Ga naar inhoud

Recommended Posts

Geplaatst:

Vraag over Carthago chic c-line 2017 op basis Fiat Ducato 150 multijet Euro 6:  Weet iemand waar de zekeringen zitten voor de led achterlichten, de led zijmarkeringslichten, de daglichtverlichting (2x5 kleine ledlampjes), kenteken verlichting en richtingaanwijzers. Niet te vinden in de boekjes van Fiat en Carthago. Er zou ook nog een zekeringskast moet zitten aan de bijrijderszijde (volgens boek Carthago foto 7-9 Zekeringen model c-line nr.5) In kast nr.5 zou wel de zekering zijlichten moeten zitten. Ik kan deze niet vinden.

Geplaatst: (aangepast)

Verschilt per model. Bij sommige modellen is het een kleine aparte zekeringkast in een opslagvak/dubbele bodem. Kan ook dat het vanuit de B-stijl gevoed wordt (dan moet je de plastic kap naast de bestuurderstoel loshalen) maar volgens mij zit dat niet bij de C-line zo.

Meestal wordt dit via de D+ geschakeld (draaiende motor). Werken dingen als koelkast omschakelen van gas naar 12V (bij een absorbtiekoelkast), laden tijdens het rijden, alarm trapje uit als je de motor start enz wel? Die worden allemaal door dat signaal aangestuurd.

Zit er ergens een zekeringhouder zoals onderstaand? Bij sommige Carthago's is dat de (aparte) zekeringkast voor dit soort additionele lampen

D+ Fuse on a CV20 | MotorhomeFun

aangepast door DJSmiley
Geplaatst:

Alles werkt naar zoals het moet, maar ik was zoek naar de achterlicht zekeringen omdat omdat ik automatisch verlichting aan bezig was. Je moet dan wat draden bijprikken op bepaalde zekeringen.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid