Jef en Lieve Geplaatst: 20 september Share Geplaatst: 20 september Camper heeft onlangs 2,5 maand op stalling gestaan, en bij afhalen - niets functioneerde!! Dus even aan de kabel, alles werkt. >>Volgens mij : tijdens de stalling heeft men niet opgeladen (vergeten, stekker niet goed gekoppeld, ...??) Laden is nochtans voorzien in contract. >>Volgens de stallingverantwoordelijke : mogelijks al slechte batterij bij aankoop (09/2023) en/of te hoge lekstroom. Heeft iemand ervaring met : slechte kwaliteit batterij bij nieuwe camper? te hoge lekstromen bij Knaus camper? dank Jef Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 20 september Share Geplaatst: 20 september (aangepast) leeg trekken accu is gewoon funest voor de accu, kunnen ze niet tegen. En ja er moet iets van lekstroom zijn anders blijft een agm wel op spanning, mijn boot bv staat hele winter zonder lader en accu is prima in het voorjaar. Verbruikers op de boot zitten achter een hoofdschakelaar die uit staat uiteraard dus geen lekstroom. Mijn camper daar in tegen moet ik toch af en toe even aan de stroom hangen anders is ie net als bij jouw leeg, zijn toch zaken die stiekum altijd wel wat verbruiken. Je kan waarschijnlijk wel e.e.a. uitzetten in de technische deel van je camper om lekstroom te beperken maar met zo een contract met bijladen zou dat niet nodig zijn. Doe ik ook niet. Dus daar sta je dan met je mooie contract, eigenaar stalling is naar mijn mening wel beetje verantwoordelijk als ie hem niet volgens afspraak aan de stroom heeft gehangen af en toe. Maar ja wie bewijst dat, lastig. 20 september aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 22 september Share Geplaatst: 22 september @Jef en Lieve Is toch binnen de wettelijke garantie van de accu ! 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jef en Lieve Geplaatst: 1 oktober Auteur Share Geplaatst: 1 oktober Dank voor jullie antwoorden. De verkoper van de camper geeft aan dat er op batterijen nooit een garantie zou zijn! Ik vraag hem waar dat geschreven staat, maar krijg hierop geen helpend antwoord. Voor mij case closed, want het is niet de bedoeling om je te ergeren maar te genieten met de camper. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 1 oktober Share Geplaatst: 1 oktober In onze bouwjaar 2010 camper zat ook een Banner AGM, die was al een jaar ouder. Toen ik in 2022 ben overgestapt op een LFP accu was de Banner inmiddels 13 jaar oud en deed het nog steeds. Ik zou er ook geen energie meer aan besteden maar wel zorgen dat dit niet meer voorkomt. Ik zou echter, afhankelijk hoe lang de camper in de stalling staat de accu er uit halen of afschakelen met een massaslot. Ik zie hier de term lekstromen voorbij komen maar dat is wat anders dan sluipverbruik want dat is het in de meeste gevallen is. Ik verkeer in de luxe positie dat ik de camper thuis heb gestald en zet wanneer dat nodig is de camper aan de paal om de startaccu bij te laden. De HH accu staat afgeschakeld en kan in dat geval wel een half jaar zonder laden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Don Esteban Geplaatst: 2 oktober Share Geplaatst: 2 oktober Quote >>De verkoper van de camper geeft aan dat er op batterijen nooit een garantie zou zijn!<< Op accu's staat wel degelijk garantie. Betreft het een particulier of een bedrijf? Onze Knaus was 3 jaar toen we hem kochten bij een Knausdealer. Tijdens de eerste vakantie gaf de display accuproblemen aan. We hebben het gered maar terug bij de dealer bleek een van de AGM HH accu's defect. Beide accu's zijn onder (Bovag)garantie vervangen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 3 oktober Share Geplaatst: 3 oktober (aangepast) We hebben het wel over een verkoper , heeft deze geen werkplaats , en je zou heb nog eens kunnen benaderen over een coulance 50 / 50 . 3 oktober aangepast door supreme Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 4 oktober Share Geplaatst: 4 oktober @Jef en Lieve Bij WET geregeld in de EU: Minimaal 24 maanden volledige garantie en daarna via het Consumentenrecht een beroep op de minimaal gebruikelijke levensduur met als uitkomst een coulance regeling. Schakel uw rechtsbijstandsverzekering is, of neem bij DAS een eenmalige hulppolis. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 4 oktober Share Geplaatst: 4 oktober (aangepast) Als je de garantie wil via de leverancier / fabriek zou je vast moeten stellen waarom de accu stuk is , en als dit is gekomen door overbelasting , of geheel ontladen door lagere tijd dan is dit geen garantie . Magic Ed , u zet wel de mensen op het verkeerde been , eerst vast stellen en dan Clemen zo leggen de garantie beoordelen en niet anders . 4 oktober aangepast door supreme Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: zondag om 12:40 Share Geplaatst: zondag om 12:40 Op 4-10-2024 om 19:21, supreme zei: Als je de garantie wil via de leverancier / fabriek zou je vast moeten stellen waarom de accu stuk is , en als dit is gekomen door overbelasting , of geheel ontladen door lagere tijd dan is dit geen garantie . Magic Ed , u zet wel de mensen op het verkeerde been , eerst vast stellen en dan Clemen zo leggen de garantie beoordelen en niet anders . Nee, binnen deze termijn moet de verkoper aantonen dat de klant schade heeft aangericht. Buiten de garantieperiode is het omgekeerde het geval. En wat bedoelt u met "Clemen", dat woord kent Google ook niet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.