Jos Smeets Geplaatst: 16 augustus Share Geplaatst: 16 augustus Beste mensen, wij hebben een Rapido 8096 DF Integraal camper uit 2018, een soort jubileum model, waar in de slaapkamer van achter een soort frame tegen het dakraam zit, met daarin verlichting. Normaal is dat raam bij uitstek geschikt om een dak airco te bouwen, echter dat frame staat in de weg. Naar voor schuiven kom ik tegen de satelliet schotel, naar achter is eventueel nog wat ruimte. Probleem is dan wel, dat we er een extra gat bij krijgen en ik vraag me af of dat niet de dakconstructie ondermijnt? Wie heeft hier ervaring mee, is er een Rapido 8096 DF eigenaar, die met hetzelfde probleem geworsteld heeft? Ik probeer wat foto's mee te plaatsen, zodat jullie een idee krijgen van het probleem. Wij zitten dus nogal verlegen om een goede tip, zoals jullie begrijpen. Je mag ook mailen naar jossmeets@zeelandnet.nl . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 17 augustus Share Geplaatst: 17 augustus Dit vraagt om een bankairco. Ga naar www.luikenaircos.nl voor advies van Sandor. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 17 augustus Share Geplaatst: 17 augustus Voor advies kun je bij meer bedrijven terecht dan uit de kring van Magic Ed.. Daarvoor hoef je niet van Zeeland naar Veldhoven te rijden. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 17 augustus Share Geplaatst: 17 augustus 10 minuten geleden, Adriatik zei: Voor advies kun je bij meer bedrijven terecht dan uit de kring van Magic Ed.. Daarvoor hoef je niet van Zeeland naar Veldhoven te rijden. Zeelandnet, werkt ook buiten Zeeland en Sandor Luiken werkt ook buiten Veldhoven en komt aan huis monteren. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 17 augustus Share Geplaatst: 17 augustus 2 uren geleden, Adriatik zei: Voor advies kun je bij meer bedrijven terecht dan uit de kring van Magic Ed.. Daarvoor hoef je niet van Zeeland naar Veldhoven te rijden. Weer zo'n onnodige en vervelende opmerking van Adriatik richting Magic Ed. Nutteloze bijdrage. Als je met gerichte bijdrage in de vorm van bedrijven was gekomen dan had je een bijdrage geleverd. Nu wil je alleen maar richting Magic Ed je frustraties kwijt. . 1 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 17 augustus Share Geplaatst: 17 augustus Ik ben ook heel goed tevreden over Sandor. Heel netjes werk en goede service. En ik heb geen aandelen bij Sandor. Daar durf ik met een gerust hart iedereen naar toe te sturen. 3 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jeroen van Holland Geplaatst: 19 augustus Share Geplaatst: 19 augustus Luiken is idd een prima bedrijf en komt ook op locatie monteren, bij onze eerste camper heeft hij destijds ook een bankairco geplaatst daar we hetzelfde probleem qua ruimte op het dak hadden 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jos Smeets Geplaatst: 19 augustus Auteur Share Geplaatst: 19 augustus Een bank airco is doorgaans ok voor campers tot 6 meter, de onze is 7,5 meter, dus zal dat niet goed gaan Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 19 augustus Share Geplaatst: 19 augustus (aangepast) 6 uren geleden, Jos Smeets zei: Een bank airco is doorgaans ok voor campers tot 6 meter, de onze is 7,5 meter, dus zal dat niet goed gaan Dat is niet 100% zeker. Vraag eerst advies van de deskundige. En bedenk, met een slimme opstelling kun je toch het doel bereiken. Je hoeft immers niet in de hele camper overal te koelen tot dezelfde temperatuur. 19 augustus aangepast door Magic Ed. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jeroen van Holland Geplaatst: 20 augustus Share Geplaatst: 20 augustus Wij hadden een adria coral , opbouw 6.70 meter en totale lengetr 7.60 meter en dat ging prima met de bankairco, belangrijkste is toch om je slaapgedeelte koel te krijgen/houden 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Mr Bypass Geplaatst: 29 augustus Share Geplaatst: 29 augustus Een ander gat erbij laten maken om een airco te plaatsen is geen enkel probleem, mits het door een vakman gebeurt en er natuurlijk ruimte is 40/40. Wij hebben dat ook laten doen. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jos Smeets Geplaatst: 4 september Auteur Share Geplaatst: 4 september Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk is vandaag de Webasto Tool Top Tral 28 V dak airco door Sandor Luiken in Veldhoven geplaatst in plaats van het aanwezige dakluik. Het onderframe past net mooi tussen de lampjes van het plafond armatuur. Ben er blij mee, laat nu de hitte maar komen. groeten Jos Smeets 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jos Smeets Geplaatst: 5 september Auteur Share Geplaatst: 5 september Sinds kort is er voor degenen, die dachten dat de camper niet geschikt is voor het plaatsen van een airco, een super oplossing: https://www.telecobenelux.eu/shop/camper-airco/ultra-comfort-6000-airconditioner/ Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 5 september Share Geplaatst: 5 september En wat kost deze inclusief inbouw? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jos Smeets Geplaatst: 5 september Auteur Share Geplaatst: 5 september Ik heb geen idee, ze zijn volgens mij ook maar pas op de markt. Gewoon de website raadplegen en bellen. Als je een buscamper (VAN) hebt is dit wel de oplossing en zeker als je er een hebt met een hefdak. Als je nu een Ducato 4 persoons hebt met een extra bed boven in het uitklapbare dak en een achter. Als je bet zin vieren bent, kun je je niet permitteren een bankkast op te offeren aan een bank airco, dan is dit toch wel veel slimmer. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 13 september Share Geplaatst: 13 september Op 4-9-2024 om 17:57, Jos Smeets zei: Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk is vandaag de Webasto Tool Top Tral 28 V dak airco door Sandor Luiken in Veldhoven geplaatst in plaats van het aanwezige dakluik. Het onderframe past net mooi tussen de lampjes van het plafond armatuur. Ben er blij mee, laat nu de hitte maar komen. groeten Jos Smeets Geweldig, helemaal perfect geluisterd naar mijn advies. Ook Sandor de groeten gedaan? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.