Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 24-11-19 in Berichten

  1. Ach, van het een komt het ander. Verruimt je blik. En uiteindelijk heeft het toch weer met elkaar te maken en komt het bijelkaar.
    3 punten
  2. Grijs kenteken als particulier is geen enkel voordeel meer en wordt ook bijna nooit meer afgegeven. Kun je er geen kampeerauto kenteken van maken, dan heb je 75% korting op de houderschapsbelasting (voorheen wegenbelasting). En omdat hij uit België komt moet je ook BPM-aangifte doen. Laat je daarbij goed adviseren, want ook dat kan groot voordeel of nadeel opleveren.
    3 punten
  3. linkse is hill descent control, staat gewoon in de handleiding. Rechtse is traction plus ook dat staat gewoon in de handleiding. blz 85 & 86 gebruikershandleiding-com.pdf
    3 punten
  4. Beste GreDon en Suprème jullie adviezen ter harte genomen en daar wil ik jullie voor danken. Het is gelukt met behulp van een stanleymes en de visdraad.Eenmaal een kleine opening en toen door de visdraad goed strak te houden, heen en weer bewegen lukte het uiteindelijk wel. Ging niet makkelijk maar zonder beschadigingen aan het aanrechtblad gelukt. Nogmaals dank!,
    3 punten
  5. Een tip: schors je camper, nu we in deze ernstige corona crisis allemaal de camper in de stalling moeten zetten. De kosten voor maximaal 1 jaar zijn 73 euro. Dus bij minimaal 2 maanden verdien je al gauw 80 euro en nog meer als je een camper hebt van voor 2008. Want dan betaal je de fijnstoftoeslag ook niet meer.
    2 punten
  6. Het is van gerecyclede reclame banners, dus helemaal duurzaam! Veel beter bestaande materialen gebruiken dan nieuwe grondstoffen ervoor aanspreken!
    2 punten
  7. 1) betracht de huidige situatie als een serieuze crisis. Iemand binnen het bestuur van NKC die dit ontkent is niet geschikt als bestuurder. 2) ga met de billen bloot naar jullie (trouwe) leden. Geen mooie praatjes, beloftes of vage toezeggingen en zeker niet bagatelliseren (beledigend) gewoon openheid van zaken. De betreffende tekst in de email van vrijdag is veel te zwak en getuigt niet van blijk van een juiste inschatting van de situatie. Na zoveel kritiek kan niemand nog spreken van een verbeterde app, doe dat dan ook niet. De gebruiker bepaalt wat goed of slecht is, niet de maker.
    2 punten
  8. Ja dat is het bekende probleem. Een Al-Ko as is het neusje van de zalm, maar je moet dit wel goed onderhouden en dat weten de meeste camperaars niet. Die as moet je ongeacht het aantal kilometers elk jaar doorsmeren op de twee nippels bij de achterwielen en wel met de wielen van de grond, dus zwevend. Alleen dan gaat hij niet stuk. De assen worden gemaakt door Al-Ko in Ausburg Duitsland. Daar zou je kunnen informeren in goed Duits. Of je kunt hem bestellen op basis van je Dethleffs serienummer bij een Dethleffs dealer. Meestal zijn Nederlandse dealers hiertoe niet bereid, dus zou je naar
    2 punten
  9. @Flair live In Israël is ook alles open maar dat betekend niet dat je daar naar toe moet gaan. De NL regering kan idd wat leren van het vaccinatiebeleid in Israël. Het dringende advies is om niet noodzakelijke reizen achterwege te laten, maar ja, een advies is geen verbod dus als goede Nederlander trekken wij ons daar geen reet van aan, de goede die zich daar aan houden niet te na gesproken.
    2 punten
  10. topcoat is hetzelfde als gelcoat alleen zit er een goedje doorheen waardoor het uithard in de buitenlucht en niet plakt, idd beetje bij beetje doen, niet te veel ineen keer ter info: Hier vindt u een beschrijving over het verschil tussen topcoat en gelcoat. Gelcoat en topcoat zijn beide ingedikte polyesterharsen. Gelcoat wordt gebruikt voor verwerking in een mal (eerste laag). De gelcoat die aan de lucht uithardt blijf aan het oppervlak plakkerig. Topcoat bevat een extra ingrediënt. Dit vormt een laagje dat ervoor zorgt dat het oppervlak wat aan de lucht uit
    2 punten
  11. Er is een heel goede adviseur hiervoor in Nederland en dat is Alex Dickhoff in Eindhoven/Veldhoven. Hij werkt ook voor de TV, op SBS6 bij Meester Frank Visser als deskundige.En in Duitsland zit een nog betere adviseur, die ook alles zelf in eigen bedrijf inbouwt en dat tegen een zeer leuke prijs. Het is Manfred Gammert. Zijn bedrijf zit in de buurt van Stuttgart/Pforzheim en hij heeft twee camperplaatsen beschikbaar voor gratis verblijf met alle voorzieningen (stroom, water, douches, wc, zwembad, tuinhuis, barbecue). Je moet wel eigen vlees en drank meebrengen. Dit is zijn website, klik hier.E
    2 punten
  12. Beste Tom, Natuurlijk is dit forum er ook om ervaringen te delen en die worden ook gegeven. Maar u geeft aan dat een grijs kenteken een voordeel heeft van € 1.100,00 en nu zijn wij benieuwd hoe u tot die conclusie komt. Ik denk dat u uitsluitend de wegenbelasting heeft vergeleken van een voertuig van 4700kg op grijs kenteken en op camper kenteken. U heeft een tip gekregen dat op grijs kenteken voordeliger is, maar er is u blijkbaar niet bij verteld onder welke voorwaarden een grijs kenteken wordt afgegeven en dat is u hiervoor door Dr.dream en Gema uitgelegd. Maar nogmaals, als het
    2 punten
  13. Precies! Wat zou hier het voordeel kunnen zijn, als het al mogelijk zou zijn? Ga je de camper bedrijfsmatig inzetten? Onze nieuwe camper kwam op kenteken als een "normaal" voertuig (personenauto) en na een verzoek aan de Belastingdienst, staat ie nu te boek als Camper, waardoor ie korting krijgt op de wegenbelasting. Je moet inderdaad opletten met het invoeren, camper is 20 jaar oud en dan gelden er speciale regels voor de BTW en BPM.
    2 punten
  14. Beste allemaal, zullen we hier nu maar mee stoppen. Van dat kinderlijke gebakkelei wordt niemand beter. Het gaat nergens meer over. Dus als u echt niets zinnigs te melden heeft houd dan de persoonlijk getinte gedachten voor u. We zijn alleen gediend met een forum dat gericht is op het geven van informatie, hulp, feiten etc. persoonlijke vetes vecht u maar buiten dit forum om. Het is steeds herhaling van standpunten richting personen onderling en wordt langzaam een smet voor dit forum. Groet Jelle
    2 punten
  15. Naast de kosten voor het behalen van een C1 rijbewijs als aagegeven door Trailerad zijn er nog meer punten die het overwegen van opwaarderen of de keuze van een camper de moeite waard zijn. Het verwondert mij dan ook, hoe slecht men nadenkt over een camper met een GVW tot 3500 kg en een camper met een met een GVW boven de 3500 kg. Ik begrijp dat men ivm overbeladen naar een oplossing zoekt of bij keuze voor een camper luxe opties minimaliseert. Maar het kiezen voor een camper met een toegestane GVW boven de 3500 kg heeft naast het voordeel dat men niet overbeladen is ook een aant
    2 punten
  16. Natuurlijk snap ik het. Hij vroeg het adres en dat heb ik gegeven, maar ook mijn commentaar. Het stoort mij alleen dat je stelt "de enige echte", want er zijn veel meer deskundigen als bijv. de importeur Veno Heating Systems, die ook inbouwt.
    2 punten
  17. Waarom protesteren we niet bij NKC (campercontact) tegen de afbraak van functionaliteit van zowel de campercontact website als app. Beide zijn toch voor, door en van de leden van NKC. Door te protesteren heb ik al bereikt dat de website functie om POI bestanden te kunnen downloaden hersteld wordt. Mogelijk in een andere vorm, maar toch! Help mee om druk uit te oefenen!
    2 punten
  18. Lieve Mensen Wat zijn we nu aan het doen frustraties uitwerken Deze wereld is al een puinhoop vlieg elkaar nu is niet naar de keel. Ik dacht dat camperaars mensen waren die aan het genieten zijn en niet aan het zeuren Warme groet en God's zegen en veel campervreugde R
    2 punten
  19. Beste camperaars, ik heb al heel wat rondgereisd en ik kan u verzekeren dat Cees Hameete een punt heeft, een punt dat ook nog eens prachtig gecompleteerd wordt door Frans. Ik heb mensen vaak op hun gedrag aangesproken maar hield daar natuurlijk niet altijd vrienden aan over. Vooral als ik wat langer op 1 plek sta (in de winter) ben ik zeer voorzichtig en omslachtig om mensen met hun "foute" gedrag te confronteren. Soms weten of beseffen ze het ook niet eens en na daar op aangesproken te zijn verandert er soms iets in hun gedrag. Het gaat om het toontje waarop men ze aanspreekt. Maa
    2 punten
  20. Het smerige gedrag van campernezen heeft niets met leeftijd te maken en wel met alle leeftijden/rangen/standen/nationaliteiten. Ongeacht leeftijd, 50+ of 50-, er zitten veel smeerlappen bij. - Grijswater open zetten als je vertrekt - Septictank legen in de bosjes - Afwaswater legen in de bosjes - Dubbel parkeren/ruimte nemen met b.v. luifel - Plekken bezetten voor een ander (neem dan een camping) - Vuil dumpen naast een prullenbak/vuilcontainer (er naast is wel meer ruimte) - Hondenstront niet opruimen - Honden niet aanlijnen waar dat wel ver
    2 punten
  21. Hallo Pierre, Dat is nauw juist naar mijn idee de kwestie, dat onderdeel zit al vanaf 2006 in de handgeschakelde Fiat Ducato's en ook in de Comfort- Matic. Dus niet alleen in de Comfort-Matic met E6 normering, maar het zou best kunnen dat door de E6 normering de storingen zijn ontstaan. De Franse automaterialen firma OSCARO is voor zover ik op internet heb gevonden de enige die geen garantie geeft op LUK koppeling bij ons type Fiat Ducato Comfort- matic en de SACHS koppeling adviseert. IK er nu een SACHS in zitten en tot u toe geen probleem maar een echte lange testreis is
    2 punten
  22. Ben nieuw hier. Best een beetje verbaasd over de minder asrdige toon van sommige reacties. Ik dacht dat campervolk zulke vriendelijke mensen waren. Alleen vriendelijk reageren aub.
    2 punten
  23. Deze kan je bij mij bestellen. En Dr.Dream ik hoef van jou geen comentaar. !!!
    1 punt
  24. Ik vat het kort samen: Je hebt nodig een spiegel en een kruiskop-schroevendraaier. Je schroeft als eerste aan de onderkant het afsluit mechanisme er af. Dan bereik je de drie bevestigingsrails van waarmee het bovenste deel aan het onderste vast zit. Die moet je alle drie ook losdraaien. Maar omdat jouw armen niet lang genoeg zijn, lukt dit alleen door het bovendeel van het toilet zo te draaien dat steeds één van deze rails aan de voorkant zit waar jij met je korte armen wel bij kunt. Hierna kun je het bovenste deel van het toilet optillen en er af nemen. Nu kun je gemakkelijk bij a
    1 punt
  25. beste allemaal, sta op het punt een nieuwe camper aan te schaffen echter houden dit thema mij wel bezig, ik bedoel wettelijk max gewicht 3500 uitbreiden om met B te kunnen rijden. wat is het laatste nieuws en of prognose denken jullie??? heeft dit op korte termijn kans van slagen of kan duurt nog eens 5 jaar duren??. gr louis
    1 punt
  26. Dr Dream had het over Zalm ( het neusje van de zalm goed en duur en lekker)en ik een spiering( dat is een klein visje en minder duur ) HUMOR
    1 punt
  27. Als redelijk ervaren camperaar in vele landen van Europa, valt mij op dat de camperplaatsen in Nederland idioot veel duurder zijn dan in de ons omringende landen. Waarom moeten deze NL CP zo duur (factor 3x) zijn ? Dit , inclusief de hoge horeca tarieven, motiveerd mij bepaald niet om heerlijk in Nederland te gaan camperen.
    1 punt
  28. Waarom probeer je het niet hier op het forum bij Vraag en aanbod? Is gratis en een groot publiek. Wel duidelijke omschrijving en foto's bijvoegen hoor want anders krijg je gelijk commentaar haha. Succes met de verkoop en heel veel plezier met de nieuwe. PS. Ik heb zelf 2 campers via Marktplaats verkocht en dat is vlot en prima gegaan. Groetjes Jelle
    1 punt
  29. Ik heb net de eigenaar van de brand uit winkel aan de telefoon gehad , het is daar nog steeds onduidelijk hoe de brand is ontstaan .
    1 punt
  30. Ik gebruik Tank O3 nu drie jaar. Bevalt uitstekend.
    1 punt
  31. Wij rijden een Weisberg Pepper en gebruiken sinds een jaar het BWT filter, geen problemen ook niet bij het douchen.
    1 punt
  32. Beste Mikeanber, bedankt voor het mee denken. Je hebt me aan het denken gezet.
    1 punt
  33. beste de gementen bepallen wat wel en niet mag de regels zijn duidelijk en helder hier in vraag naar bij je gementen dus laat hem let op
    1 punt
  34. Waarom zijn er dan een subforums voor verhuur, verkoop en stallingsruimte? Dat kan toch in de meeste gevallen alleen maar commercieel zijn.
