Ga naar inhoud

Knaus camper(type VAN 550 TI) productie 2023 : AGM Banner batterij, na 1 jaar defekt !!??

Jef en Lieve

Recommended Posts

Camper heeft onlangs 2,5 maand op stalling gestaan, en bij afhalen - niets functioneerde!!  Dus even aan de kabel, alles werkt.  

>>Volgens mij : tijdens de stalling heeft men niet opgeladen (vergeten, stekker niet goed gekoppeld, ...??) Laden is nochtans voorzien in contract.

>>Volgens de stallingverantwoordelijke : mogelijks al slechte batterij bij aankoop (09/2023)  en/of te hoge lekstroom. 

Heeft iemand ervaring met

• slechte kwaliteit batterij bij nieuwe camper? 
  • te hoge lekstromen bij Knaus camper? 

dank

Jef

Link naar reactie

leeg trekken accu is gewoon funest voor de accu, kunnen ze niet tegen. En ja er moet iets van lekstroom zijn anders blijft een agm wel op spanning, mijn boot bv staat hele winter zonder lader en accu is prima in het voorjaar. Verbruikers op de boot zitten achter een hoofdschakelaar die uit staat uiteraard dus geen lekstroom. Mijn camper daar in tegen moet ik toch af en toe even aan de stroom hangen anders is ie net als bij jouw leeg, zijn toch zaken die stiekum altijd wel wat verbruiken. Je kan waarschijnlijk wel e.e.a. uitzetten in de technische deel van je camper  om lekstroom te beperken maar met zo een contract met bijladen zou dat niet nodig zijn. Doe ik ook niet. Dus daar sta je dan met je mooie contract, eigenaar stalling is  naar mijn mening wel beetje verantwoordelijk als ie hem niet volgens afspraak aan de stroom heeft gehangen af en toe. Maar ja wie bewijst dat, lastig.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie

• 2 weeks later...

Dank voor jullie antwoorden. 

De verkoper van de camper geeft aan dat er op batterijen nooit een garantie zou zijn!    Ik vraag hem waar dat geschreven staat, maar krijg hierop geen helpend antwoord. Voor mij case closed, want het is niet de bedoeling om je te ergeren maar te genieten met de camper.   🥲😊

Link naar reactie

In onze bouwjaar 2010 camper zat ook een Banner AGM, die was al een jaar ouder. Toen ik in 2022 ben overgestapt op een LFP accu was de Banner inmiddels 13 jaar oud en deed het nog steeds.

Ik zou er ook geen energie meer aan besteden maar wel zorgen dat dit niet meer voorkomt. Ik zou echter, afhankelijk hoe lang de camper in de stalling staat de accu er uit halen of afschakelen met een massaslot.

Ik zie hier de term lekstromen voorbij komen maar dat is wat anders dan sluipverbruik want dat is het in de meeste gevallen is.

Ik verkeer in de luxe positie dat ik de camper thuis heb gestald en zet wanneer dat nodig is de camper aan de paal om de startaccu bij te laden.

De HH accu staat afgeschakeld en kan in dat geval wel een half jaar zonder laden.

Link naar reactie

>>De verkoper van de camper geeft aan dat er op batterijen nooit een garantie zou zijn!<<

Op accu's staat wel degelijk garantie. Betreft het een particulier of een bedrijf? Onze Knaus was 3 jaar toen we hem kochten bij een Knausdealer. Tijdens de eerste vakantie gaf de display accuproblemen aan. We hebben het gered maar terug bij de dealer bleek een van de AGM HH accu's defect. Beide accu's zijn onder (Bovag)garantie vervangen. 

Link naar reactie

Als je de garantie wil via de leverancier / fabriek zou je vast moeten stellen waarom de accu stuk is , en als dit is gekomen door overbelasting , of geheel ontladen door lagere tijd dan is dit geen garantie .

Magic Ed , u zet wel de mensen op het verkeerde been , eerst vast stellen en dan Clemen  zo leggen de garantie beoordelen en niet anders .

aangepast door supreme
Link naar reactie

Op 4-10-2024 om 19:21, supreme zei:

Als je de garantie wil via de leverancier / fabriek zou je vast moeten stellen waarom de accu stuk is , en als dit is gekomen door overbelasting , of geheel ontladen door lagere tijd dan is dit geen garantie .

Magic Ed , u zet wel de mensen op het verkeerde been , eerst vast stellen en dan Clemen  zo leggen de garantie beoordelen en niet anders .

Nee, binnen deze termijn moet de verkoper aantonen dat de klant schade heeft aangericht. Buiten de garantieperiode is het omgekeerde het geval. En wat bedoelt u met "Clemen", dat woord kent Google ook niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid