Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 02-02-21 in alle zones

  1. Beste allemaal, zullen we hier nu maar mee stoppen. Van dat kinderlijke gebakkelei wordt niemand beter. Het gaat nergens meer over. Dus als u echt niets zinnigs te melden heeft houd dan de persoonlijk getinte gedachten voor u. We zijn alleen gediend met een forum dat gericht is op het geven van informatie, hulp, feiten etc. persoonlijke vetes vecht u maar buiten dit forum om. Het is steeds herhaling van standpunten richting personen onderling en wordt langzaam een smet voor dit forum. Groet Jelle
    2 punten
  2. Naast de kosten voor het behalen van een C1 rijbewijs als aagegeven door Trailerad zijn er nog meer punten die het overwegen van opwaarderen of de keuze van een camper de moeite waard zijn. Het verwondert mij dan ook, hoe slecht men nadenkt over een camper met een GVW tot 3500 kg en een camper met een met een GVW boven de 3500 kg. Ik begrijp dat men ivm overbeladen naar een oplossing zoekt of bij keuze voor een camper luxe opties minimaliseert. Maar het kiezen voor een camper met een toegestane GVW boven de 3500 kg heeft naast het voordeel dat men niet overbeladen is ook een aant
    2 punten
  3. Als alle reclame van dit forum zou verdwijnen bleven er weinig berichten van Dr.Dream over!
    1 punt
  4. Ik gebruik Tank O3 nu drie jaar. Bevalt uitstekend.
    1 punt
  5. Wij rijden een Weisberg Pepper en gebruiken sinds een jaar het BWT filter, geen problemen ook niet bij het douchen.
    1 punt
  6. Als het bij u al bekend was FJC48 dan is deze info niet voor u bedoeld. Maar misschien hebben anderen die het nog niet weten er iets aan. Het heeft overigens geen zin om op zo'n botte manier te reageren, met vriendelijkheid bereik je meer. Groetjes Jelle
    1 punt
  7. Beste Dr. Dream, bedankt voor je advies. Je hebt inderdaad helemaal gelijk om de boiler te gaan gebruiken op de manier zoals je hebt geadviseerd. Eigenlijk deed ik dat ook al op die manier met de el. boiler in onze caravan. Ik hou het geld dus maar in de portemonee!
    1 punt
  8. Beste Mikeanber, bedankt voor het mee denken. Je hebt me aan het denken gezet.
    1 punt
  9. In de Kampeerauto nummer 2 van 2012 vind u het antwoord. De verplichting is dus opgeschort tot eind 2021. De regels zijn zo zwaar dat ze bijna niet zijn uit te voeren. Belangrijk is dat de installatie periodiek op dichtheid wordt getest. Als er een drukmeter op zit en na het sluiten van de gaskraan (kranen) op de fles (flessen), de druk blijft staan is hij dicht. De drukmeter zit meestal op de hogedrukzijde . Als men op deze simpele wijze test moet de druk wel wat langer blijven staan. Normaal test men 3 minuten. maar als hij na 1 uur weinig of geen drukdaling heeft, hoeft men zich niet d
    1 punt
  10. Lees dit eens. Misschien helpt het je?
    1 punt
  11. Al 7 jaar lang staat mijn camper ieder jaar zonder laadstroom 1/2 jaar in de stalling (oktober tot april), tot nu toe zonder problemen. Daarbij is de min van de start accu losgekoppeld en de huishoudaccu (AGM 95Ah) via de EBL afgeschakeld.
    1 punt
  12. Dat is wel zo Gema, maar dat is voor iedereen anders en ook in welke periode je gaat is een punt. Bovendien is niet iedereen mobiel met wandelen of fietsen en meer aan de staanplaats gebonden. Wij overwinteren en dan is het vanaf november snel donker en zit je eerder binnen. Wij hebben alleen free tot air zenders en daar redden we ons prima mee. Als we iets speciaals uit Nederland willen kijken dan verbind ik via Thetering mijn telefoon met de laptop (groter beeld) en dan kunnen we het TV aanbod van KPN kijken. Ook volgen onder normale omstandigheden veel camperaars zowel fysiek als via
    1 punt
  13. idd dacht ook al zoiets, je ziet ze trouwens wel veel op de hobby 600 zitten als je googled. Hier verkopen ze exact die velg, wellicht even informeren of ze de naafkap los verkopen. http://velgdirect.nl/voorraad/338/nieuwe-set-16-inch-5x118-cw-cd
    1 punt
  14. Koop gewoon eentje bij Ikea rits hem open snij met scherp mes de zijkanten op de bestaande matras af.En sla de losse flapjes onder het bed gaat prima.Heb dit al 2 keer toegepast.
    1 punt
  15. Oke,zal ik doen dank voor je bericht.
    1 punt
  16. Ik laat mijn camper keuren bij Best Trucks in Oude Tonge en die keurmeester is ongeveer 1.15 uur bezig en betaal daarvoor incl roetmeting enz enz € 100,- Dus zal ik dit jaar eens vragen waarom het bij DR Dream maar 20 min duurt en hij het luttele bedrag van € 30,- hoeft te betalen. En inderdaad dit heeft niets meer met de veiligheid te maken zoals de topic eigenlijk bedoeld was, dus zou ik zeggen KLAAR IS KEES !!
    1 punt
  17. Dit gaat over verhuur en dat kan net als bij stalling bijna niet anders dan commercieel zijn.
    1 punt
  18. Er komen gelukkig steeds meer camperplaatsen bij. Als ik naar de prijzen kijk valt mij op dat er bij veel camperplaatsen prijzen gevraagd worden die een drie sterren camping niet zouden misstaan. Is het een idee om camperplaatsen tot 15 euro all in camperplaats te noemen en camperplaatsen die daar boven zitten de naam campercamping te geven. Hierdoor wordt het voor de camperaars makkelijker om te zoeken.
    1 punt
  19. beste de gementen bepallen wat wel en niet mag de regels zijn duidelijk en helder hier in vraag naar bij je gementen dus laat hem let op
    1 punt
  20. Waarom zijn er dan een subforums voor verhuur, verkoop en stallingsruimte? Dat kan toch in de meeste gevallen alleen maar commercieel zijn.
    1 punt
  21. Mijn vertaling zegt wat anders: Maar de huidige formulering betreft alle voertuigen van meer dan 3,5 ton (op enkele uitzonderingen na, waarvan campers geen deel uitmaken). Vrij vertaald staat daar dat er enkele uitzonderingen zijn, waarmee geen campers worden bedoeld. Dat klopt ook wel in een eerder schrijven worden bosbouw en sneeuwruim en nog enkele bijzondere voertuigen uitgezonderd.
    1 punt
  22. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben idd ook super tevreden over Sandor. Je hebt geen aandelen, maar Sandor zal toch el blij zijn met zo'n goede klant.
    1 punt
  23. Zie de eerdere reactie van Magic Ed, verwijzing naar Alex Dickhoff, vakkundig advies en smeren je niets aan. Camperdealers geven mij de indruk wel oke te zijn met standaard access etc. Maar dit onderwerp gaat iets verder en zij hebben bredere ervaring op dit en ander gebied. Wij zijn er vorig jaar geweest en zijn positief over de ontmoeting en uitwisseling.
    1 punt
  24. als je in duitsland de juiste kunt vinden is het invoeren geen probleem ,dit kun je makkelijk zelf en er zijn ook firma,s voor die dit doen.
    1 punt
  25. Vrachtwagencampers moeten wel een sticker plaatsen.
    1 punt
  26. Wij hebben een Ford Ranger op kenteken als camper. Deze wilde wij onderbrengen bij NKC . Niet mogelijk veel gezeur . Alleen een kale WA was mogelijk. De ANWB gebeld geen probleem. Moest wel een taxatie rapport bij om dat de camper ook uit het buitenland kwam. Dit geregeld via Experda( deze firma ken ik al jaren). Uiteindelijk was de verzekering bij de ANWB ook nog eens goedkoper( incl schade vrije jaren). De waardebepaling is voor 5 jaar.
    1 punt
  27. hallo allen klopt hellemaal was even stil is waker geworden maar nogmaals let op laat hem links ligen
    1 punt
  28. Ik herken je irritatie. En ja, er is hier iemand die de constante factor is van allerlei gescheld en gebrek aan fatsoen. Er wordt op dit helaas forum niet actief gemodereerd. Wat je wél kunt doen is bij een bericht op de stippen rechtsboven van dat bericht klikken en dan voor ‘rapporteer’ kiezen. Je krijgt dan een venster waarin je kort kunt beschrijven wat je wilt. Ik heb de ervaring dat daar iets mee gebeurd, helaas alleen tijdens kantoortijd.
