Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 02-03-20 in alle zones

  1. linkse is hill descent control, staat gewoon in de handleiding. Rechtse is traction plus ook dat staat gewoon in de handleiding. blz 85 & 86 gebruikershandleiding-com.pdf
    3 punten
  2. Beste GreDon en Suprème jullie adviezen ter harte genomen en daar wil ik jullie voor danken. Het is gelukt met behulp van een stanleymes en de visdraad.Eenmaal een kleine opening en toen door de visdraad goed strak te houden, heen en weer bewegen lukte het uiteindelijk wel. Ging niet makkelijk maar zonder beschadigingen aan het aanrechtblad gelukt. Nogmaals dank!,
    3 punten
  3. Beste allemaal, zullen we hier nu maar mee stoppen. Van dat kinderlijke gebakkelei wordt niemand beter. Het gaat nergens meer over. Dus als u echt niets zinnigs te melden heeft houd dan de persoonlijk getinte gedachten voor u. We zijn alleen gediend met een forum dat gericht is op het geven van informatie, hulp, feiten etc. persoonlijke vetes vecht u maar buiten dit forum om. Het is steeds herhaling van standpunten richting personen onderling en wordt langzaam een smet voor dit forum. Groet Jelle
    2 punten
  4. Naast de kosten voor het behalen van een C1 rijbewijs als aagegeven door Trailerad zijn er nog meer punten die het overwegen van opwaarderen of de keuze van een camper de moeite waard zijn. Het verwondert mij dan ook, hoe slecht men nadenkt over een camper met een GVW tot 3500 kg en een camper met een met een GVW boven de 3500 kg. Ik begrijp dat men ivm overbeladen naar een oplossing zoekt of bij keuze voor een camper luxe opties minimaliseert. Maar het kiezen voor een camper met een toegestane GVW boven de 3500 kg heeft naast het voordeel dat men niet overbeladen is ook een aant
    2 punten
  5. Natuurlijk snap ik het. Hij vroeg het adres en dat heb ik gegeven, maar ook mijn commentaar. Het stoort mij alleen dat je stelt "de enige echte", want er zijn veel meer deskundigen als bijv. de importeur Veno Heating Systems, die ook inbouwt.
    2 punten
  6. 1) betracht de huidige situatie als een serieuze crisis. Iemand binnen het bestuur van NKC die dit ontkent is niet geschikt als bestuurder. 2) ga met de billen bloot naar jullie (trouwe) leden. Geen mooie praatjes, beloftes of vage toezeggingen en zeker niet bagatelliseren (beledigend) gewoon openheid van zaken. De betreffende tekst in de email van vrijdag is veel te zwak en getuigt niet van blijk van een juiste inschatting van de situatie. Na zoveel kritiek kan niemand nog spreken van een verbeterde app, doe dat dan ook niet. De gebruiker bepaalt wat goed of slecht is, niet de maker.
    2 punten
  7. Lieve Mensen Wat zijn we nu aan het doen frustraties uitwerken Deze wereld is al een puinhoop vlieg elkaar nu is niet naar de keel. Ik dacht dat camperaars mensen waren die aan het genieten zijn en niet aan het zeuren Warme groet en God's zegen en veel campervreugde R
    2 punten
  8. Beste camperaars, ik heb al heel wat rondgereisd en ik kan u verzekeren dat Cees Hameete een punt heeft, een punt dat ook nog eens prachtig gecompleteerd wordt door Frans. Ik heb mensen vaak op hun gedrag aangesproken maar hield daar natuurlijk niet altijd vrienden aan over. Vooral als ik wat langer op 1 plek sta (in de winter) ben ik zeer voorzichtig en omslachtig om mensen met hun "foute" gedrag te confronteren. Soms weten of beseffen ze het ook niet eens en na daar op aangesproken te zijn verandert er soms iets in hun gedrag. Het gaat om het toontje waarop men ze aanspreekt. Maa
    2 punten
  9. Het smerige gedrag van campernezen heeft niets met leeftijd te maken en wel met alle leeftijden/rangen/standen/nationaliteiten. Ongeacht leeftijd, 50+ of 50-, er zitten veel smeerlappen bij. - Grijswater open zetten als je vertrekt - Septictank legen in de bosjes - Afwaswater legen in de bosjes - Dubbel parkeren/ruimte nemen met b.v. luifel - Plekken bezetten voor een ander (neem dan een camping) - Vuil dumpen naast een prullenbak/vuilcontainer (er naast is wel meer ruimte) - Hondenstront niet opruimen - Honden niet aanlijnen waar dat wel ver
    2 punten
  10. Hallo Pierre, Dat is nauw juist naar mijn idee de kwestie, dat onderdeel zit al vanaf 2006 in de handgeschakelde Fiat Ducato's en ook in de Comfort- Matic. Dus niet alleen in de Comfort-Matic met E6 normering, maar het zou best kunnen dat door de E6 normering de storingen zijn ontstaan. De Franse automaterialen firma OSCARO is voor zover ik op internet heb gevonden de enige die geen garantie geeft op LUK koppeling bij ons type Fiat Ducato Comfort- matic en de SACHS koppeling adviseert. IK er nu een SACHS in zitten en tot u toe geen probleem maar een echte lange testreis is
    2 punten
  11. Een tip: schors je camper, nu we in deze ernstige corona crisis allemaal de camper in de stalling moeten zetten. De kosten voor maximaal 1 jaar zijn 73 euro. Dus bij minimaal 2 maanden verdien je al gauw 80 euro en nog meer als je een camper hebt van voor 2008. Want dan betaal je de fijnstoftoeslag ook niet meer.
    2 punten
  12. Wij rijden een Weisberg Pepper en gebruiken sinds een jaar het BWT filter, geen problemen ook niet bij het douchen.
    1 punt
  13. Lees dit eens. Misschien helpt het je?
    1 punt
  14. Dat is wel zo Gema, maar dat is voor iedereen anders en ook in welke periode je gaat is een punt. Bovendien is niet iedereen mobiel met wandelen of fietsen en meer aan de staanplaats gebonden. Wij overwinteren en dan is het vanaf november snel donker en zit je eerder binnen. Wij hebben alleen free tot air zenders en daar redden we ons prima mee. Als we iets speciaals uit Nederland willen kijken dan verbind ik via Thetering mijn telefoon met de laptop (groter beeld) en dan kunnen we het TV aanbod van KPN kijken. Ook volgen onder normale omstandigheden veel camperaars zowel fysiek als via
    1 punt
  15. Ik laat mijn camper keuren bij Best Trucks in Oude Tonge en die keurmeester is ongeveer 1.15 uur bezig en betaal daarvoor incl roetmeting enz enz € 100,- Dus zal ik dit jaar eens vragen waarom het bij DR Dream maar 20 min duurt en hij het luttele bedrag van € 30,- hoeft te betalen. En inderdaad dit heeft niets meer met de veiligheid te maken zoals de topic eigenlijk bedoeld was, dus zou ik zeggen KLAAR IS KEES !!
    1 punt
  16. Er komen gelukkig steeds meer camperplaatsen bij. Als ik naar de prijzen kijk valt mij op dat er bij veel camperplaatsen prijzen gevraagd worden die een drie sterren camping niet zouden misstaan. Is het een idee om camperplaatsen tot 15 euro all in camperplaats te noemen en camperplaatsen die daar boven zitten de naam campercamping te geven. Hierdoor wordt het voor de camperaars makkelijker om te zoeken.
    1 punt
  17. Waarom zijn er dan een subforums voor verhuur, verkoop en stallingsruimte? Dat kan toch in de meeste gevallen alleen maar commercieel zijn.
    1 punt
  18. De lithium accu is goed te gebruiken in een camper . wij nemen de nespresso mee en zetten er gewoon kofffie in en als ik de mini airfryer aanzet komen er ook nog snacks uit allemaal met de accu lading . De accu die wij hebben Liontron heeft een ingebouwde BMS en een BT functie waarmee ik mijn accu kan monitoren wij gebruiken een victron 30 ah laadbooster om de accu tijdens het rijden snel op te laden .en hebben een raptor bridge om er voor te zorgen dat er geen conflict is met de standaard laad/boord systeem . wij zijn blij met de lithion accu en zou niks anders meer will
    1 punt
  19. Zie en lees de laatste tijd met enige regelmaat berichten die overduidelijk spam of fake zijn en berichten (o.a. van Dr.Dream) waar je echt niet weet wat je er mee aan moet en waarover veel (onzinnige) discussie ontstaat. Wordt er actief gemonitord door een moderator op dit soort zaken?
    1 punt
  20. Twee dingen. Ik heb NIET gezegd dat jouw berichten fake of spam zijn, ik heb jou aangehaald (tweede deel van mijn 1e zin na het woord "en") als voorbeeld van berichten waar je niet (meteen) weet wat je er mee moet en waar veel (onzinnige) discussie over ontstaat. Ken de historie niet, ben pas een paar maanden lid, maar weet soms echt niet wat ik met dit (jouw) soort berichten aan moet. Maar goed, dat heb ik ook met Lange Frans als ie beweert dat de aarde plat is. Bij fake of spam heb ik het over berichten waarin b.v. reisdocumenten te koop worden aangeboden.
    1 punt
  21. Dank voor de tip en adres, ik ga contact opnemen met Karel.
    1 punt
  22. Mike, zet het linkje even goed neer dan kan iedereen er op klikken, dit werkt zo niet
    1 punt
  23. Ik zie nu dat hij Sandor heet. Ik heb een paar keer heel fijn en goed contact gehad. Maandag over een week komt hij de Truma Aventa Comfort inbouwen. Ons dak ligt behoorlijk vol met twee zonnepanelen, een schotel en veel dakramen. Nu komt de airco in plaats van de dak ventilator.
    1 punt
  24. Hoi, Ik ben op zoek naar de eigenaar van een Iveco S35 Camper uit 1994. Het kenteken is 16-VJ-KH. Een NKC sticker pronkt op de voorruit. Graag kom ik in contact. Groet Eric
    1 punt
  25. Jongens maak het nou niet zo groot aub
    1 punt
  26. Ik vind het te ver gaan door te stellen dat Alex Dickhoff "de enige echte deskundige hiervoor in Nederland is". Er zijn meerdere firma's die standkachels in campers en trucks inbouwen met deskundigheid.
    1 punt
  27. Knap van jou. Van harte gefeliciteerd. Ik had meer fouten bij het theorie examen. Veel succes met het behalen van het C1 rijbewijs.
    1 punt
  28. Vochtvreters trekken juist vocht aan. Aangezien een camper ventilatie openingen heeft die je niet kunt afsluiten werken deze vreters dus juist verkeerd om, zijn binnen de kortste keren uitgewerkt (= volgevreten) en jij zit met het maximale vocht binnen. Gewoon zorgen dat er goed overal geventileerd kan worden, kastjes open zetten en de kussen verticaal zetten en je bent klaar.
    1 punt
  29. Dank u wel voor het bericht, maar aanstaande dinsdag doe ik al examen dus een (aantal) theorieles(sen) volgen gaat niet meer lukken.
    1 punt
  30. Ik heb die van www.theorie-leren.nl gebruikt en als pdf-bestanden verzameld. Was heel goed gelukt, dat "tentamen" theorie. Van de 80 vragen slechts vier fouten.
    1 punt
  31. Ik heb gewoon ontelbare keren de proefexamens van de NKC gedaan, en slaagde in een keer voor het theorie gedeelte. in de tussen tijd ook het medisch traject gestart en toen 5 x 1,5 uur gelest en ook het praktijk gedeelte gehaald, vond het wel moeilijker dan gedacht, want je hebt toch een eigen rijstijl ontwikkeld die je toch even moet los laten, en dat is best wennen. Maar nu ik het heb is het toch wel heel lekker dat je wat betreft gewicht vrij bent.
    1 punt
  32. Geweldig. Geen dank graag gedaan. Hier kunnen sommige anderen een voorbeeld aan nemen.
    1 punt
  33. Als je dat verkoopbericht nu eens in de goede rubriek plaatste?
    1 punt
  34. Let op! GreDon werkt zelf bij SFA-Parkstad. Zijn eigen ervaring met dit bedrijf is dus nogal gekleurd!
    1 punt
  35. Een tijdje terug stonden wij(2 pers) in Friesland op een CP bij een jachthaven vlakbij het dorp(loopafstand) met alle voorzieningen en een zeer goede WiFi voor 20,- per nacht. Ik kon ook 3km verderop staan op een CP voor 8,- per nacht totaal zonder voorzieningen, dus alleen voor het parkeren. En wat is duur, sommige vinden gratis nog te duur.
    1 punt
  36. Persoonlijk vind ik dat de nieuwe app niet overzichtelijk meer en vergt meer handelingen om een overzicht van camperplaatsen en campings te zien. De “oude” was hierin vele malen beter. Heb inmiddels deze teruggezet.
    1 punt
  37. Neem eens contact op met Manfred Gammert, gewaardeerd lid van de Dethleffs WoMo Freunde op Facebook. Hij is DE expert hiervoor en levert je het beste materiaal voor de beste prijs. Hij heeft op zijn eigen terrein ook twee camperplaatsen om bij hem te overnachten. Hij zit in de buurt van Pforzheim (tussen Karlsruhe en Stuttgart). En voor het geval je met minder genoegen neemt, dan moet je naar Alex Dickhoffs doe-het-zelf loods/werkplaats in Eindhoven, of naar monteur "Peter van Allround Carservice Wessels in Papenhoven. Succes.
