Ga naar inhoud

Marianjacques

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Neutral

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Al verkocht ? Veel vraag naar Campers, dus prima tijd. Als je dat echt wil, moet je het nu doen... Best erg vervelend dit allamaal...
  2. Deze functionaliteit, zou dus heel goed kunnen ontbreken, bij een Integraal en bij het niet gebruiken van de bestuurdersdeur bij een half integraal. Zoals gezegd, kan e.e.a. verklaren inzake de/het " probleem bij starten en wegrijden" en voor die tijd zonder probleem gereden..neergezet.
  3. Vanwege aanschaf nieuwe Camper met Fiat onderstel/automaat van de eigenaar verkoper van deze dealer te horen gekregen, dat een mogelijke oorzaak ligt bij de manier van starten. Ik citeer even wat hij aangaf: Er is een verschil tussen half Integraal en Integraal. Bij de half Integraal hoor je een pomp gaan lopen, op het moment dat je de bestuurder deur opent. Waarschijnlijk is de hydrolische pomp van de versnellingsrobot dan reeds druk aan het opbouwen. Als je dan start en direct wegrijdt is het systeem reeds aan de benodigde druk. Bij Integraal Campers, is deze deur trigger niet geplaatst.(andere deur etc.). Dus gaat pas pompen, op het moment van de sleutel in het contactslot omdraaien. Als je dan direct na het starten gaat rijden, heeft de hydroliek nog niet voldoende druk en kunnen er problemen ontstaan in het koppelings proces. Oplossing is dus om even de hydroliek de kans te geven om de benodigde druk te bereiken en dan pas te gaan rijden. Mogelijk is het een broodje aap, maar zou wel de meldingen kunnen verklaren, van goed werkend weggezet en probleem ontstaat na veerpont...tanken..parkeren etc.
  4. Jos, Inzake jouw vraag en om wat meer meningen te vernemen, naar een grote Fiat werkplaats gefietst. Zojuist... buiten op de zonnige parkeerplaats...even face to face (1.5 mtr..dat dan weer wel) gesproken met de werkplaats coordinator/chef, van een grote Fiat Prof garage...er wordt daar 24/7 aan Fiat/Daf bedrijfsauto's en ook aan Campers gewerkt. Dit koppelingsplaat issue met hem besproken: De 177 Pk heeft ook dezelfde witte kunststofjes...zelfde koppelingsplaat. Het maakt dus niet uit welk vermogen motorblok toegepast wordt...zelfde plaat in gebruik tot de nieuwe 9 traps echte automaat versie. Verder...... Het probleem is wel degelijk bij hem bekend en hij heeft niet de indruk, dat het een typisch Nederlands probleem is !!! Het heeft volgens hem ook niets te maken met de manier van rijden....het overkomt je gewoon.. Alhoewel hij aanvullend aangaf, dat het bij raggende bestel busjes (ook zijn woorden) meer voorkomt. En hij gaf ook direct aan, dat bij een dergelijk optredend probleem, je gewoon stilvalt (met bijbehorende display meldingen) en weg gesleept kan worden. Verder gaf hij aan: De een heeft er geen last van (genoeg van deze Fiat automaten die over de 100 en 200.000 km gereden hebben, zonder dit probleem) En de ander overkomt het al bij relatief lage km stand. Geen pijl op te trekken .... Over de Fiat garantie, hield hij zich op de vlakte.."hangt ervan af"... Maakt hem.. als werkplaats..natuurlijk niet uit, iemand betaalt de rekening.... Die iemand, is bij deze werkplaats...of de eigenaar/dealer of Fiat/fabriek. Redelijke transparante reactie...niets gemerkt, van achterhouden van informatie. Alleen je komt er geen stap verder mee. ( Vergeten om hem te polsen over de alternatieve Sachs koppelingsplaat). Belangrijk is om de failure rate te kennen...de hoeveelheid rondrijdende koppelingsplaten zoals toegepast in de robot gestuurde bak , versus de hoeveelheid vervangen koppelingsplaten uit de betreffende bak. Voor een producent/merk zoals Fiat, wordt echt wel over een bepaalde tijdspanne data verzameld. Meestal beginnend, datum eerste levering tot en met de datum van laastste levering, vermeerderd met de garantie periode. Over het algemeen, wordt per maand gemeten (snelle kwaliteits meting) en per jaar om de garantiekosten te alloceren voor het daarop komende jaar en te bedicussiëren met de betreffende toeleveranciers/fabrikanten van de onderdelen. Daarbuiten is ook het onderdelen verbruik, van "buiten garantie" van belang. (verkrijgbaarheid/voorraad..product kwaliteit/verbetering..productie stop). Over het algemeen is een fabrikant afhankelijk van deze uitval percentages, daar dit de prijs bepaald van een geproduceerd onderdeel, cq het complete product. Je kunt er echt van uitgaan, dat dit bekend is bij Fiat. Uiteraard ventileren ze dit niet. Zeker niet naar een prive gebruiker. Maar hier hebben we ook niets aan. Garantiekosten zijn nu eenmaal commerciele kosten. Het zou mooi zijn, dat deze afdeling de knip trekt...liefst een verbeterd product laat ontwikkelen en uit coulance preventief de plaat vervangt.( of alles wat nodig is..software) Niet alleen kijkende naar de uitvalpercentage, maar juist ook het potentiele gevaar, waar een berijder en passagier(s) aan bloot gesteld worden, als het totale koppelingssysteem de fout melding genereert en spontaan stilvalt. In de hoop dat NKC intussen vorderingen maakt.
  5. Relativeren is best belangrijk. Ook bij een kennis is de Robot defect gegaan. Stonden in Italie... 90.000 km ...MB motor/onderstel. Hij kon aldaar ruim 3000 Euro aftikken voor vervanging/herstelling. Bij MB wel een bekend probleem. (Persoonlijk te horen gekregen in de lokale MB garage, alwaar ik deze Camper liet keuren voor aanschaf...niet doorgegaan..veels te zwaar). Er rijden echter × maal meer Fiatjes rond. Deze week verschillende dealers..technici..over dit Fiat probleem gesproken...kreeg gewoon geen bevestiging van een overdreven probleem. Ik denk niet dat ze onderling hebben afgesproken ...of opdracht van Fiat hebben gekregen..om genoemd probleem onder de pet te houden. Ik overweeg inmiddels om de nieuwe 2019 met gestuurde 6 bak aan te schaffen. De nieuwe 2020 koppel automaat moet zich ook eerst maar eens bewijzen. (Wat ik ook te horen krijg als ik in de showroom bij een 2020 model staat van Fiat).
  6. Als dit nu zo speelt hier in NL, dan moet het in Duitsland en Frankrijk met dergelijke slechte Fiat koppelingen toch helemaal ontploft zijn? En niet alleen bij Campers?
  7. Ik overweeg een nieuwe camper aan te schaffen voorzien van deze motor met deze automaat. Bouwjaar 2019. Is dit koppelingsplaat probleem ook voor dit jaartal nog aan de orde?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...