan is jouw plaats op de weg niet juist.<<

Heeft vaker niks te maken met 'jouw plaats op de weg'. Niet iedere chauffeur is zo goed als jij. Op smallere wegen ( soms met zachte berm) is het maar beter om even te stoppen of minimaal met een slakkengangetje de doorgang af te tasten. Ik heb al meerdere 'net niet' situaties gehad die 'net wél' geweest waren als ik teveel op de tegenligger had vertrouwd en was blijven rijden.  

aangepast door Don Esteban
Geplaatst:

Moeilijk te bepalen of ik dan wel de tegenligger niet op de juiste plaats op de weg reden. Het was wel altijd op een smalle bergweg. Rotsen aan één kant, afgrond aan de andere. En één keer op een smalle onverharde weg in Polen. Wat zeker is: de tegenliggers waren steevast onderweg naar huis met een oude aftandse lichte vrachtwagen waarvan de spiegels op een stalen beugel gemonteerd waren. (op het einde van de werkdag)

Dit is me nog nooit overkomen met een tegenligger met een eigen "mooie maar fragiele" camper.

Maakt niet uit.

Ik ga op zoek naar die witte beschermkappen.

Groeten,

Peter

Geplaatst:

Deze kappen zijn zeer zeker effectief en dekken de scheur goed af nadat je er met tape een waterdichte scheur van gemaakt hebt. Wij hebben deze gekocht op de beurs in Utrecht bij de stand van Camperpassie. Na verloop van tijd verweerde de witte kappen en waren niet meer schoon te krijgen. Onder coulance van 50% nieuwe, verbeterde kappen gekregen. Deze beschermen ook de knipperlichten. Maar het euvel verweren en niet meer schoon te krijgen kwam weer terug. Ik heb toen besloten om deze kappen te laten behandelen en overspuiten in de originele witte kleur (210) van Fiat, dus hoogglans, voor 100,- euro per set (evenveel als een set nieuwe). En dat houdt prima.
Overigens zijn deze kappen ook in zwart leverbaar.

Geplaatst:

Dankjewel Ed,

Allemaal bruikbare informatie. Ik vraag me af of die witte niet zichtbaarder zijn dan de zwarte. Ik vermoed dat de witte op dat vlak beter zijn. En ik weet dat ze ons een noot gaan kosten....

Kent iemand een verkoper hiervan in Vlaanderen. Je mag ze mij ook brengen, dan krijg je bovenop de kosten een blonde of bruine Grimbergen erbij...

Groeten,

Peter

Geplaatst:

Een geparkeerde auto deed zijn deur open en kwam tegen mijn spiegel. Kap kapot, spiegel heel. Kosten voor veroorzaker € 100,- i.p.v. ?? en ik minder trammelant.

21 uren geleden, VMP zei:

Dankjewel Ed,

Allemaal bruikbare informatie. Ik vraag me af of die witte niet zichtbaarder zijn dan de zwarte. Ik vermoed dat de witte op dat vlak beter zijn. En ik weet dat ze ons een noot gaan kosten....

Kent iemand een verkoper hiervan in Vlaanderen. Je mag ze mij ook brengen, dan krijg je bovenop de kosten een blonde of bruine Grimbergen erbij...

Groeten,

Peter

Volgens mij levert Camperpassie ook in België. Eenvoudiger kun je het niet hebben.
En anders doet Camping Wagner dit wel, maar die zijn wel een beetje (veel) duurder.

aangepast door Magic Ed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid