jo.berden Geplaatst: 4 oktober Geplaatst: 4 oktober Wat is de beste methode voor de steoomvoorziening tijdens de winterstalling? continue aan de stroom? met timer aan de stroom? Zo ja welk schakelschema volg je dan? Iedere dag? Hoelang? Iedere week? Hoelang? Een van de accupolen loskoppelen? Ik hoor graag jullie advies. Dank, Jo Quote
supreme Geplaatst: 4 oktober Geplaatst: 4 oktober Jo dat is maar net wat er mag , als je daar vrij in bent zou ik hem aan de stroom laten staan en dan eens per week 2 uur aan de stroom , wat er zullen wel 2 of meerdere accu's geladen moeten worden . Quote
Magic Ed. Geplaatst: 6 oktober Geplaatst: 6 oktober Met een modern EBL, dus een moderne camper, heb je een druppellader aan boord en kan hij gewoon permanent aan de stroom. Quote
Kosmo Geplaatst: 14 oktober Geplaatst: 14 oktober Mijn camper is van 2004 en niet voorzien van automatische druppellading etc. Van de startaccu doe ik altijd de minpool los, ook als de camper wat langer stil staat, daardoor nooit startproblemen, ook niet na 5-6 maanden winterstalling. HHaccu één uur per week stroom via timer. Voor die los te koppelen accupool heb ik een accuklem met snelsluiting gemonteerd, werkt prima. Quote
supreme Geplaatst: 15 oktober Geplaatst: 15 oktober Inde winterstalling zorgen voor je accu kan natuurlijk op verschillende manieren , maar als de stalinghouder geen lading toestaat , dan moet je het anders regelen . Ik heb zelf momenteel een nieuwe stalling voor onbepaalde tijd , maar deze wil dat ik de sleutels er inlaat staan en een hoofdschakelaar inbouw , dit heb ik ook gedaan . Als er problemen zijn dat wil in dien mogelijk de camper naar buiten kunnen rijden rijden . De camper staat nu bij een particulier de eigenaar heeft zelf ook een hele grote camper , dus kan hij er wel mee omgaan , het voordeel is in deze stalling dat ik er ook onderhoud mag doen bv poetsen enz . Quote
Robbert Geplaatst: 15 oktober Geplaatst: 15 oktober 5 uren geleden, supreme zei: Inde winterstalling zorgen voor je accu kan natuurlijk op verschillende manieren , maar als de stalinghouder geen lading toestaat , dan moet je het anders regelen . Ik heb zelf momenteel een nieuwe stalling voor onbepaalde tijd , maar deze wil dat ik de sleutels er inlaat staan en een hoofdschakelaar inbouw , dit heb ik ook gedaan . Als er problemen zijn dat wil in dien mogelijk de camper naar buiten kunnen rijden rijden . De camper staat nu bij een particulier de eigenaar heeft zelf ook een hele grote camper , dus kan hij er wel mee omgaan , het voordeel is in deze stalling dat ik er ook onderhoud mag doen bv poetsen enz . wat betekent het voor de verzekering als camper gestolen wordt uit stalling met de sleutels erin? Quote
HymerBoy Geplaatst: 15 oktober Geplaatst: 15 oktober (aangepast) ik moet 2 complete setjes sleutels kunnen over leggen en die hebben een code voor de startonderbreker, kan je dus niet bij laten maken, maar vaak zitten de sleutels er niet in maar heeft de stallinghouder ze in beheer, dan kan je de camper natuurlijk niet snel weg rijden bij calamiteiten dus ook weer een dingetje, goed punt @Robbert 15 oktober aangepast door HymerBoy 1 Quote
supreme Geplaatst: 16 oktober Geplaatst: 16 oktober Even een opmerking over de sleutels , je bent onder weg en waar doe je je reservesleutel , verzekering zecht in de kluis van de camper , nu ga je ergens boodschappen doen verlaat de camper en hij wordt gestolen hoe kan je nu twee sets sleutels overleggen het ene heb je bij je en de andere zit in de camper . Dan het volgende je verliest je sleutels tijden het bootschappen doen , en hoe kom je dan in je camper . Dan over de stalling , het zal zou moeilijk gaan want er staat nog een camper voor , en bij de staling woont de eigenaar , de hooftschakelaar is er uit en die heb de eigenaar dus kan hij zomaar niet weg . We kunnen nu overal wat van vinden ,en zoeken naar iets , maar iedereen doet het maar op zijn eigen manier , hoewel de stalling eigen ook zijn regeldjes heeft , maar ik vind het zo prima . Quote
Camper-T Geplaatst: 16 oktober Geplaatst: 16 oktober Wat ik begrepen heb, is dat sommige camperaars hun reservesleutel(s) in een klein kluisje buiten de camper stoppen. Er zijn kleine waterdichte kluisjes met sleutel, of code die je bijvoorbeeld onder de camper kunt monteren/verstoppen. Sleutels met ingebouwde chip, die kun je toch gewoon laten kopieren bij een goede sleutelspecialist? Ik zag op YouTube ooit hoe ze dit met een kopieermodule deden en dat de kopie dan op de camper wordt aangemeld. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.