Ga naar inhoud

Recommended Posts

Geplaatst:

Is het mogelijk om de accu's gedurende de winterstalling waar geen elektriciteit is te onderhouden (laden) met een powerbank? en zo ja weet iemand wat voor type powerbank,?

Alvast bedankt voor het antwoord. 

Vriendelijke groet. 

Geplaatst:

Ja, maar dat is een beetje onlogisch. Ga je dan om de maand ofzo die powerbank dan een dagje aansluiten om je accu's weer op te laden?

Dan heb je toch wel een beetje stevige capaciteit nodig. Ik zou dan eerder dat geld investeren in een accu-upgrade. Of, als dat niet nodig is, gewoon de accu afkoppelen (of afschakelen met een massaschakelaar). 

Geplaatst:

Hallo DJSmiley,

Dankjewel voor je reactie, het betreft een nieuwe Hymer met twee huishoudaccu's één AGM een Lithium en natuurlijk een AGM startaccu. 

Ik vind het vervelend om de accu's af te sluiten

er zit zoveel electronica aan gekoppeld. 

Daarom lijkt het mij makkelijker om een powerbank tijdens de schorsing via de buiten aansluiting te koppelen. 

Dus de camper met de bekende blauwe stekker op de 220volt contactdoos van het powerbank aan te sluiten. 

Maar of dat mogelijk is en hoe stevig moet het powerstation zijn?

Vriendelijke groet C.M.

Geplaatst:

Ligt eraan hoe leeg de accu's zijn. Heb je het LE300 systeem? Die zijn uit mn hoofd iets van 25Ah per blok.

Als je AGM accu (95Ah) en LE300 blok volledig leeg zou zijn heb je zo'n 70Ah te laden (45+25), wat overeenkomt met 900Wh. Incl laderverliezen enz heb je dan snel 1100Wh nodig in je powerbank.

Met meer LE300 blokken dus ook bijbehorend meer. 

Alleen zal in de stalling die normaliter niet leeg zijn. Hoe vol wel? Dat is lastig te zeggen. Je hebt vermoedelijk toch iets kleine stroomjes, en zelfontlading (met name van de AGM accu). Gevoelsmatig denk ik dat je met een 500Wh powerbank wel een eindje komt, al zal dat niet overdreven ruim zijn. Zeker niet als je m een dagje neerzet en de volgende dag weer ophaalt. 

Met iets marge denk ik dat een 1000Wh powerbank de betere optie is. Een Ecoflow Delta 2 of Anker Solix C1000x zouden dan prima opties kunnen zijn die (denk ik) afdoende zijn. 

Geplaatst:

Goedemorgen DJSmiley

Wederom hartelijk dank voor je zeer technische en uitgebreide reactie.

Ik denk dat ik een heel stuk wijzer ben geworden en ga ik mij verdiepen in de door jouw aanbevolen 1000watt powerbank. 

Nogmaals bedankt. 

Vriendelijke groet Cees M.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid