DeVrijeVogels Geplaatst: 5 november Geplaatst: 5 november Hallo, wij hebben in onze camper Knaus Sky Ti uit 2019 deze Reich Concept S90 kraan. Er lijkt water te komen onder de ring die op het aanrechtblad aansluit. Na wat onderzoek drupt er nu (ook) water uit de menghandel. We kunnen niet op internet vinden hoe je deze kraan moet demonteren. Heeft iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn? Het is niet bevroren geweest. Hoe kan je deze kraan demonteren? Van onder lijkt onmogelijk. We voelen een klein gaatje aan menghandel. Wellicht met een inbussleuteltje. we zijn in Frankrijk onderweg naar Spanje. Ik zal eens kijken waar ik onderdelen kan kopen / hulp kan vinden. alvast bedankt voor het meedenken. Quote
Dieseltje Geplaatst: 6 november Geplaatst: 6 november Onze knaus heeft een soort gelijke kraan maar met een ronde spoelbak. Om de kraan te demonteren heb ik het paneeltje boven de laden los getrokken. (Zit bij ons geklikt) en de laden er uit gepakt. Dan het spoelbakje van onderen kunnen demonteren zodat je makkelijk bij de kraan komt. In mijn geval was een geel plastic blokeerpen ingesleten waardoor de (warm)water aansluiting uit de kraan was gegaan. Quote
DeVrijeVogels Geplaatst: 6 november Auteur Geplaatst: 6 november Dank je. Helaas is het bij ons niet zo eenvoudig. Alles zit dicht gemonteerd. En als ik het goed heb begrepen kan de kraan opengemaakt worden zonder deze helemaal te verwijderen. Ik weet alleen niet hoe. Quote
Dieseltje Geplaatst: 6 november Geplaatst: 6 november Veel paneeltjes zijn gewoon geklikt, onze Knaus is van ongeveer dezelfde leeftijd. Plaats eens een foto van het hele kastje. Quote
DeVrijeVogels Geplaatst: 6 november Auteur Geplaatst: 6 november Hier wat meer foto’s. Er lijkt niets te klikken te zijn. Er lekt nu ook water in de la er onder. We hebben de bron nog niet kunnen ontdekken. Misschien tussen de rand van de gootsteen en aanrecht. Quote
Dieseltje Geplaatst: 6 november Geplaatst: 6 november (aangepast) Waarschijnlijk kan je wel aan de bevestiging van het spoelbakje. (Op het gevoel) Als het spoelbakje eruit is kan je bij de kraan. De lades kan je ook gewoon volledig uitnemen, geeft ook wat gemak. Of de kraan ook open kan zonder demontage weet ik niet, verder geen ervaring met campers als wat ik aan mijn eigen camper doe en gedaan heb. 6 november aangepast door Dieseltje Quote
DeVrijeVogels Geplaatst: 8 november Auteur Geplaatst: 8 november We zijn professionele hulp gaan zoeken. Kwamen terecht bij Caravan Inn bij Ventalló. Top geholpen. Spoelbak hoefde er niet uit. Een slangenmens kon onderlangs en hebben kraan vervangen. Bedankt voor je hulp Dieseltje! Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.