Fryske Fleaner Geplaatst: 26 september Share Geplaatst: 26 september Sinds kort ondervind ik problemen met de satellietontvangst via mijn (automatische) schotelantenne. In Nederland tot aan ver in Noorwegen is de ontvangst via Astra 1 (BVN en Duitse zenders) prima, terwijl de ik in Nederland via Astra 3 (CanalDigital) geen enkel ontvangst heb. De schotel blijft maar draaien, maar signaal ho maar. En nee, er zijn geen obstakels die dat zouden kunnen verklaren. Is er iemand die een idee heeft wat het probleem kan zijn, en belangrijker, hoe kan dit worden opgelost? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
JanatMice Geplaatst: 26 september Share Geplaatst: 26 september Beste Fryske, Dit probleem heb ik ook gehad. Het blijkt dat de “parameters” van de Astra 3 sateliet ergens rond 25 mei, de dag van ons vertrek, zijn gewijzigd. Die nieuwe parameters moet je dus in je systeem laden. Is mij niet gelukt, maar op site Canalplus o of digital staat meer info. veel,succes, Jan Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 26 september Share Geplaatst: 26 september Er staat op internet al over geschreven , het is namelijk zo Astra 3 loop te ende deze gaat 14 jaar mee en is nu al 13,5 jaar in gebruik , hij s verplaats naar een andere satelliet die over is , en die hebben ze verplaats in de buurt van de oude Astra 3 satelliet en zit ook 23,5 gr oost . Zoek op internet Oyster schotel blijft draaien , of ga naar de site van Canal Digital . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 30 september Share Geplaatst: 30 september De schotel heeft een software update nodig. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.