Nelly 0 Geplaatst: 2 november 2020 Rapporteer Share Geplaatst: 2 november 2020 We hebben sinds september een camper, Burstner Van T620 met Fiat Ducato 130 PK motor en zijn er nog niet veel mee op pad geweest. Tijdens het normale rijden zowel op rijkswegen als provinciaal, motor loopt gewoon normaal. Bij afremmen en terugschakelen naar 2e of 3e versnelling, bijvoorbeeld vanwege een rotonde of het links of rechts afslaan, ontstaat er een probleem. Op het moment dat we weer gas geven gebeurt er niets, totaal geen vermogen, motor staat niet af, maar camper versnelt niet meer. Dit duurt zo even, meerdere keren het gaspedaal indrukken en uiteindelijk na 300 m. of zo lijkt alles weer normaal, motor levert weer vermogen en de camper versneld weer. Wij ervaren dit als uitermate vervelend, zeker als er nog een aantal andere auto’s achter je rijden. De camper valt bijna stil. We hebben de camper met deze klacht bij een officiële Fiat bedrijfswagen dealer (heeft ook ervaring met campers) gebracht, echter zij kunnen niet vaststellen wat het probleem precies is. We zullen nu met de monteur gaan rijden en hopen dat het euvel zich voordoet. Misschien krijgt hij een idee als hij het zelf meemaakt. Uit de facturen blijkt dat in 2015 de gasklep is vervangen. Misschien zijn er mensen die deze klacht herkennen en ons tips mee kunnen geven voor de dealer. Quote Link to post Share on other sites
Busje 2 Geplaatst: 2 november 2020 Rapporteer Share Geplaatst: 2 november 2020 Ik denk dat je niet tijdig genoeg terugschakelt en mogelijk ook niet naar de juiste versnelling. Onder 1.500 toeren per minuut kun je niet veel trekkracht verwachten. Met onze 2,3 liter 130 PK MultiJet hebben we dit probleem totaal niet. Quote Link to post Share on other sites
supreme 6 Geplaatst: 3 november 2020 Rapporteer Share Geplaatst: 3 november 2020 D .Dream , naar de chiptuner gaan met deze klacht zou zij eerst een diagnose moeten stellen wat er echt aan de hand is , en oplossen , daarna zou je het vermogen / koppel wat kunnen verhogen , maar dat zullen zij ook wel weten . Busje , te laag in de toeren , dat duurt toch geen 300 meter dat is nog al wat voordat hij weer wil gaan optrekken , en als dit zo is dan heeft de berijder geen ervaring , maar dat geloof ik niet direct . 1 Quote Link to post Share on other sites
supreme 6 Geplaatst: 4 november 2020 Rapporteer Share Geplaatst: 4 november 2020 D.Dream , ik lees ,ik zou eens naar chiptunner gaan en er wat meer paarden in laten zetten . kunt u mij een uitleggen hoe ik dit moet lezen , en het woord diagnose wat u in u 2e rubriek schrijft , zie ik niet staan in u 1e . 1 Quote Link to post Share on other sites
Geluksvogels 1 Geplaatst: 13 november 2020 Rapporteer Share Geplaatst: 13 november 2020 Zelfde probleempje gehad. Bij wegvallen van vermogen is mogelijk de sensor van de roetfilter kapot 1 Quote Link to post Share on other sites
Edmund 0 Geplaatst: 13 januari Rapporteer Share Geplaatst: 13 januari Nelly Ik heb dit in het najaar hetzelfde meegemaakt. Het betreft ook een 2.3 130 pk. Ik heb de accu minpool 1 min. los gehaald daarna weer aangekoppeld. Probleem opgelost. Ben toch naar de Fiat dealer geweest om uit te laten lezen. Gaf als fout aan: remlichtschakelaar defect . Deze voor alle zekerheid toch maar laten vervangen. Verder geen probleem meer. Quote Link to post Share on other sites
Nelly 0 Geplaatst: 16 januari Auteur Rapporteer Share Geplaatst: 16 januari Inmiddels is het "probleem" opgelost. Na intensief onderzoek door Iveco Schouten in Alblasserdam, waarbij ze al het mogelijke gecheckt hebben, met ons meegereden zijn om het euvel mee te maken (wat natuurlijk prompt niet gebeurde) zijn we tot de conclusie gekomen dat het veroorzaakt werd doordat de voet op het gaspedaal ook het rempedaal raakte, waardoor ook de rem gelijktijdig geactiveerd werd. Gelijktijdig gasgeven en remmen is niet logisch, waardoor het motor systeem vermogen uitschakelde. Ipv de bergschoenen dragen we smallere schoenen en loopt de camper als een zonnetje. Hartelijk dank voor het meedenken. Quote Link to post Share on other sites
Edmund 0 Geplaatst: 19 januari Rapporteer Share Geplaatst: 19 januari Dat zelfde verhaal vertelde mijn dealer ook. Die situatie doet zich voor bij ingeschakelde cruise control. Dan wordt er immers gas gegeven en trap je op indien nodig op de rem. Heel vreemd natuurlijk. Quote Link to post Share on other sites
Rijk 0 Geplaatst: 19 januari Rapporteer Share Geplaatst: 19 januari Als men op de rem trapt wordt gelijk de cruise control uitgeschakeld! Als je dan gas geeft ga je gelijk weer sneller. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.