    1 punt
  35. Vrachtwagencampers moeten wel een sticker plaatsen.
    1 punt
  36. Wij hebben twee LPG flessen, maar hebben de tweede sinds de aankoop in 2014 nooit aangesproken. De eerste fles hebben we altijd op tijd bij kunnen tanken. Als ik het nog eens zou moeten doen, zou ik voor de noodgevallen een (kleine) propaanfles meenemen in plaats van een tweede LPG fles.
    1 punt
  37. Mikeanber , wel matig omschreven , geef even aan wat het is voor camper , merk type bouwjaar ? .
    1 punt
  38. Hoi Adriatik, een smalle weg of brug van 2.75 m of een viaduct van 3.00 m kan ik wel hebben, maar mijn vraag was eigenlijk of er iemand was die deze route gereden heeft en of dat te doen was, of kom je om de haverklap voor weggetjes en brugjes te staan waar je niet door,over of onder door kan, of komt dat maar sporadisch voor.
    1 punt
  39. Het is echt een utopie om een camper voor 4 of 5 personen te vinden welke met alle inventaris onder de 3500kg zal blijven.
    1 punt
  40. Knap van jou. Van harte gefeliciteerd. Ik had meer fouten bij het theorie examen. Veel succes met het behalen van het C1 rijbewijs.
    1 punt
  41. duurt wel even? Zit te wachten tot sint juttemis!
    1 punt
  42. Als je dat verkoopbericht nu eens in de goede rubriek plaatste?
    1 punt
  43. Beste NKC. Het valt me op dat jullie voor het gebruik van dit forum veel Engelse termen gebruiken. Dat kan beter door gewoon Nederlandse termen te gebruiken. Als buitenlanders gebruik van de NKC willen maken moet dat maar op een andere manier geregeld worden. Ik neem aan dat toch 90% van de leden Nederlanders zijn, gevolgd door denk ik Duitsers (Duitstaligen), maar de Engelsen zullen zeker zwaar in de minderheid zijn,
    1 punt
  44. Gelukkig was de tekst: volgevreten-het-zal- mijn -tijd-wel-duren-gedrag, een stuk genuanceerder en zeker niet beledigend naar de 50+ camperaars. Ik snap dan ook niet dat zo een keurig geformuleerde stelling, zeker voldoenend aan een minimale eis van fatsoen, tot minder nette reacties uitnodigt.
    1 punt
  45. Relativeren is best belangrijk. Ook bij een kennis is de Robot defect gegaan. Stonden in Italie... 90.000 km ...MB motor/onderstel. Hij kon aldaar ruim 3000 Euro aftikken voor vervanging/herstelling. Bij MB wel een bekend probleem. (Persoonlijk te horen gekregen in de lokale MB garage, alwaar ik deze Camper liet keuren voor aanschaf...niet doorgegaan..veels te zwaar). Er rijden echter × maal meer Fiatjes rond. Deze week verschillende dealers..technici..over dit Fiat probleem gesproken...kreeg gewoon geen bevestiging van een overdreven probleem. Ik denk n
    1 punt
  46. Ook ik heb mij verbaasd over de ongevraagde tankpas. Dat versturen van deze passen zal best een aardige porto kostenpost zijn. De meeste Km's worden door mij verreden in het buitenland. De pas is regelrecht in de prullenbak verwenen. Zonde van alle kosten, energie, en tijd. Dit wilde ik even kwijt Wim
    1 punt
  47. Beste mensen Hier in Nederland heersen alleen zij die genoeg geld hebben om nieuw te kopen en aangezien de normale mens hun dan in de weg zit moet deze maar plaats maken. Ik vind dat de NKC nu eens een zinvolle actie moet ondernemen en hier tegen in moet gaan . Ze worden wel door ons betaalt Het gaat hier niet over fijnstof maar over vullen van de schatkist ,Europa wil dat Nederland meer gaat betalen en voor defensie uitgaven is er meer nodig dus het spel heet ,Pluk de gewone man/vrouw . Er heerst bij de staat een graai cultuur en daar zijn we weer de dupe van.
    1 punt
  48. Waarom schaf je geen (aluminium) LPG flessen aan, overal te vullen en nooit gas te kort. De opmerking dat de LPG pompen van Repsol schaars zijn is grote onzin. Met de "MyLPG App" kan je zien dat er enorm veel GPL (=LPG) stations in Spanje zijn. Wij hebben met vele jaren in Spanje en Portugal nog nooit een gas tekort gehad.
    1 punt
  49. Klopt, Wij hebben daar in de nazomer van 2018 gestaan Erg mooi en groot zwembad is er ook bij, en gratis voor de camping ok nog. Kortom perfecte plek vonden we dat.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...