Jola Geplaatst: 10 september Share Geplaatst: 10 september Hoi, Graag hoor ik jullie mening over het aanschaffen van een gps-tracker. Wij willen deze één aanschaffen maar er is zoveel aanbod dat we niet goed weten welke! Jolanda Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 10 september Share Geplaatst: 10 september (aangepast) Hangt er vanaf wat je er mee beoogt. Wil je zelf weten waar de camper staat en naartoe gaat, dan is de keuze inderdaad reuze. Bepalend kan dan zijn de accuduur, de wijze van verbinding (de meeste goedkopere Chinese gebruiken nog 2G, dat gaat er binnenkort uit), zit er een SIM in of moet je die zelf nog plaatsen (met abo) en de app/ondersteuning. Eist je verzekering dit soort voertuigvolgsystemen dan moet je een SCM goedgekeurde tracker hebben die door een geautoriseerd bedrijf wordt ingebouwd en krijg je een certificaat dat naar de verzekering moet. Er zullen best een flink aantal reacties komen met allerlei merken en adviezen, vaak persoonlijk gekleurd. Is het een verzekering eis, neem dan even contact met ze op over de gewenste specificaties. Sommigen zullen wellicht de Apple AirTag (of klonen) noemen als een goed en goedkoop alternatief. Echter, die heeft zo z'n beperkingen (check maar even op internet.youtube), maar als je daar mee kunt leven, is dat ook een optie. 10 september aangepast door GeMa 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 10 september Share Geplaatst: 10 september Quote Er zullen best een flink aantal reacties komen met allerlei merken en adviezen, vaak persoonlijk gekleurd. Er zijn ook mensen zonder GPS tracker die een gekleurde mening hebben. Hier mijn ervaring met de Onntrack. Die heb ik ± één jaar in mijn camper liggen en hij doet wat hij moet doen. Het is een tracker zonder abonnement, je koopt hem en dat zijn de enige kosten. Hij moet wel op 12 volt worden aangesloten, de ingebouwde batterij det het een paar dagen. Zodra mijn camper wordt gestart of zich verplaatst krijg ik een seintje. Ook kan je e gereden route bekijken en nog veel meer. Hij bevalt mij zo goed dat ik ook een tracker op onze e-bikes wil. https://onntrack.nl/inbouw-gps-tracker/ 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 11 september Share Geplaatst: 11 september Ik sluit mij bij @CaradoT135 aan, de Onntrack GPS trackers werken prima, kennen alleen aanschafkosten, zijn levenslang werkzaam en de app is simpel in gebruik. Omdat het 2G GSM netwerk er met enige tijd uit zal gaan in Europa heb ik ook de 4G versie erbij genomen. Hij is direct aangesloten op de accu zodat hij 24/7 werkt. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.