    1 punt
  29. Zie en lees de laatste tijd met enige regelmaat berichten die overduidelijk spam of fake zijn en berichten (o.a. van Dr.Dream) waar je echt niet weet wat je er mee aan moet en waarover veel (onzinnige) discussie ontstaat. Wordt er actief gemonitord door een moderator op dit soort zaken?
    1 punt
  30. Twee dingen. Ik heb NIET gezegd dat jouw berichten fake of spam zijn, ik heb jou aangehaald (tweede deel van mijn 1e zin na het woord "en") als voorbeeld van berichten waar je niet (meteen) weet wat je er mee moet en waar veel (onzinnige) discussie over ontstaat. Ken de historie niet, ben pas een paar maanden lid, maar weet soms echt niet wat ik met dit (jouw) soort berichten aan moet. Maar goed, dat heb ik ook met Lange Frans als ie beweert dat de aarde plat is. Bij fake of spam heb ik het over berichten waarin b.v. reisdocumenten te koop worden aangeboden.
    1 punt
  31. Hallo Peter, Ik denk dat deze camper niet meer te koop staat, omdat de advertentie geplaatst is op 25-05-2020 en de laatste tenaamstelling is van 4-9-2020 volgens het kentekenregister, maar als dat zo is hadden ze dat wel even mogen vermelden. Groet Tonny.
    1 punt
  32. Naar aanleiding van de problemen met de Fiat Ducato, besproken in een ander draadje in dit forum, wil ik graag mijn ervaringen met de versnellingsbak van de Peugeot doorgeven. Betreft Weinsberg Pepper bj 2018. Tijdens schakelen van de 4e naar de 5e versnelling vaker krakend geluid, alsof ik het versnellingspedaal niet goed ingetrapt had. Verder niet bij nagedacht totdat ik op het Duitse forum my-pepper.de las ik dat meerdere personen hier last van hebben. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk is de gehele versnellingsbak vervangen. Er zat een pro-forma rekening bij van om en nab
    1 punt
  33. Wij hebben hier twee maal topdekmatrassen op maat laten maken (voor verschillende campers): https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl
    1 punt
  34. Er is maar één deskundige die je dat helemaal goed kan adviseren en dat ook nog gratis doet. Dat is Alex Dickhoff. Je vindt hem wel met Google. Hij heeft een doe-het-zelf camperwerkplaats in Eindhoven en woont in Veldhoven.
    1 punt
  35. Ik zie het probleem ook niet wil je zwaarder dan 3500kg met zijn beperkingen, dan maar voor C1. Er zijn legio kampeerders die lang niet tot 3500kg komen. Daarom begrijp ik de opmerking "Namens 150.000 Nederlandse camperaars" ook niet, dat is niet voor mij en de vele buscampersbezitters ook niet.
    0 punten
  36. Ik vind maximum 3500 kg. voldoende voor een normale camper. Van mij hoeft het toegestaan gewicht niet omhoog naar 4250 kg. omdat je dan (vaak) een hele grote camper hebt. En dat vind ik geen camperen meer, maar dat lijkt onderhand op een mobiele woning. Dan krijg je ook vragen om allerlei voorzieningen bij de camperplek, terwijl je eigenlijk alles bij de hand hebt. En iedereen maar klagen dat camperplaatsen zo duur worden... Zucht.
    0 punten
  37. 0 punten
  38. Steeds tip om zelf te importeren uit Duitsland met bemiddeling uiteraard. Gaan we niet doen, maar wederom bedankt
    0 punten
  39. Bij ons was het bijna één op één, omdat we geen Euro-6 motor met "slimme" dynamo hebben, maar de Euro-5 motor met een flinke dynamo wel modern genoeg was. Vier maanden uitzoeken, lezen en studeren, vier dagen installeren van zonnepanelen en LiFePO4 accu met bijbehorende controllers en aanvullende bekabeling met heel veel hulp van mijn zoon, die een elektrotechnische/elektronische achtergrond heeft. Alles werkt naar behoren en ik denk dat we het goed gedaan hebben, maar anderhalf seizoen ervaring is natuurlijk niet veel. Het moet over tien jaar nog goed werken, maar dat zal ik zelf wegens
    0 punten
  40. En bij mij was het dashboard overleden door het starten met de landstroom nog aangesloten. Die controle lampjes waren afgeschoten door de extra overspanning. Nieuw instrumentenpaneeltje van 1100,- euro kwam er bij.
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...