Ga naar inhoud

Ervaringen met O3 tank in de schoonwatertank

Miep

Recommended Posts

Ik heb inmiddels ruim 800 euro uitgegeven aan aanschaf en reparaties van de zgn. O3 tank (O3 = ozon). Dit apparaat (dat in de schoonwatertank hangt) zorgt ervoor dat het schone water vers blijft. Je moet hem regelmatig ontkalken (met azijn) om te voorkomen dat die verkalkt. Ik heb het apparaat zeker tenminste 1x per 2 weken ontkalkt (conform de instructies), maar na een aantal weken stopt die ermee. Veel vaker ontkalken vind ik geen optie, want de schoonwatertank zit pal onder mijn bed en dat betekent dat ik eerst mijn bed met lattenbodem moet weghalen om bij de schoonwatertank te kunnen. 

De 'kop' (= elektrolysecel) is twee keer vervangen, maar nadat het apparaat de derde keer stopte, vond ik het wel genoeg en heb ik hem van de stroom afgehaald. Zijn er anderen die ervaring hebben met de O3 tank? Ik wil hem eigenlijk laten verwijderen, maar dan blijft er (kennelijk) een gat over in de schoonwatertank. Als ik hem laat zitten, ben ik bang dat dat negatieve gevolgen heeft voor de waterpomp. Dat is mijn vrienden overkomen, die ook problemen hadden met de O3 tank. Ik zou graag willen weten wie (positieve of negatieve) ervaringen heeft met de O3 tank en of er wellicht tips zijn wat ik het beste kan doen. Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Wij hebben deze ervaring niet met O3 in onze schoonwatertank. Ik controleer hem regelmatig. Ik moet zelfs zeggen dat de laatste keer bij het ontkalken het eigenlijk niet nodig was. Ontkalken doe ik eigenlijk 2 x per jaar. Ik moet wel zeggen dat wij erg zacht water hebben dus voor de weekenden is het altijd thuis water wat we gebruiken en dus alleen als we langere periodes onderweg zijn word er vreemd water getankt. Wat ik wel heb gemerkt is als ik de O3 terug plaats ik deze niet te strak mag aandraaien omdat hij dan lekt en water in de slang komt bij de aansluiting.

Ontkalken doe ik in een plastic borrelglaasje met azijn en later onder de kraan afspoelen.

aangepast door HSA1963
Link naar reactie

Hallo HSA1963,

dank voor de inhoudelijke reactie. Dat is wel een geheel andere ervaring: ontkalken 2 x per jaar! Weliswaar met zacht water, maar dan nog. Ik word getriggerd door de opmerking dat als je de O3 terugplaatst je hem niet te strak mag aandraaien. Wat draai je precies aan? Ik draai niets aan, maar hang de kop in zijn geheel in het (glazen) borrelglaasje met azijn (welke gebruik je? Ik natuurazijn). Daarna vul ik het glaasje met water en daarmee spoel ik de kop af. Ik draai er dus niets op of af. Ik lees dat ook niet in de instructie. Doe je dat voor het gemak of is het noodzakelijk? 

Ik hoor graag!

Link naar reactie

Onze O3 zit vanuit de vuldop hangend in de tank. Die zit dus met een stuk slang in dezelfde dop als waar ook de dompelpomp zit. O3 zit dan dus vast gedraaid op een wartel. Daar zit dan ook de voedingsplug in de O3 kop. Die kop draai ik dan los en komt dan in de schoonmaak azijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid