Wes Geplaatst: 21 oktober Geplaatst: 21 oktober Hallo allemaal, mijn naam is Wes en ik ben van plan om een 4x4 Iveco Magirus Deutz uit 1990 om te bouwen naar een expeditie camper. Een groot voertuig met al zijn voor - en nadelen. Na veel zoeken, lezen en nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik onder de 7,5 ton wil bouwen. Dan wordt de keuze in voertuigen ineens ook al een stuk minder tenminste als je een vrachtwagen wilt ombouwen. Mijn keuze gaat richting een luchtgekoelde Iveco magirus uit 1990, single wheels op de achteras, 6 cylinder. 5,5 ton Mijn vraag waar ik eigenlijk online geen eenduidig antwoord op kan vinden is ; kan dergelijke motor niet oververhitten in warme landen zoals Marokko of zuid Spanje? Alvast bedankt voor jullie reacties.!! Quote
Jeroen van Holland Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Aangezien dit soort voertuigen daar in het verleden volop genruikt zijn zal dit geen probleem zijn echter verdiep je eerst in het feit of een dergelijk type voertui wel onde de 7.5 ton om te keuren is. Quote
Wes Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober Hoi Jeroen, bedankt voor je reactie. Wat je zegt is natuurlijk helemaal waar en de eenvoud van die motoren zonder waterkoeling kan ook alleen maar een voordeel zijn. Wat betreft bouwen onder de 7,5 ton, de Iveco die ik heb gevonden weegt 5,5 ton er komt een compacte leefunit op dus het zou moeten lukken. Quote
Jeroen van Holland Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Wes, het gaat erom of Iveco een typegoedkeuring hiervoor geeft om deze op 7.490 te kunnen keuren ik zou dit als ik jou was eerst een navragen bij een dealer of importeur Quote
Wes Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober Dat is een goede vraag. Deze auto staat in Duitsland en in de omschrijving staat onderstaande. Maar navraag zal ik zeker doen om een teleurstelling te voorkomen, thanks !! Das Fahrzeug hat werksseitig bereits ein zulässiges Gesamtgewicht von 7,49 t. Das Fahrzeug verfügt auf der Hinterachse über Einzelbereifung. Quote
Jeroen van Holland Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober Dan zou het goed moeten zijn want als een voertuig in Duitsland is toegelaten met deze gewixhten dan zou Nederland dit moeten overnemen Quote
Magic Ed. Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober 23 uren geleden, Wes zei: Dat is een goede vraag. Deze auto staat in Duitsland en in de omschrijving staat onderstaande. Maar navraag zal ik zeker doen om een teleurstelling te voorkomen, thanks !! Das Fahrzeug hat werksseitig bereits ein zulässiges Gesamtgewicht von 7,49 t. Das Fahrzeug verfügt auf der Hinterachse über Einzelbereifung. Elk voertuig dat ergens in de EU op kenteken is toegelaten moet bij invoer door de RDW identiek overgenomen en toegelaten worden. Je kunt dan wel vragen om de toelaatbare massa af te waarderen. Opwaarderen van de technische masse is een ander verhaal. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.