T68XV Geplaatst: dinsdag om 15:56 Share Geplaatst: dinsdag om 15:56 ik lees op inetrnet dat een additief toevoegen aan de brandstof goed zou zijn voor de motor en het voorkomen van Micro Bacterien in het brandstof filter. Tevens zou het de werking van de EGR klep en het roet filter verbeteren. Er zijn echter zeer vele additieven op de markt verkrijgbaar waardoor ( in elk geval voor mij) door de bomen het bos onvindbaar lijkt te worden. Wie weet raad of heeft betrouwbaar advies. Alvast bedankt voor de reacties Michel Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: dinsdag om 16:06 Share Geplaatst: dinsdag om 16:06 Volgens mij is bacteriegroei alleen van toepassing bij bio-brandstoffen en niet bij de reguliere diesel. Dus niet altijd nodig. Ook zou hoogwaardige diesel al voldoende additieven bevatten waardoor meer additieven toevoegen niet altijd nodig is. In de wintermaanden worden er dacht ik al extra additieven toegevoegd aan de diesel, zodat deze in de koude goed blijft. Evengoed vind je op internet 1001 discussies en adviezen over het wel of niet toevoegen van additieven aan de brandstof. De additieven die de consument kan kopen zijn volgens zeggen minder sterk/werkzaam dan wat de garage zelf gebruikt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: woensdag om 14:57 Share Geplaatst: woensdag om 14:57 Camper T , Er doen zich al jaren problemen voor met de diesel olie voor men begon met zwavel vermindering en ook anti schuimdoop toevoeging , je had dan bruine smurrie bij de vul mond van de tank , dit is bij personenauto's en campers moeilijk te zien maar wel bij trucks . Nu men ook bio toevoegt is er alleen maar meer risico dat je met bacterie te maken krijgt . Het probleem wordt ondersteund door vocht in de brandstof en daar kunnen de bacterie in leven en uitbreiden . Als je vroeger zon 30 jaar terug een grootglas met 3/4 diesel vulde en 1/4 water en dat even schudden dan zat het water vermengt door de diesel , en laat je dit enkele dagen staan dan zit het water onder in het glas en de diesel drijf er op . doe je nu met de huidige diesel het zelfde dan ziej dat de diesel na het schudden troebels en heel lang troebel blijft . Zo zit de vork in de steel . Heb je geen overmatig vocht in de tank , en je regelmatig schone diesel tankt dan loopt het niet zon gevaar , maar je kunt niet in de tank kijken , en mijn advies omdat ik ervaren heb met schaden aan het inspuit apparatuur , doe de juiste bescherming in de tank . Ik haal het altijd bij een truck dealer . Maar er zijn ook andere bedrijven ( o.a. auto materiaalzaken ) die het kunnen releveren . Ik stuur nog een bericht wat ik zelf gebruik . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: woensdag om 15:08 Share Geplaatst: woensdag om 15:08 Technische groothandel Veltum a 22,99 euro voor 100 L diesel neem je er twee gratis verzending , dan heb je het voor twee seizoenen . Ik gooi het in de tank als er nog getankt moet worden bij het tankstation en tank hem dan af , en daarna in de stalling . Sleep bestanden naar deze plek, of kies bestanden Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: woensdag om 19:11 Share Geplaatst: woensdag om 19:11 Dank voor de tip! Want wat ook de specialisten schrijven: baat het niet dan schaadt het niet. Wat betreft bacteriegroei in normale diesel heb ik hier toch moeite mee. De huidige diesel wordt volgens de cijfers met maximaal 7% biobrandstof aangevuld en dat lijkt mij ten opzichte van 93% diesel geen weldadige omgeving waar bacteriegroei makkelijk zou kunnen ontstaan. Vocht is een ander verhaal en zeker niet onmogelijk. Het is waarschijnlijk daarom dat grote dieseltanks van vrachtauto’s na de rit bij voorkeur weer volledig afgetankt worden, om vochtafzetting in de tank te minimaliseren. Ik kan mij herinneren dat ik jaren geleden eens zo’n flesje additief voor diesel heb gekocht bij de Praxis. Dit zou de sproeiers, motor, etc. reinigen en zou je best eens in de x tankbeurten toevoegen. Nieuwsgierig geworden heb ik de ingrediëntenlijst eens bekeken: hier bleek 1 product in te zitten en wel kerosine. Kerosine is een familielid van de diesel, dus in die zin was het een duur verkocht flesje ‘schoonmaakmiddel’. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: woensdag om 21:07 Share Geplaatst: woensdag om 21:07 Vraag me af hoe in dit verhaal de Premium diesel gezien en gepositioneerd moet worden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: donderdag om 07:36 Share Geplaatst: donderdag om 07:36 De brandstofmerken die een premium variant van hun normale benzine of diesel voeren, claimen dat deze beter is voor de motor. De premium varianten zouden additieven bevatten die de motor schoon houden en zelfs tot betere en zuinigere presaties leiden. Of dit in de praktijk echt verschil maakt durf ik niet te roepen. Ongetwijfeld dat hier voldoende info over te vinden is op het internet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: donderdag om 16:16 Share Geplaatst: donderdag om 16:16 Bacterie groei in de normale diesel is nihil /eigenlijk nooit dat klopt maar de anti schuimdoop daar kon het voorkomen , ik kan een bedrijf die al zon 20 jaar terug al schade hat opgelopen aan zijn brandstofsysteem , brandstofpomp , inspuitstukken enz koste waren toen 7500 inc BTW . Ook de zwavel die zorgende voor de smering van de brandstofpomp elementen hebben ze er uitgehaald en bij sommige merken de brandstofpompen moesten omgebouwd worden . Het gaat hier over vervuilde filters en schade aan het inspuitapparatuur door schimmel en bacterie , en als er in de perineum variant net zoveel bio is toe gevoegd dan zal daar mee denk ik het zelfde probleem kunnen voor komen . Dat de premium een betere verbranding heeft dat zal wel zo zijn , ik heb het ook wel eens enkele keren getankt . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.