    1 punt
  38. Yuasa Calcium en calcium/calcium batterijen zijn onderhoudsvrij onder normale gebruiksomstandigheden. De grids (platen) van de accu zijn nog steeds van lood. Voor extra sterkte heeft men calcium (minder dan 0.1%) aan de platen. Het betreft dus een andere generatie van de lood batterijen. Het is nu de vraag wil je weer een onderhoudsvrije loodaccu plaatsen of kies je voor een andere onderhoudsvrije accu. Bijv. een Gel/AGM accu of een kostbare Lithium accu. Maak je ook gebruik van zonnepanelen om de accu te laden of gewoon onder het rijden door de motor of aan de 220V paal. Ik zou al
    1 punt
  39. Die 75,- euro kun je je besparen door het zelf te doen.
    1 punt
  40. Dat wordt een belangrijk thema waarvoor de NKC zich sterk moet maken om haar leden niet met een enorme schadepost op te zadelen. Binnenkort zijn verkiezingen voor de ledenraad. Ik ga stemmen op iemand die dit als aandachtspunt heeft.
    1 punt
  41. Inderdaad, het lijkt campaan niet voor de wind te gaan en reageert bijna als oud docent Duits O. den Besten uit Koot & Bie.
    1 punt
  42. Wat is de prijs van deze camper en waar is hij te bezichtigen?
    1 punt
  43. Van zwart A4-papier. Met schaar en nietmachine.
    1 punt
  44. Vooral door de 50+ kampeerders, natuurlijk. Ik kan u mededelen dat kampeerders over het algemeen en met name die reizen met puber kinderen er een klerezooi van maken cq nergens een boodschap aan hebben, deze boodschap hebben ze al helemaal niet in het buitenland. Als ik zie wat voor tokkies er op cp's en campings vertoeven dan schaam ik mij Nederlander te zijn. Ik houd mij daarom zo veel mogelijk afzijdig van de NL kentekenplaten. De Fransen en Spanjaarden kunnen er trouwens ook wat van.
    1 punt
  45. Mijn verzekering adviseert om ze te vervangen maar het staat niet in de polis, mijn broer heeft navraag gedaan bij ZLM en die vertelde hem dat leeftijd bij ZLM geen probleem is als de banden aan de keuringseisen van de RDW (APK) voldoen, en het is geen APK eis . Tijdens de taxatie van mijn camper hebben ze wel geadviseerd en in het rapport vermeld, maar in de polis staat niets vermeld en men kan niet verplichten . BOVAG geeft advies na 7 jaar te vervangen .
    1 punt
  46. Kijk, om onder andere dit soort grove reacties heeft dit forum een moderator nodig! Je hoeft het met niemand eens te zijn, maar je een beetje met fatsoen uitdrukken mag toch een minimale eis zijn? Mocht er toch nog iemand van de NKC zijn die hier modereert, dan graag deze reactie verwijderen!
    1 punt
  47. Hallo Pierre, ik ben het helemaal met je uitgangspunten eens, eindelijk een benadering van het probleem waar we wat aan hebben. Ik zelf heb voor de huidige Adria camper, 80.000 km gereden met een LMC met een Mercedes Sprint- Shift en nooit problemen gehad, daarna met een Hymer met een handgesckakelde versnelling Fiat Ducato 180.000 Km geen probleem.Mijn eerste probleem met de Comfort-Matic was toen wij van de ferry uit Griekenland in Ancona af moesten rijden en ik bij het starten geen versnelling meer had terwijl ik in Patras moeiteloos aan boord was gereden en ervoor ook geen proble
    1 punt
  48. Geachte , de spanning van een band kom overeen met de belasting , is deze tegen maximaal dan ook de maximale spanning , maar bij campers komt het vaak voor dat vooral de achterbanden over zijn maximum heen , dan is een hogere spanning een aanbeveling van 0,5 bar geen probleem . Maar waar men wel rekening mee moet houden als je wel wat overbeladen bent , neem dan een lagere snelheid, aan vooral bij zeer warm weer , er is een vuistregel , belasting hoog temperatuur hoog , snelheid lager . In de transportsector deden ze in de zomer met zeer warme dagen , die te maken hadd
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...